Má hybrid, čtyřkolku, super výbavu a vynikající podvozek. Jo a taky stojí pod 900 tisíc.
Mlha se rozpustila, reflektory zamířily a opona se roztáhla. Na český trh konečně oficiálně dorazila dlouho očekávaná novinka - Subaru Crosstrek. Auto už se tady nějakou dobu pohybuje, však je také nominované do prestižní ankety Auto roku v České republice, ale nyní jsme měli příležitost na českém trhu pořádně přivítat ve skupince odborné veřejnosti. Dokonce jsme se i kousek svezli.
Tohle auto vlastně už znáte, je to omlazená a novinkami napumpovaná verze Subaru XV, které si společně s faceliftem přivlastnilo jméno známé z ostatních trhů. Crosstrek je vyvýšený hatchback založený na impreze, který se u nás vzdal základního motoru bez hybridu a je k mání pouze jako dvoulitrový hybrid, takřka veškerá technika byla interně vyvinutá v Subaru.
Auto má vyšší torzní tuhost, je méně hlučné a když už konstruktéři nevěděli, jak posunout schopnosti XV dál, pozvali si skupinku doktorů, kteří jim pomohli vyvinout přední sedadla, ve kterých se budete v zatáčkách mnohem méně pohybovat a bude tak pro vás přirozenější vnímat pohyby podvozku a karoserie. Jinak řečeno s autem ještě intuitivněji srostete. Že to jsou u 136koňového hybridu zbytečné řeči? Tak se svezte.
Auto na našem trhu stojí minimálně 880.000 Kč, ale nabídne vám za to už v základu skvělou výbavu, výše zmíněný hybrid a pohon všech kol. Že je to hodně? Škoda Karoq v základní výbavě Ambition stojí 865.900 Kč v případě, že zvolíte pohon všech kol a automatickou převodovku. Její výhodou je dvoulitrový diesel, na takové jízdní vlastnosti jako se Subaru ale zapomeňte.
Teď jsme se svezli jen pár kilometrů, ale i během toho se auto ukázalo jako něco, co může hrdě stát po boku těch nejlepších a čekat na vyhlášení vítěze s hlavou vztyčenou. Naprosto brilantním podvozkem, kdy auto neodskakuje, nemlátí a je mimořádně pohodlné to začíná. A pokračuje to řízením s poměrně ostrým převodem, nějakou tou zpětnou vazbou a solidním citem. Převodovka CVT sice s motorem zase trochu jančila, ale verdikt si uděláme, až budeme mít auto jen pro sebe a strávíme s ním nějaký čas.
Subaru Crosstrek je vymazlené XV, které by zákazníci na českém trhu neměli přehlížet. Světlá výška 220 mm je skvělá a jízdní vlastnosti mimo zpevněné silnice nenapodobitelné. Na to nezapomeňte, až se s ním třeba jednou svezete, zábava s Crosstrekem se stupňuje s tím, jak se zhoršují adhezní a povětrnostní podmínky. Teď už ale nezbývá nic jiného než zopakovat si ceník a počkat si na plnohodnotný test.
Subaru Crosstrek 2023: Technické údaje a české ceny |
Motor |
2.0 e-Boxer |
Vrtání x zdvih [mm] |
84,0 x 94,0 |
Objem [ccm] |
1995 |
Kompresní poměr |
12,5:1 |
Výkon [kW/ot.min] |
100/5600 |
Točivý moment [N.m/ot.min] |
182/4000 |
Převodovka |
Lineartronic CVT |
Zrychlení [s] |
10,8 |
Maximální rychlost [km/h] |
198 |
Hmotnost [kg] |
1670 - 1703 |
Spotřeba [l/100 km] |
7,7 |
Rozměry [mm] |
4495 x 1800 x 1600 |
Rozvor [mm] |
2670 |
Cena Active [Kč] |
880.000 |
Cena Comfort [Kč] |
955.000 |
Cena Executive [Kč] |
1.020.000 |
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ