Nové Subaru Crosstrek bude k dostání i jako předokolka. Zjednodušení snižuje cenu jen lehce

12 komentářů

Switch007
5. prosince • 10:24

"Zjednodušení snižuje cenu jen lehce"? Vždyť 7,6 % je naprosto adekvátní. Jestliže XV teď přijde na 800 tisíc, je to úspora nějakých 60 tisíc Kč.

=
3. prosince • 20:07

Subaristi budou nově dvojkolkáři aneb kde všichni končí, tam Subaru teprve začíná.

Karel.
2. prosince • 16:03

Jo to má logiku, ty současné čtyřkolky přes spojku stejně nedosahují kvalit starých řešení přes diferenciály, takže žádná škoda. Ještě tomu dát nějaké slušnější motory, e-boxer je tragédie jak dynamicky tak zoufalou spotřebou.

)(
2. prosince • 16:13

Současné haldexy nejsou vůbec špatné. Nic jiného v levných vozech pod milión nelze mít. Pokuď by u předokolek výrazně klesla spotřeba což s těmi historickými motory nehrozí, zvětšila by se skupina kupců a Subaru by mělo na vývoj.

ACE
3. prosince • 8:26

Tradiční fáma o vysoké spotřebě dikky jejich motorům

Karel.
2. prosince • 18:41

Tak jediný kdy zbyl s klasickým mezinápravovým diferenciálem (když nepočítám off-roady) je dnes Audi a to je škoda. Dnes používají spojku bohužel i auta za 5 mega. A u Subaru je to dvakrát škoda, protože to byla jedna z věcí, která je svého času odlišovala od zbytku konkurence a lákala řadu zákazníků. Dnes nemají co nabídnout, resp. lákají zákazníky na kraviny typu asistenti a evidentně minimálně v Evropě potažmo u nás to nefunguje a prodeje mají skoro na nule.

petr r. (petrumr)
2. prosince • 19:31

u audi označení haldexu je quatro......Toyota má torseny v GR yaris a aby to nebylo málo, tak tam dali tři diferáky torsen. U subaru tu elektromagnetickou spojku udělali z důvodu, že ty auta nezatáčely a zbytečně pálily benzín i gumy.

Ondráš
3. prosince • 12:58

To co píšeš je kupa nesmyslů, ostatně jako vždy.
Ad 1) Označení Quattro je prostě jen obchodní označení pohonů 4x4 u Audi a nevypovídá a priori o tom, zda-li je v autě mezinápravová spojka anebo mezinápravový dif.,případně něco jiného. Jistě si to Audi zachová i v době čistě elektrické...
Ad 2) Subaru začalo dělat auta z mezinápravovou spojkou z důvodu úspory hmotnosti, paliva a peněz, nikoliv "nezatáčení a pálení gum". Jejich naladění je i tak daleko propracovanější než aktuální haldex. Jejich auta jsou primárně stavěna jako čtyřkolky, mají slušné rozložení hmotnosti i dnes nízko těžiště a perfektně odladěný podvozek. Mají slušnou světlou výšku a v Xmodu pohodlně vyjedou v terénu to, co běžný řidič nevyjede v offroadu. To co dnes Subaru už bohužel (v EU) nemá je rozumně výkonný motor. Inu, doba nízkoemisní, doba zelená...
Typů 4x4 s mezinápravovým difem mělo Subaru minimálně tři. Do základních modelů a motorově slabších variant skutečně dávalo typ s fixní distribucí 50:50 % a auta byla v principu nedotáčivá. Nutno podotknout že až na limitu, kam se řidič v běžném provozu pokud měl alespoň trochu ohleduplnosti nikdy nedostal. Výkonnější varianty (některé H6, Legacy spec B, Legacy GT) měly již preferenci zadní nápravy (45:55) a pokud by ses s jakýmkoliv tímto autem svezl, tak bys pochopil, jak auto může být současně neutrální, sportovní, jisté i komfortní. O nemožnosti zatočit nemůže být ani řeč, chování auta je úžasně neutrální a nedotáčivost je v rámci legálního a pololegálního provozu zcela potlačena. Samotnou kapitolou je STI a jeho aktivně nastavitelný mezinápravový dif (DCCD)...
Jakkoliv vyrábí Toyota spolehlivá a úsporná hybridní auta, o potěšení z jízdy nemůže být ani řeč (samozřejmě mimo divizi GR). Od toho byly v Japonsku vždycky jiné značky (krom Subaru třeba Honda), které dokázaly radost přinést v již relativně základních modelech své nabídky.
Je zcela jasné, že auta, která dokázala vykouzlit úsměv na tváři zapáleného řidiče jsou mimo luxusní segment nenávratně součástí minulosti. I proto se dnes třeba 12 let staré Legacy GT prodává s nájezdem 200 tis. Km prodává za 400 tis. Kč. A to je auto, kde při normálním ježdění máš spotřebu jako u dvou hybridů a ve 250 tis. km budeš dělat repasi motoru... Inu, to, co dříve bývalo relativně dostupné (zábava a emoce)...za to se dnes draze platí a za chvíli to nebude pro většinu lidí dostupné vůbec ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
4. prosince • 11:23

Ad 1.???? ty si myslíš, že e-tron má kardan a torsen, nebo jak si to robotově napsal? Tady je diskuze k článku a jestli audi má variator a nějaký torson v cenové skupině mimo tohle téma je na pováženou. Ale jinak jsem nic nerozporoval. Statistika havárií subaru je nevyzpytatelná

ACE
4. prosince • 8:42

Ani ten repas není podminka, kolega má tuším přes 360

Ondras
4. prosince • 10:55

Jojo, souhlas. Sam mam ted najeto 190tis km a tak dam vedet 🙂

petr r. (petrumr)
2. prosince • 14:50

automobilka pro lidi, co chcou to dostanou a můžou si vybrat. Toyota jede.

Doporučujeme

Články odjinud