"Zjednodušení snižuje cenu jen lehce"? Vždyť 7,6 % je naprosto adekvátní. Jestliže XV teď přijde na 800 tisíc, je to úspora nějakých 60 tisíc Kč.
Subaristi budou nově dvojkolkáři aneb kde všichni končí, tam Subaru teprve začíná.
Jo to má logiku, ty současné čtyřkolky přes spojku stejně nedosahují kvalit starých řešení přes diferenciály, takže žádná škoda. Ještě tomu dát nějaké slušnější motory, e-boxer je tragédie jak dynamicky tak zoufalou spotřebou.
Současné haldexy nejsou vůbec špatné. Nic jiného v levných vozech pod milión nelze mít. Pokuď by u předokolek výrazně klesla spotřeba což s těmi historickými motory nehrozí, zvětšila by se skupina kupců a Subaru by mělo na vývoj.
Tradiční fáma o vysoké spotřebě dikky jejich motorům
Tak jediný kdy zbyl s klasickým mezinápravovým diferenciálem (když nepočítám off-roady) je dnes Audi a to je škoda. Dnes používají spojku bohužel i auta za 5 mega. A u Subaru je to dvakrát škoda, protože to byla jedna z věcí, která je svého času odlišovala od zbytku konkurence a lákala řadu zákazníků. Dnes nemají co nabídnout, resp. lákají zákazníky na kraviny typu asistenti a evidentně minimálně v Evropě potažmo u nás to nefunguje a prodeje mají skoro na nule.
u audi označení haldexu je quatro......Toyota má torseny v GR yaris a aby to nebylo málo, tak tam dali tři diferáky torsen. U subaru tu elektromagnetickou spojku udělali z důvodu, že ty auta nezatáčely a zbytečně pálily benzín i gumy.
To co píšeš je kupa nesmyslů, ostatně jako vždy.Ad 1) Označení Quattro je prostě jen obchodní označení pohonů 4x4 u Audi a nevypovídá a priori o tom, zda-li je v autě mezinápravová spojka anebo mezinápravový dif.,případně něco jiného. Jistě si to Audi zachová i v době čistě elektrické...Ad 2) Subaru začalo dělat auta z mezinápravovou spojkou z důvodu úspory hmotnosti, paliva a peněz, nikoliv "nezatáčení a pálení gum". Jejich naladění je i tak daleko propracovanější než aktuální haldex. Jejich auta jsou primárně stavěna jako čtyřkolky, mají slušné rozložení hmotnosti i dnes nízko těžiště a perfektně odladěný podvozek. Mají slušnou světlou výšku a v Xmodu pohodlně vyjedou v terénu to, co běžný řidič nevyjede v offroadu. To co dnes Subaru už bohužel (v EU) nemá je rozumně výkonný motor. Inu, doba nízkoemisní, doba zelená...Typů 4x4 s mezinápravovým difem mělo Subaru minimálně tři. Do základních modelů a motorově slabších variant skutečně dávalo typ s fixní distribucí 50:50 % a auta byla v principu nedotáčivá. Nutno podotknout že až na limitu, kam se řidič v běžném provozu pokud měl alespoň trochu ohleduplnosti nikdy nedostal. Výkonnější varianty (některé H6, Legacy spec B, Legacy GT) měly již preferenci zadní nápravy (45:55) a pokud by ses s jakýmkoliv tímto autem svezl, tak bys pochopil, jak auto může být současně neutrální, sportovní, jisté i komfortní. O nemožnosti zatočit nemůže být ani řeč, chování auta je úžasně neutrální a nedotáčivost je v rámci legálního a pololegálního provozu zcela potlačena. Samotnou kapitolou je STI a jeho aktivně nastavitelný mezinápravový dif (DCCD)...Jakkoliv vyrábí Toyota spolehlivá a úsporná hybridní auta, o potěšení z jízdy nemůže být ani řeč (samozřejmě mimo divizi GR). Od toho byly v Japonsku vždycky jiné značky (krom Subaru třeba Honda), které dokázaly radost přinést v již relativně základních modelech své nabídky.Je zcela jasné, že auta, která dokázala vykouzlit úsměv na tváři zapáleného řidiče jsou mimo luxusní segment nenávratně součástí minulosti. I proto se dnes třeba 12 let staré Legacy GT prodává s nájezdem 200 tis. Km prodává za 400 tis. Kč. A to je auto, kde při normálním ježdění máš spotřebu jako u dvou hybridů a ve 250 tis. km budeš dělat repasi motoru... Inu, to, co dříve bývalo relativně dostupné (zábava a emoce)...za to se dnes draze platí a za chvíli to nebude pro většinu lidí dostupné vůbec ...
Ad 1.???? ty si myslíš, že e-tron má kardan a torsen, nebo jak si to robotově napsal? Tady je diskuze k článku a jestli audi má variator a nějaký torson v cenové skupině mimo tohle téma je na pováženou. Ale jinak jsem nic nerozporoval. Statistika havárií subaru je nevyzpytatelná
Ani ten repas není podminka, kolega má tuším přes 360
Jojo, souhlas. Sam mam ted najeto 190tis km a tak dam vedet 🙂
automobilka pro lidi, co chcou to dostanou a můžou si vybrat. Toyota jede.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.