Kromě zcela nové přední masky s LED světlomety, nižší mřížkou chladiče a rovněž zádí s novým osvětlením, jinak tvarovaným víkem kufru a celkově ostřejšími hranami...

Kromě zcela nové přední masky s LED světlomety, nižší mřížkou chladiče a rovněž zádí s novým osvětlením, jinak tvarovaným víkem kufru a celkově ostřejšími hranami...

...totiž BRZ technicky využívá stejné platformy jako předchůdce. Především z profilu si tak novinka zachovává takřka stejné proporce.

...totiž BRZ technicky využívá stejné platformy jako předchůdce. Především z profilu si tak novinka zachovává takřka stejné proporce.

To však neznamená, že by se dvojka výrobců nesnažila svůj recept dále vylepšit a odstranit nedostatky původní generace. Došlo tak na zesílení celé konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o rovných 50 % a taky na snížení těžiště vozu.

To však neznamená, že by se dvojka výrobců nesnažila svůj recept dále vylepšit a odstranit nedostatky původní generace. Došlo tak na zesílení celé konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o rovných 50 % a taky na snížení těžiště vozu.

S tužším naladěním podvozku má nyní BRZ zajistit pohotovější reakce, onu čitelnost a ovladatelnost si má ovšem sporťák ponechat.

S tužším naladěním podvozku má nyní BRZ zajistit pohotovější reakce, onu čitelnost a ovladatelnost si má ovšem sporťák ponechat.

Pod kapotou jsou ale změny patrnější. Pryč je původní dvoulitr a do nové generace BRZ zamířil 2,4litrový plochý čtyřválec, který nadále spoléhá na atmosférické plnění, zajišťuje výkon 228 koní (168 kW) a točivý moment 249 N.m.

Pod kapotou jsou ale změny patrnější. Pryč je původní dvoulitr a do nové generace BRZ zamířil 2,4litrový plochý čtyřválec, který nadále spoléhá na atmosférické plnění, zajišťuje výkon 228 koní (168 kW) a točivý moment 249 N.m.

Pro srovnání, předchůdce nabízel 200 koní (147 kW) a 205 N.m. Šestistupňová manuální převodovka je standardem, k dispozici však bude i volitelný šestistupňový automat.

Pro srovnání, předchůdce nabízel 200 koní (147 kW) a 205 N.m. Šestistupňová manuální převodovka je standardem, k dispozici však bude i volitelný šestistupňový automat.

Další podrobnosti, především z oblasti dynamiky nového BRZ však zatím automobilka nezveřejňuje.

Další podrobnosti, především z oblasti dynamiky nového BRZ však zatím automobilka nezveřejňuje.

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

Subaru uvádí, že nové BRZ dorazí k prodejcům v USA až příští podzim. Bez zmínky o prodeji v Evropě se pak naplňují předpoklady, že k nám nejnovější BRZ opravdu nezavítá.

Subaru uvádí, že nové BRZ dorazí k prodejcům v USA až příští podzim. Bez zmínky o prodeji v Evropě se pak naplňují předpoklady, že k nám nejnovější BRZ opravdu nezavítá.

Ostatně z českého zastoupení značky už zaznělo, že dřívější upoutávky (a tedy i současná premiéra) je čistě aktivitou amerického zastoupení Subaru a o uvedení vozu na evropský trh zatím nejsou žádné zprávy.

Ostatně z českého zastoupení značky už zaznělo, že dřívější upoutávky (a tedy i současná premiéra) je čistě aktivitou amerického zastoupení Subaru a o uvedení vozu na evropský trh zatím nejsou žádné zprávy.

Naděje tedy padá na Toyotu, která zatím o nástupci GT86 (údajně pod názvem GR86) mlčí.

Naděje tedy padá na Toyotu, která zatím o nástupci GT86 (údajně pod názvem GR86) mlčí.

Poslední roky s novou Suprou a nedávno představeným hot-hatchem GR Yaris ale ukazují, že Toyota se sportovních modelů na starém kontinentu ještě nebojí.

Poslední roky s novou Suprou a nedávno představeným hot-hatchem GR Yaris ale ukazují, že Toyota se sportovních modelů na starém kontinentu ještě nebojí.

Hlavními novinkami je 8palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity, zatímco před řidičem se objevuje plně digitální přístrojový štít, který nabízí i zobrazení s grafikou určenou pro jízdu na okruhu.

Hlavními novinkami je 8palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity, zatímco před řidičem se objevuje plně digitální přístrojový štít, který nabízí i zobrazení s grafikou určenou pro jízdu na okruhu.

Uvnitř BRZ došlo na novou architekturu palubní desky i středového panelu, volant si sporťák ponechává z poslední modernizace odchozí generace.

Uvnitř BRZ došlo na novou architekturu palubní desky i středového panelu, volant si sporťák ponechává z poslední modernizace odchozí generace.

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

...totiž BRZ technicky využívá stejné platformy jako předchůdce. Především z profilu si tak novinka zachovává takřka stejné proporce.
To však neznamená, že by se dvojka výrobců nesnažila svůj recept dále vylepšit a odstranit nedostatky původní generace. Došlo tak na zesílení celé konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o rovných 50 % a taky na snížení těžiště vozu.
S tužším naladěním podvozku má nyní BRZ zajistit pohotovější reakce, onu čitelnost a ovladatelnost si má ovšem sporťák ponechat.
Pod kapotou jsou ale změny patrnější. Pryč je původní dvoulitr a do nové generace BRZ zamířil 2,4litrový plochý čtyřválec, který nadále spoléhá na atmosférické plnění, zajišťuje výkon 228 koní (168 kW) a točivý moment 249 N.m.
36
Fotogalerie

Nové Subaru BRZ míří do České republiky! Bude to horké zboží, jen pár kusů v limitované edici!

Vlastně je to už dva roky staré auto, ale co na tom, když je to jedno z nejoblíbenějších sportovních aut naší doby.

Přinášíme vám asi jednu z nejradostnějších zpráv poslední doby, především pak pro milovníky sportovních automobilů. Nová generace Subaru BRZ, která vlastně už zas tak žhavou novinkou není, totiž pomalu ale jistě míří do Evropy a tedy také do České republiky. Konkrétně by mělo jít o pár desítek kusů v limitované edici v nejvyšší výbavě, a to už na začátku příštího roku.

Předchozí generace Subaru BRZ byla na českém trhu hitem a v prodejích finální edice modelu jsme dokonce patřili k nejlepším. Po uvedení nové generace však zaznělo ne a fanoušci se tak nahrnuli k sesterské Toyotě, kde technicky příbuzný model GR86 vyprodali jen pár týdnů po spuštění objednávek a v současnosti již nejde objednat. Výroba navíc bude trvat jen dva roky.

Kolik auto bude stát, zatím bohužel nevíme, ale sesterská Toyota prodávala model GR86 za 850.000 Kč, respektive za 920.000 Kč ve vyšší výbavě. Vzhledem k tomu, že Subaru BRZ bude v limitované edici pro Evropu, lze očekávat cenu vyšší, neměla by ale přesáhnout milion korun.

Připomeňme si také, že vůz pohání 2,4litrový motor boxer o výkonu 172 kW (234 koní) při 7000 otáčkách za minutu a lze jej spárovat s šestistupňovou manuální převodovkou, která přenáší výkon výhradně na zadní kola. Toyota GR86 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 226 km/h.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud