Subaru zapracovalo na klíčových částech BRZ a nová generace sporťáku hledí na nedostatky starého modelu.
Na novou generaci sourozeneckých sporťáků od Subaru a Toyoty se těšil nejeden fanoušek odchozích modelů. A z poloviny je nyní odhaleno, jakým směrem se obě značky vydaly. Zatímco tedy na dvojče od Toyoty, nástupce GT86, stále čekáme, Subaru jako první odhaluje nové BRZ. Záměrně nepíšeme „zbrusu nové“, protože mnoho věcí zůstává při starém.
Kromě zcela nové přední masky s LED světlomety, nižší mřížkou chladiče a rovněž zádí s novým osvětlením, jinak tvarovaným víkem kufru a celkově ostřejšími hranami, totiž BRZ technicky využívá stejné platformy jako předchůdce. Především z profilu si tak novinka zachovává takřka stejné proporce.
To však neznamená, že by se dvojka výrobců nesnažila svůj recept dále vylepšit a odstranit nedostatky původní generace. Došlo tak na zesílení celé konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o rovných 50 % a také na snížení těžiště vozu. S tužším naladěním podvozku má nyní BRZ zajistit pohotovější reakce, onu čitelnost a ovladatelnost si má ovšem sporťák ponechat. Samotné zavěšení se vzpěrami MacPherson vpředu a viceprvkovou zadní nápravou vychází z osvědčené konstrukce odchozí generace.
Pod kapotou jsou ale změny patrnější. Pryč je původní dvoulitr a do nové generace BRZ zamířil 2,4litrový plochý čtyřválec, který nadále spoléhá na atmosférické plnění, zajišťuje výkon 228 koní (168 kW) a točivý moment 249 N.m. Pro srovnání, předchůdce nabízel 200 koní (147 kW) a 205 N.m. Šestistupňová manuální převodovka je standardem, k dispozici však bude i volitelný šestistupňový automat.
Pohotovostní hmotnost novinky se má dle předběžných údajů Subaru zvýšit o zhruba 8 kg, předchozí generace vážila okolo 1240 kg. Další podrobnosti, především z oblasti dynamiky nového BRZ však zatím automobilka nezveřejňuje.
Uvnitř BRZ došlo na novou architekturu palubní desky i středového panelu, volant si sporťák ponechává z poslední modernizace odchozí generace. Hlavními novinkami je 8palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity, zatímco před řidičem se objevuje plně digitální přístrojový štít, který nabízí i zobrazení s grafikou určenou pro jízdu na okruhu.
Subaru uvádí, že nové BRZ dorazí k prodejcům v USA až příští podzim. Bez zmínky o prodeji v Evropě se pak pomalu naplňují předpoklady, že k nám nejnovější BRZ opravdu nezavítá. Ostatně z českého zastoupení značky už zaznělo, že dřívější upoutávky (a tedy i současná premiéra) je čistě aktivitou amerického zastoupení Subaru a o uvedení vozu na evropský trh zatím nejsou žádné zprávy.
Naděje tedy padá na Toyotu, která zatím o nástupci GT86 (údajně pod názvem GR86) mlčí. Poslední roky s novou Suprou a nedávno představeným hot-hatchem GR Yaris ale ukazují, že Toyota se sportovních modelů na starém kontinentu ještě nebojí.