Nové Rio cílí na Evropany: stane se prodejním trhákem?

Nové Rio cílí na Evropany: stane se prodejním trhákem?

Korejská automobilka představila nové Rio. Jaké je? Větší, zdá se i sebevědomější. S novými motory a vylepšeným interiérem. Chtělo by zaujmout hlavně v Evropě. Rio bude představeno v Ženevě společně s novým Picantem. Postaví se takovým silným konkurentům, jakými jsou v B-segmentu Ford Fiesta, VW Polo a Renault Clio.

„Rio je třetí nejprodávanější model naší automobilky celosvětově, ovšem v Evropě se mu výrazně nedaří,“ řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe Paul Philpott, představitel Kia Europe. „Modely, s kterými se nám daří, obsazujeme zhruba 4 až 5 procent trhu, ovšem se současným modelem Rio nemáme ani půl procenta.“

Představitelé českého zastoupení korejské automobilky vydali prohlášení, v němž se píše, že „stávající Rio dosahuje výborných prodejních úspěchů. Celkový objem prodeje současné generace činí více než 860 000 kusů. V roce 2010 bylo Rio díky odbytu více než 219 000 kusů globálně třetím nejúspěšnějším modelem značky“.

Ovšem je otázka, jak ta čísla číst. Podle Jato Dynamics bylo totiž loni v Evropě prodáno pouhých 19 337 Rií. Philpott v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl, že za chabé výsledky mohl hlavně nevýrazný design vozu a špatná nabídka motorů. Představitele automobilky však očekávají, že letos prodají kolem 100 000 kusů.

Nové Rio je delší, nižší a širší, než je stávající model. Bude nabízeno i s třídveřovou karoserií (stejně jako nové Picnato); od toho si představitelé automobilky hodně slibují. Dosud bylo nabízeno pouze s pětidveřovou karosérií. Philpott řekl: „Třídveřové modely pokrývají třicet procent trhu s malými vozy, a tam jsme nebyli.“

Další problém vozu byl motor o objemu 1.4 litru. Byl příliš velký a s vysokou spotřebou. Nová generace se bude vyrábět se širokou škálou úsporných a ekologických zážehových a vznětových motorů - včetně dieselového 1.1 l s výkonem 70 koní, který produkuje emise CO2 pouhých 85 g/km. Od roku 2012 pak rozšíří nabídku zcela nový přeplňovaný zážehový motor o objemu 1.2 l s přímým vstřikováním (GDI).

Pokud bude představení Rii, Picanta a Optimy úspěšné, tak podle představitelů korejské automobilky nebude letos problém udat v Evropě 300 000 kusů (loni to bylo 262 627). Podle evropské asociace ACEA loni stouply prodeje korejské automobilky o 4,5 procenta oproti roku 2009.  

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Rio narostlo - je delší (o 70 mm), nižší (o 15mm) a širší (o 25 mm). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 292 litry
 
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků