Nové Rio cílí na Evropany: stane se prodejním trhákem?

Korejská automobilka představila nové Rio. Jaké je? Větší, zdá se i sebevědomější. S novými motory a vylepšeným interiérem. Chtělo by zaujmout hlavně v Evropě. Rio bude představeno v Ženevě společně s novým Picantem. Postaví se takovým silným konkurentům, jakými jsou v B-segmentu Ford Fiesta, VW Polo a Renault Clio.

„Rio je třetí nejprodávanější model naší automobilky celosvětově, ovšem v Evropě se mu výrazně nedaří,“ řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe Paul Philpott, představitel Kia Europe. „Modely, s kterými se nám daří, obsazujeme zhruba 4 až 5 procent trhu, ovšem se současným modelem Rio nemáme ani půl procenta.“

Představitelé českého zastoupení korejské automobilky vydali prohlášení, v němž se píše, že „stávající Rio dosahuje výborných prodejních úspěchů. Celkový objem prodeje současné generace činí více než 860 000 kusů. V roce 2010 bylo Rio díky odbytu více než 219 000 kusů globálně třetím nejúspěšnějším modelem značky“.

Ovšem je otázka, jak ta čísla číst. Podle Jato Dynamics bylo totiž loni v Evropě prodáno pouhých 19 337 Rií. Philpott v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl, že za chabé výsledky mohl hlavně nevýrazný design vozu a špatná nabídka motorů. Představitele automobilky však očekávají, že letos prodají kolem 100 000 kusů.

Nové Rio je delší, nižší a širší, než je stávající model. Bude nabízeno i s třídveřovou karoserií (stejně jako nové Picnato); od toho si představitelé automobilky hodně slibují. Dosud bylo nabízeno pouze s pětidveřovou karosérií. Philpott řekl: „Třídveřové modely pokrývají třicet procent trhu s malými vozy, a tam jsme nebyli.“

Další problém vozu byl motor o objemu 1.4 litru. Byl příliš velký a s vysokou spotřebou. Nová generace se bude vyrábět se širokou škálou úsporných a ekologických zážehových a vznětových motorů - včetně dieselového 1.1 l s výkonem 70 koní, který produkuje emise CO2 pouhých 85 g/km. Od roku 2012 pak rozšíří nabídku zcela nový přeplňovaný zážehový motor o objemu 1.2 l s přímým vstřikováním (GDI).

Pokud bude představení Rii, Picanta a Optimy úspěšné, tak podle představitelů korejské automobilky nebude letos problém udat v Evropě 300 000 kusů (loni to bylo 262 627). Podle evropské asociace ACEA loni stouply prodeje korejské automobilky o 4,5 procenta oproti roku 2009.  

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Rio narostlo - je delší (o 70 mm), nižší (o 15mm) a širší (o 25 mm). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 292 litry
 
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků