Nové Rio cílí na Evropany: stane se prodejním trhákem?

Korejská automobilka představila nové Rio. Jaké je? Větší, zdá se i sebevědomější. S novými motory a vylepšeným interiérem. Chtělo by zaujmout hlavně v Evropě. Rio bude představeno v Ženevě společně s novým Picantem. Postaví se takovým silným konkurentům, jakými jsou v B-segmentu Ford Fiesta, VW Polo a Renault Clio.

„Rio je třetí nejprodávanější model naší automobilky celosvětově, ovšem v Evropě se mu výrazně nedaří,“ řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe Paul Philpott, představitel Kia Europe. „Modely, s kterými se nám daří, obsazujeme zhruba 4 až 5 procent trhu, ovšem se současným modelem Rio nemáme ani půl procenta.“

Představitelé českého zastoupení korejské automobilky vydali prohlášení, v němž se píše, že „stávající Rio dosahuje výborných prodejních úspěchů. Celkový objem prodeje současné generace činí více než 860 000 kusů. V roce 2010 bylo Rio díky odbytu více než 219 000 kusů globálně třetím nejúspěšnějším modelem značky“.

Ovšem je otázka, jak ta čísla číst. Podle Jato Dynamics bylo totiž loni v Evropě prodáno pouhých 19 337 Rií. Philpott v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl, že za chabé výsledky mohl hlavně nevýrazný design vozu a špatná nabídka motorů. Představitele automobilky však očekávají, že letos prodají kolem 100 000 kusů.

Nové Rio je delší, nižší a širší, než je stávající model. Bude nabízeno i s třídveřovou karoserií (stejně jako nové Picnato); od toho si představitelé automobilky hodně slibují. Dosud bylo nabízeno pouze s pětidveřovou karosérií. Philpott řekl: „Třídveřové modely pokrývají třicet procent trhu s malými vozy, a tam jsme nebyli.“

Další problém vozu byl motor o objemu 1.4 litru. Byl příliš velký a s vysokou spotřebou. Nová generace se bude vyrábět se širokou škálou úsporných a ekologických zážehových a vznětových motorů - včetně dieselového 1.1 l s výkonem 70 koní, který produkuje emise CO2 pouhých 85 g/km. Od roku 2012 pak rozšíří nabídku zcela nový přeplňovaný zážehový motor o objemu 1.2 l s přímým vstřikováním (GDI).

Pokud bude představení Rii, Picanta a Optimy úspěšné, tak podle představitelů korejské automobilky nebude letos problém udat v Evropě 300 000 kusů (loni to bylo 262 627). Podle evropské asociace ACEA loni stouply prodeje korejské automobilky o 4,5 procenta oproti roku 2009.  

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Rio narostlo - je delší (o 70 mm), nižší (o 15mm) a širší (o 25 mm). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 292 litry
 
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků