Nové Rio cílí na Evropany: stane se prodejním trhákem?

Nové Rio cílí na Evropany: stane se prodejním trhákem?

Korejská automobilka představila nové Rio. Jaké je? Větší, zdá se i sebevědomější. S novými motory a vylepšeným interiérem. Chtělo by zaujmout hlavně v Evropě. Rio bude představeno v Ženevě společně s novým Picantem. Postaví se takovým silným konkurentům, jakými jsou v B-segmentu Ford Fiesta, VW Polo a Renault Clio.

„Rio je třetí nejprodávanější model naší automobilky celosvětově, ovšem v Evropě se mu výrazně nedaří,“ řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe Paul Philpott, představitel Kia Europe. „Modely, s kterými se nám daří, obsazujeme zhruba 4 až 5 procent trhu, ovšem se současným modelem Rio nemáme ani půl procenta.“

Představitelé českého zastoupení korejské automobilky vydali prohlášení, v němž se píše, že „stávající Rio dosahuje výborných prodejních úspěchů. Celkový objem prodeje současné generace činí více než 860 000 kusů. V roce 2010 bylo Rio díky odbytu více než 219 000 kusů globálně třetím nejúspěšnějším modelem značky“.

Ovšem je otázka, jak ta čísla číst. Podle Jato Dynamics bylo totiž loni v Evropě prodáno pouhých 19 337 Rií. Philpott v rozhovoru pro Automotive News Europe řekl, že za chabé výsledky mohl hlavně nevýrazný design vozu a špatná nabídka motorů. Představitele automobilky však očekávají, že letos prodají kolem 100 000 kusů.

Nové Rio je delší, nižší a širší, než je stávající model. Bude nabízeno i s třídveřovou karoserií (stejně jako nové Picnato); od toho si představitelé automobilky hodně slibují. Dosud bylo nabízeno pouze s pětidveřovou karosérií. Philpott řekl: „Třídveřové modely pokrývají třicet procent trhu s malými vozy, a tam jsme nebyli.“

Další problém vozu byl motor o objemu 1.4 litru. Byl příliš velký a s vysokou spotřebou. Nová generace se bude vyrábět se širokou škálou úsporných a ekologických zážehových a vznětových motorů - včetně dieselového 1.1 l s výkonem 70 koní, který produkuje emise CO2 pouhých 85 g/km. Od roku 2012 pak rozšíří nabídku zcela nový přeplňovaný zážehový motor o objemu 1.2 l s přímým vstřikováním (GDI).

Pokud bude představení Rii, Picanta a Optimy úspěšné, tak podle představitelů korejské automobilky nebude letos problém udat v Evropě 300 000 kusů (loni to bylo 262 627). Podle evropské asociace ACEA loni stouply prodeje korejské automobilky o 4,5 procenta oproti roku 2009.  

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Rio narostlo - je delší (o 70 mm), nižší (o 15mm) a širší (o 25 mm). Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 292 litry
 

bazar

Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 106 083 km
Cena: 190 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 100 116 km
Cena: 172 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 87 552 km
Cena: 157 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2009
Stav: 144 070 km
Cena: 200 000 Kč
Kia Rio 1,5
Rok výroby: 2003
Stav: 131 519 km
Cena: 40 000 Kč
Kia Picanto 1
Rok výroby: 2008
Stav: 7 479 km
Cena: 88 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků