Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

62 komentářů

Marex
7. dubna • 16:09

Proč ne, design na dnešní krabicovou klonovací dobu zajímavý, akorát výkonové parametry na elektromobil a hlavně vysoká prodejní cena z toho udělá spíše propadák.

E15
6. dubna • 16:11

Snaha se cení, ale tohle je retro i z hlediska použité techniky a parametrů - asi tak 15-20 let. Chápu snahu o co nejlevnější výrobu, ale nevím - snad jako vozítko pro děti od 15ti let by to mohlo mít smysl... Motory v kolech, pár kW výkonu, nízká maximálka.... v roce 2000 by to bylo i tak zajímavé, ale v roce 2018 už úplně mimo... Protože cenovka určitě nebude nízká...

Moik
6. dubna • 13:20

A je dnes už uspokojivě vyřešené řízení těch 4 elektromotorů? Myslím tím náhradu diferenciálů. Vím, že před deseti lety s tím dost bojovali v Tedomu na autobusech, vývoj jde dál, ale ani Tesla ani Leaf diferenciál neopustili, ne?

Karel
6. dubna • 13:32

Jsem přesvědčený, že elektronika s tím nebude mít žádný problém. Může být mód jak naprosto volného diferenciálu, tak úplného uzavření. A to vše ve zlomku vteřiny. Tesla a Leaf mají mechanické diferenciály proto, že nemají motory v kolech. Viz nevýhoda tohoto řešení. Myslím, že motory přímo v kolech mohou být použity jen do nějakého, ne příliš vysokého výkonu.

Anti-automat
8. dubna • 10:24

Budu pouzite ako unifikovane jednotky, stavebnicovy princip. Na ich riadenie postaci ten najprimitivnejsi cip. dnesny low-cost handheld s vyrobnou cenou par euro ma vyssi vykon ako palubny pocitact Apollo 13.
Brzdy sa presunu s hriadelmi do stredu, v naboji ostane len integrovana el. pohonna jednotka. Pablby elektromagnet, vinutie, kotva. Vymenite spolu s pneu, pretoze to, co som spomenul, opotrebeniu nepodlieha, rovnako ako plechovy disk. Skratka si kupite KOLESO.

Bouce
6. dubna • 11:52

Boží. To chci. Jen se bojím zeptat kolik to bude stát.

Kuk Vykuk
10. dubna • 21:59

30 000 €?

vana
6. dubna • 10:31

Nepochopil jsem z článku v čem spočívá ta luxusnost. Jen kožené sitze a pár drobností z kevlaru mi přijdou poněkud málo

Anti-automat
6. dubna • 10:52

..technicke riesenie je luxus.

gfjgfj
6. dubna • 10:24

pekne, ale ten znak se podoba na znak wolkswagenu, coz je jako dost rusivej element na jinak krasnem designu

puk123
6. dubna • 10:15

Mně to moc luxusní nepřipadá. Spíše takové sportovní retro. Jinak, proč ne? Každé elektroauto nemusí být ultralesklý plastikový prťouš. Nejsem moc optimistický, že nakonec udrží deklarovanou váhu.

Dagmar
6. dubna • 9:59

Hned bych ho brala, obzvláště v otevřené variantě (doufám, že cabrio bude?). Ideální třetí auto do rodiny na popojíždění pro radost bez emisí. Design výborný, zejména maska pro takový elektromobil je krásná. Držím palce a doufám, že to nebude jen pro asijský či arabský trh (myslím hlavně cenou :-) ...).

Anti-automat
6. dubna • 10:51

A ja stale hovorim, ze ak sa jedna o dizajn, vezmite na to babu. Tiez sa mi auto paci, dokonca VELMI. ;-)

Karel
6. dubna • 10:19

Lidovka to asi nebude. V článku je psáno, že je to luxusní auto. Kromě toho je to kusová výroba.
Za rozumnou cenu by mohl být elektromobil , třeba i dvoumístný, s pohonem dvou kol, (klidně by stačilo 25kW) s dojezdem do 100 km, (to kvůli ceně baterek) a s maximálkou do 90 km/h. Do města a okolí by to stačilo.

Joe Doe
6. dubna • 11:44

Jojo, rucne vyrobeny luxus... s retro nalepkou.Ako povedal Clarkson, handmade is a fancy way of saying that the door would fall of.Volne prelozene, rucna vyroba znamena, ze odpadnu dvere.

Anti-automat
6. dubna • 12:18

Niekde zacat treba. Skuste navstivit tzv.pilot-halu vo VW, ak Vas tam vobec pustia. Ano, nove auta a riesenia sa tu skladaju a modeluju ako v nasom byvalom pionierskom klube. Berte do ruky preglejku a lupenkovu pilku.
Na tomto sa nic nezmenilo a ak by sa staroveki grecki genialni filozofi nerypali v piesku, nie sme tam dnes, kde sme. Princip modelovania.

bzzz
6. dubna • 10:18

Idealni treti auto do rodiny ;-) A proc brat nedotazenou designovou stavebnici, kdyz takto elektrifikovat mohou zavadene znacky sve kultovni/povedene modely (homologace, crash testy, atd)?

Kuk Vykuk
8. dubna • 10:30

A kdy s tím začnou? Nějak se do toho nehrnou :-DB-]

Anti-automat
6. dubna • 9:30

Elektromotory priamo na kolesach, ano, presne tymto smerom sa bude vyvoj uberat. Kolko vyhod to prinasa, netreba snad rozvadzat. Za toto riesenie jednoznacne pochvala. Dizajn je tak trochu vykradnuty ale naco vymyslat nieco, co uz niekto pred nami vymyslel, ze.
Pokial by to bol zaciatok a vzisla by z toho (ktovie?) domaca (naozaj domaca) automobilka, potom klobuk dolu. Drzte sa a len tak dalej!!

Karel
6. dubna • 10:08

Motory přímo v kolech také považuji za dobré řešení. I když se tím zvýší neodpružená hmotnost, tak si myslím, že výhody převažují. Ideální čtyřkolka bez mechanických vazeb, a zabere to méně prostoru.
A k té neodpružené hmotnosti: Zajímalo by mne, jakou hmotnost ten elektromotor přidá, a jaké navýšení to je v procentech.

JJ
6. dubna • 10:29

Nárůst neopružené hmotnosti vidím odhadem na minimálně 50 % - bude-li to 100, nebudu příliš překvapen. Kdybych něco podobného konsturoval já, dal bych sice elektromotory ke kolům, ale umístil bych je na odpruženou část podvozku a kola hnal krátkým hřídelem. Ony ty poměrně tvrdé vibrace od kol nebudou elektromotorům dělat úplně dobře

Anti-automat
6. dubna • 10:49

Presunul by som potom radsej brzdy. Podobne ako to mal na prednych kolesach Oltcit (po technickej stranke velmi zaujimave auto, bohuzial kvalita bola mizerna, teda aspon u ciste rumunskych kuskov). Brzdit sa da totiz aj elektromotorom (fyzika > ...posobi proti zmene..., ucili sme sa to na zakladnej).
Okrem toho, vyrobit dostatocne lahky elektromotor dnes naozaj problem nie je. Nezabudajme ze tam budu styri. Cize az tak velky byt nemusi. A isiel by som este dalej a priamo na ten elektromotor, coby integralnu sucast naboja, loziska, skratka celeho 'disku', natiahol pneu. Hmotnost by tu uz potom nijaky problem neznamenala. Navyse, taketo nieco sa da unifikovat a cena pojde tym padom dolu. Vibracie? Ale bezte niekam, elektromotor je tak jednoducha vec ze nejake vibracie su tym poslednym 'problemom'.

vana
6. dubna • 10:56

A bude mít ten tvůj elektromotor v kole dostatečně vysoký moment pro přímý pohon kola bez převodu ? ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
6. dubna • 13:20

Určitě bude. Je to věc konstrukce. Pomaloběžný (nízkootáčkový) vícepólový motor s vysokým kroutícím momentem.

vana
6. dubna • 14:22

No je mi divné že to nikdo nepoužívá, možná to tak jednoduché není

Anti-automat
6. dubna • 14:31

Bude.

vana
6. dubna • 14:45

Jestli to víš tak jistě tak zkus třeba být i konkrétnější. Kolik Nm může mít a při jakém průměru a hmotnosti ?

Anti-automat
6. dubna • 19:05

Bezte do nejakeho modelarstva, kupte si maly kvalitny elektromotor, ktory vazi par gramov a ma velkost poldecaka. Bezne sa davaju do modelov lodiciek. Zapojte ho na bateriu a snazte sa udrzat hriadel zastaveny. Holymi rukami na to ale nechodte (hrozi uraz) a davajte pozor, pretoze zistite ze ho zastaveny neudrzite. Ako ukazka to urcite postaci, teraz si to iste predstavte s elektrickym motorom, ktory ma rotor priemeru kotucovej brzdy. A ak tam budu styri, utrhne to dom aj z garazou.

vana
6. dubna • 20:23

V současných elektromobilech jsou taky kvalitní a výkonné elektromotory. Přesto je jeich moment tak malý, že musí kola pohánět přes mechanický převod cca 10:1. Napřímo by byly příliš slabé anebo neefektivní

Anti-automat
7. dubna • 20:22

Ten prevod je prave ten problem. Ako vidim, mnou predlozeny dokaz Ste nevyskusali. No dobre. Teraz, kedze stale NESTACI (podla Vas a minuskarov), bezte sa pozriet na najblizsiu zeleznicnu stanicu. Napoveda: usporiadanie BoBo.
A nie, tento Vas a minuskarsky omyl je vyrieseny davno predtym ako Ste sa narodili.

Anti-automat
6. dubna • 11:15

Bude.

vana
6. dubna • 10:18

80% ? 100 %?

Joe Doe
6. dubna • 9:25

"Maximální rychlost činí dostačujících 146 km/h."Zaujimave, ked maju hybridy ci ine ektromobily obmedzenu rychlost, spravidla na vyrazne vyssie cislo, tak je to pre miestnu redaktorsku uderku strasny problem.Pri tomto aute, ktore sa tvari ako sportove, je 146 km/h dostatocne :)

Toky
6. dubna • 9:38

Sú veci, ktoré nepochopím. Napríklad Retro dizajn.
Tie autá či motorky (viď elektrické Prasa napríklad) budú mať mizerné predaje.
Nech sa ich dizajnéri opýtajú vo svete nepríklad spotrebnej elektroniky - ako idú na odbyt mp3 hifi veže prehrávajúce aj CD ale vyzerajúce ako prastaré gramofóny. Nula nula nič. Škoda práce. Dizajnéri nevedia vymyslieť niečo nové tak sa vracajú v inšpirácii späť do minulosti. Nie nie, tadiaľ cesta nevedie.

Joe Doe
6. dubna • 11:40

Prasa je hlavne s cenovkami od 330 tisic do 430 tisic Kc drahsie nez motorky Zero - a vyzera odporne teraz ako v case vzniku.Retro je pre ludi bez fantazie, ktori si radi vyrabaju problemy - vinylove platne, lampove zosilnovace, Gibsony, oldtimery, podomacky vyrobene cafe racers, pseudo-retro od bicyklov cez nabytok az po auta.

Anti-automat
6. dubna • 12:09

Hrali Ste niekedy v zivote na elektriku? Ja na nu hram. Lampa je lampa. Ma svoje vlastnosti a bude ina ako tranzistor. Lampu mam v klubovni, tranzistor mam doma. Lampa totiz funguje uplne inak ako tranzistor. Ak chcem dostat ten klasicky, jemny a tzv.warm-gain, musim siahnut po lampe. A co sa tyka nabytku, videli Ste v zivote dreveny nabytok? Nie, ja sa nepytam na IKEU, pretoze to dreveny nabytok, pri vsetkej ucte, NIE JE. Pridte k nam, mam u nas dreveny nabytok, ktory si rodicia zaobstarali na mladomanzelsku pozicku, na co sa Vy nepamatate. Rad Vam ho ukazem.

Anti-automat
6. dubna • 11:05

Naopak, retro v citlivom a vkusnom podani posobi upokojujuco, vyvolava pocit niecoho doverne znameho a neutoci na Vas (spomenme si na rozsklebeny desivo psychoticky dizajn Peugeotov tot nedavno dozadu). Preco nie? Vezmime si napriklad zname motorky HD. Su pekne? Ja si myslim ze ano. Pripadne Triumph.
Dizajn je odkazom, na ktorej sa odraza vela veci. Napriklad odkaz doby. Vela ludi dnes hlada sukromie, klud, pokoj, nieco co na nas opticky 'nehulaka', pretoze toho cirkusu utociaceho na nase vnemy je prilis. A ide to do takych zvrhlosti ako je napriklad pouzivanie studeneho svetla, neprirodzenych biologicky posobiacich farieb, do podvedomia utociacich motivov, kriviek, farieb, fraz, tvarov kopirujucich ludsku mimiku a vsetkeho ostatneho este horsieho bordelu.
A preto retro dizajn zaziva renesanciu. Lebo vychadzal z ludskych potrieb, nezatazenych dnesnou dobou a jej narokmi. Pre nic ine.

dannero
6. dubna • 9:09

Evidentně je to postavené podle vzoru prototypu Tatry JK2500, bohužel kdyby se autor elektromobilu držel originálního vzhledu vypadalo by to mnohem lépe, ta divná maska to dost kazí.

eLzyx
6. dubna • 9:21

nejspíše museli udělat nějaké ústupky kvůli aerodynamice a předpisům na ochranu chodců atp.

Kankunen
6. dubna • 9:05

Kdo tohle platí?

Karel
6. dubna • 9:54

Snažím se diskutovat slušně, ale na ten dotaz je jen jedna odpověď: Po tom je vám úplný hovno!

Marek71
6. dubna • 11:32

No... pravdu máte pokud je to placeno ze soukromých peněz, což bych předpokládal. Pokud ale tvůrci čerpají dotace, tak potom by mě to taky zajímalo, jako plátce daní.

Kuk Vykuk
7. dubna • 12:02

Ty tu akorát zbytečně čerpáš vzduch. B-]

Marek71
8. dubna • 0:58

Někdy je lepší odolat tomu nutkání a radši nereagovat, než ze sebe dělat zbytečně hlupáka :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
8. dubna • 10:04

Nápodobně. B-]

Marek71
8. dubna • 11:33

V pohodě... jenom jsem se tak nahlas zamyslel, proč jsi reagoval takovou hloupou a zbytečnou poznámkou, když si k tématu neměl co rozumného říct. Ale tak nějak jsem si na to už u tebe zvykl, takže mě to ani nepřekvapilo :-)

Kuk Vykuk
10. dubna • 12:27

Na hloupý a zbytečný poznámky jako dávaš ty se dá odpovědět jedině ještě víc hloupější a zbytečnější poznámkou, aby ta tvá pořádně vynikla.
No vidíš ty starej moralisto, už i ty zatracovaný smajlíky si začal používat.

Marek71
10. dubna • 12:45

Moje reakci na Karla byla k tématu a nebyla zbytečná, což se o tvé následné reakci říct nedá.

Kuk Vykuk
10. dubna • 21:57

Ano tvoje reakce jsou velmi hodnotný. Ještě si vychval, co kdyby někdo snad pochyboval. :-D:-D

Marek71
10. dubna • 23:18

Já se nevychvaluji, to je fakt. Stačí si zpětně přečíst mou první reakci k tématu a následně tvuj hloupý komentář o nějakém zbytečném čerpání vzduchu, nebo co jsi to tam úplně zbytečně a od věci blábolil :-) Ale jak jsem psal, u tebe mě to nepřekvapuje a když tě to baví tak v pohodě...

Kuk Vykuk
11. dubna • 15:51

Svatoušek s falešnou morálkou. Výstavní kousek. :-D

Marek71
11. dubna • 15:59

To na věci nic nemění... že moje reakce byla k tématu a tvoje úplně od věci, zbytečná a s osobním útokem.

Kuk Vykuk
12. dubna • 15:36

Úplnej Mirek Dušín.

Marek71
12. dubna • 21:38

Neumím posoudit, neznám :-)

eLzyx
6. dubna • 9:21

nechápu dotaz. Že by ten, co na tom chce vydělat? Ale to přeci musí být jasné i tomu největšímu primitivovi.

Anti-automat
6. dubna • 9:33

Pripadne ten, kto chce nieco v zivote dokazat. Drzim im palce a fandim, podla mna sa rozhodne nemaju za co hanbit, prave naopak!

vana
6. dubna • 10:17

No občas se nějaká hromádky miliónů platí i z evropských i jiných dotaci, takže povídačky o někom kdo na tom chce vydělat nebo v životě něco dokázat nemusí být vždy zcela pravdivé. Tím vůbec nechci říct že je to zrovna případ tohodle experimentu, ale tunelů je kolem nás dost

Sinuhet
7. dubna • 13:59

To, že někdo někomu dává peníze jako dotace, není problém toho, kdo dostává, ale kdo dává, respektive komu je sebráno...

E15
6. dubna • 16:52

Tak dotační podvod se jeví jako jediné rozumné vysvětlení existence tohoto vehiklu.... :-D

Anti-automat
6. dubna • 10:54

Pokial dokazete ze to bolo aj v tomto pripade a vec sa neujme, potom budete mat pravdu. Zatial su tie Vase tvrdenia vo vztahu k tejto teme naozaj len 'povídačky'. Skuste nieco podobne. Dokazte to. A potom na Vasom aute bude emblem vana.

Petoo55
6. dubna • 8:41

"Luka EV představuje luxusní retro elektromobil postavený na hliníkovém podvozku, který svým designem vzpomíná na vozy z poloviny 20. století. Přední část by mohla připomínat model Karmann Ghia, zadní zase Aston Martin DB4 ze šedesátých let."
????????????????????????????????????????????????????????
Július Kubinský jk 2500

Doporučujeme

Články odjinud