Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Česká společnost MW Motors předvedla světu zajímavý počin. Luxusní retro elektromobil s označením Luka EV má být schopný na jedno nabití ujet až 300 km.

Na světě se objevila zajímavá novinka. A to dokonce od českého výrobce. Společnost MW Motors ze Štěnovic předvedla svůj elektromobil Luka EV. Ten rozhodně pohladí duši každého fanouška klasických vozů. Zároveň ale potěší také příznivce elektromobilů.

Luka EV představuje luxusní retro elektromobil postavený na hliníkovém podvozku, který svým designem vzpomíná na vozy z poloviny 20. století. Přední část by mohla připomínat model Karmann Ghia, zadní zase Aston Martin DB4 ze šedesátých let. 

Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Také v interiéru najdete klasické jednoduché tvary, i když s příměsí moderní doby. Pasažéři jsou obklopeni kombinací kůže a prvků z uhlíkových vláken. Čístý vzhled narušují pouze kruhové větrací otvory a dotyková obrazovka. Řadicí páku byste ale hledali marně. Místo ní se nachází pouze jednoduchý otočný ovladač pro přepínání mezi režimy pro jízdu vpřed, vzad a neutrál.

O pohon se starají čtyři elektromotory umístěné přímo v kolech, každý o výkonu 12,5 kW. Celkově tedy produkují výkon 50 kW. To není nějaké závratné číslo, i tak ale lehký retro sporťák zrychlí z 0-100 km za 9,6 sekundy. Maximální rychlost činí dostačujících 146 km/h. 

Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Luka EV bude spoléhá na baterii s kapacitou 21,9 kWh. Čtyři metry dlouhý vůz přitom váží pouhých 815 kilogramů. Podle vyjádření české společnosti by na jedno nabití měl být schopný ujet 300 km.

Web výrobce ale upozorňuje, že technické specifikace jsou pouze výsledkem neoficiálního testování. Nových informací se dočkáme až po zkouškách v certifikované laboratoři. Rozhodně se ale jedná o zajímavý počin, jehož další vývoj budeme nadále sledovat. 

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků