Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Česká společnost MW Motors předvedla světu zajímavý počin. Luxusní retro elektromobil s označením Luka EV má být schopný na jedno nabití ujet až 300 km.

Na světě se objevila zajímavá novinka. A to dokonce od českého výrobce. Společnost MW Motors ze Štěnovic předvedla svůj elektromobil Luka EV. Ten rozhodně pohladí duši každého fanouška klasických vozů. Zároveň ale potěší také příznivce elektromobilů.

Luka EV představuje luxusní retro elektromobil postavený na hliníkovém podvozku, který svým designem vzpomíná na vozy z poloviny 20. století. Přední část by mohla připomínat model Karmann Ghia, zadní zase Aston Martin DB4 ze šedesátých let. 

Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Také v interiéru najdete klasické jednoduché tvary, i když s příměsí moderní doby. Pasažéři jsou obklopeni kombinací kůže a prvků z uhlíkových vláken. Čístý vzhled narušují pouze kruhové větrací otvory a dotyková obrazovka. Řadicí páku byste ale hledali marně. Místo ní se nachází pouze jednoduchý otočný ovladač pro přepínání mezi režimy pro jízdu vpřed, vzad a neutrál.

O pohon se starají čtyři elektromotory umístěné přímo v kolech, každý o výkonu 12,5 kW. Celkově tedy produkují výkon 50 kW. To není nějaké závratné číslo, i tak ale lehký retro sporťák zrychlí z 0-100 km za 9,6 sekundy. Maximální rychlost činí dostačujících 146 km/h. 

Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Luka EV bude spoléhá na baterii s kapacitou 21,9 kWh. Čtyři metry dlouhý vůz přitom váží pouhých 815 kilogramů. Podle vyjádření české společnosti by na jedno nabití měl být schopný ujet 300 km.

Web výrobce ale upozorňuje, že technické specifikace jsou pouze výsledkem neoficiálního testování. Nových informací se dočkáme až po zkouškách v certifikované laboratoři. Rozhodně se ale jedná o zajímavý počin, jehož další vývoj budeme nadále sledovat. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků