Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 km

Česká společnost MW Motors předvedla světu zajímavý počin. Luxusní retro elektromobil s označením Luka EV má být schopný na jedno nabití ujet až 300 km.

Na světě se objevila zajímavá novinka. A to dokonce od českého výrobce. Společnost MW Motors ze Štěnovic předvedla svůj elektromobil Luka EV. Ten rozhodně pohladí duši každého fanouška klasických vozů. Zároveň ale potěší také příznivce elektromobilů.

Luka EV představuje luxusní retro elektromobil postavený na hliníkovém podvozku, který svým designem vzpomíná na vozy z poloviny 20. století. Přední část by mohla připomínat model Karmann Ghia, zadní zase Aston Martin DB4 ze šedesátých let. 

Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Také v interiéru najdete klasické jednoduché tvary, i když s příměsí moderní doby. Pasažéři jsou obklopeni kombinací kůže a prvků z uhlíkových vláken. Čístý vzhled narušují pouze kruhové větrací otvory a dotyková obrazovka. Řadicí páku byste ale hledali marně. Místo ní se nachází pouze jednoduchý otočný ovladač pro přepínání mezi režimy pro jízdu vpřed, vzad a neutrál.

O pohon se starají čtyři elektromotory umístěné přímo v kolech, každý o výkonu 12,5 kW. Celkově tedy produkují výkon 50 kW. To není nějaké závratné číslo, i tak ale lehký retro sporťák zrychlí z 0-100 km za 9,6 sekundy. Maximální rychlost činí dostačujících 146 km/h. 

Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Luka EV bude spoléhá na baterii s kapacitou 21,9 kWh. Čtyři metry dlouhý vůz přitom váží pouhých 815 kilogramů. Podle vyjádření české společnosti by na jedno nabití měl být schopný ujet 300 km.

Web výrobce ale upozorňuje, že technické specifikace jsou pouze výsledkem neoficiálního testování. Nových informací se dočkáme až po zkouškách v certifikované laboratoři. Rozhodně se ale jedná o zajímavý počin, jehož další vývoj budeme nadále sledovat. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků