Nové Renaulty: Scénic II a Mégane CC

Renault představil na ženevském autosalonu několik novinek. Nejvýznamnější událostí je premiéra druhé generace velkoprostorového Scénicu a šarmantního kupé Mégane CC. Francouzský trojlístek doplňuje faceliftované Kangoo. Nenechte si ujít podrobné informace s desítkami fotografií.
Nové Renaulty: Scénic II a Mégane CC
Seznam kapitol
  1. Scénic II - úspěšné MPV pokračuje
  2. Mégane CC - Coupé i Cabriolet v jednom
  3. Kangoo přijíždí s novou, zralejší tváří

Scénic II - decentní vzhled, spousta prostoru

Nejžhavějším želízkem v ohni francouzské automobilky Renault je na ženevském autosalonu bezesporu Scénic II. Když byl v roce 1996 představen Scénic první generace, jakožto velkoprostorové MPV na základě kompaktu Mégane, nikdo nečekal, s jakým úspěchem vkročí do tenkrát ještě neprozkoumaných vod. Ihned nato rozbalili kreslíci prkna i ostatní výrobci, a tak jsme se postupně nechali unášet Xsarou Picasso od Citroënu, Multiplou od Fiatu, Zafirou od Opelu a dalšími. Většina automobilek toužila dát světu minivan - vesměs - na bázi svých kompaktů.

Když si svou premiéru na pařížském autosalonu (v září 2002) odkroutil Mégane druhé generace, dalo se čekat, že se brzy dočkáme i nástupce Scénicu, který bude postaven na platformě futuristického Méganu. Stalo se tak právě v těchto dnech na půdě ženevské autoshow. Nový Scénic vypadá velice moderně a svěže, ostatně jeho první fotografii jsme vám přinesli již před několika týdny - tedy v době, kdy byl ještě plně zahalen rouškou tajemství. Přestože nepostrádá rysy, shodné s Méganem II, z něhož vychází, jeho design je uhlazený a svěží - bez provokujících designérských kreací, v mnohém připomíná nový Espace, který se rovněž náramně povedl.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zepředu Scénic připomíná větší Espace, interiér vypadá velice futuristicky

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní partie vozu nepostrádají linie, načrtnuté revolučním Méganem II
Prosklená střecha ještě umocní dojem prostornosti

Klepněte pro větší obrázek
Pětimístný interiér

Zůstala jednoprostorová karoserie, která je však delší o 8 cm, Scénic II tak nyní měří 4250 mm. To se samozřejmě muselo projevit na nabídce vnitřního prostoru. Toho bude víc ve všech směrech, přesně tak, jak si současný trend žádá. Příslušnost k nové generaci Renaultů nezapře přední maska, siluetou se zase Scénic odkazuje na předchůdce, mírně seseknutá záď pak evokuje pocity mateřského pudu, tentokráte k designově revolučnímu Méganu II. Dojem prostornosti umocňuje množství prosklených ploch, které obklopují posádku. Na mysli mám hlavně panoramatickou střechu (1,6 m2). Podobnou fajnovostí hýčká pasažéry i větší Espace.

Bohatě prosvětlený a prostorný interiér nabízí tradičně uspořádanou přístrojovou desku. Tedy s centrálně umístěnými ovládacími prvky. Tím hlavním je bezesporu krátká řadící páka, vyčnívající z přístrojové desky, ve formě malého joysticku. U vozů typu MPV velmi praktické řešení. Novinkou je zde i elektronická parkovací brzda. Kompletně přepracovány byly všechny odkládací a průchozí prostory - vše pro úsporu a lepší využití volného místa. Variabilita pětimístného vozu je opravdu příkladná. Velikost zavazadlového prostoru se pohybuje mezi 430 a 480 litry, záleží na poloze zadních sedadel. Koho Scénic II nabídkou vnitřního prostoru neuspokojí, může si počkat na sedmimístný Grand Scénic. Ten bude delší o 23 centimetrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Naleštěný Scénic II na autosalonu v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dřívější fotografie ještě z dob, kdy byl Scénic utajován

Klepněte pro větší obrázek
Jak se vám líbí?

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje tři benzínové a tři dieselové agregáty. Ze zážehových motorů jsou to čtyřválce 1.4 16V (70 kW/95 koní), 1.6 16V (85/115 k) a 2.0 16V (100 kW/136 k). Úsporné turbodiesely se budou nabízet ve variantách 1.5 dCi (60 kW/82 k), opět 1.5 dCi (ovšem s výkonem 74 kW/100 k) a 1.9 dCi (88 kW/120 k). co se týče převodovek, ty budou pěti- a šestistupňové. Nebude chybět ani automatická převodovka Proactive.

O bezpečnost cestujících se bude vedle stabilizačního systému ESP starat šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, ABS a brzdový asistent. Vše ve standardní výbavě. Vysokou míru komfortu jistě obstará čipová karta, bi-xenonové světlomety, navigační systém, parkovací radary atd. Scénic druhé generace vypadá skutečně nadějně, vedle nového Volkswagenu Touran a Opelu Meriva to ale jednoduché mít nebude. Počkejme si na test, nejlépe srovnávací.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Scénic II - úspěšné MPV pokračuje
  2. Mégane CC - Coupé i Cabriolet v jednom
  3. Kangoo přijíždí s novou, zralejší tváří

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků