Taycan v tuto chvíli podstupuje poslední fázi testování a Porsche uvádí, že s uvedením v září budou mít prototypy elektromobilu za sebou asi 6 milionů najetých kilometrů. | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche

Taycan v tuto chvíli podstupuje poslední fázi testování a Porsche uvádí, že s uvedením v září budou mít prototypy elektromobilu za sebou asi 6 milionů najetých kilometrů. | Prototyp Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

Mnohem důležitější jsou však další detaily o výkonnostních variantách Taycanu. Porsche chce totiž své elektrické „čtyřdveřové kupé“ nabízet v několika specifikacích. | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche

Mnohem důležitější jsou však další detaily o výkonnostních variantách Taycanu. Porsche chce totiž své elektrické „čtyřdveřové kupé“ nabízet v několika specifikacích. | Prototyp Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

Nejvýkonnější verze má tedy přijet s lehce vyšším výkonem, než se počítalo. Nakonec by tedy Taycan nabídl až kolem 463 kW (630 koní), na rozdíl od dříve uváděných 447 kW (600 koní). | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche

Nejvýkonnější verze má tedy přijet s lehce vyšším výkonem, než se počítalo. Nakonec by tedy Taycan nabídl až kolem 463 kW (630 koní), na rozdíl od dříve uváděných 447 kW (600 koní). | Prototyp Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

V této specifikaci mluví Porsche o zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 vteřiny. Hmotnost elektromobilu se má přitom pohybovat na asi 2250 kg, tedy v podobné oblasti jako u třeba u Tesly Model S nebo Jaguaru I-Pace. | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche

V této specifikaci mluví Porsche o zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 vteřiny. Hmotnost elektromobilu se má přitom pohybovat na asi 2250 kg, tedy v podobné oblasti jako u třeba u Tesly Model S nebo Jaguaru I-Pace. | Prototyp Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

Střední volbou bude varianta s výkonem okolo 367 kW (500 koní) a nejslabší verze nabídne přibližně 294 kW (400 koní). Všechny modely použijí dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a lithium-iontové baterie. | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche

Střední volbou bude varianta s výkonem okolo 367 kW (500 koní) a nejslabší verze nabídne přibližně 294 kW (400 koní). Všechny modely použijí dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a lithium-iontové baterie. | Prototyp Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

Dojezd na jedno nabití je udávaných 500 km, ačkoliv tato hodnota stále odpovídá starému testovacímu cyklu NEDC. Podle nejnovějšího standardu WLTP se tak očekává v ideálních podmínkách dojezd asi 435 km. | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche

Dojezd na jedno nabití je udávaných 500 km, ačkoliv tato hodnota stále odpovídá starému testovacímu cyklu NEDC. Podle nejnovějšího standardu WLTP se tak očekává v ideálních podmínkách dojezd asi 435 km. | Prototyp Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

Rychlost nabíjení popisuje Porsche jako „převratnou“, ačkoliv samozřejmě závisí na výkonu nabíječky. S rychlonabíječkou o výkonu 350 kW tak prý zvládnete baterie z 10% kapacity dobít na 80 % za pouhých 20 minut, infrastruktura a celkové rozšíření takto výkonných nabíjecích stanic je však zatím v plenkách. | Prototyp Porsche Taycan    Zdroj: Porsche

Rychlost nabíjení popisuje Porsche jako „převratnou“, ačkoliv samozřejmě závisí na výkonu nabíječky. S rychlonabíječkou o výkonu 350 kW tak prý zvládnete baterie z 10% kapacity dobít na 80 % za pouhých 20 minut, infrastruktura a celkové rozšíření takto výkonných nabíjecích stanic je však zatím v plenkách. | Prototyp Porsche Taycan    | Zdroj: Porsche

Porsche nicméně přemýšlí o uvedení ještě další čtvrté specifikace Taycanu, která by používala pouze jeden elektromotor, pohon zadních kol a měla výkon asi 220 kW (300 koní). | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche

Porsche nicméně přemýšlí o uvedení ještě další čtvrté specifikace Taycanu, která by používala pouze jeden elektromotor, pohon zadních kol a měla výkon asi 220 kW (300 koní). | Prototyp Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

Na druhou stranu Porsche vyvrátilo spekulace o dvoudveřové variantě Taycanu či ostré GT verzi. Produkce zvýšené, praktičtější karosářské verze na základě konceptu Cross Turismo už byla potvrzena dříve. | Porsche Taycan Zdroj: Porsche

Na druhou stranu Porsche vyvrátilo spekulace o dvoudveřové variantě Taycanu či ostré GT verzi. Produkce zvýšené, praktičtější karosářské verze na základě konceptu Cross Turismo už byla potvrzena dříve. | Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

U označení a rozlišení jednotlivých verzí chce Porsche držet zavedený směr. Slabší varianty by tedy nejspíše dostaly přídomky S a GTS, zatímco vůbec nejsilnější Taycan dostane s největší pravděpodobností známý dodatek Turbo. | Porsche Taycan Zdroj: Porsche

U označení a rozlišení jednotlivých verzí chce Porsche držet zavedený směr. Slabší varianty by tedy nejspíše dostaly přídomky S a GTS, zatímco vůbec nejsilnější Taycan dostane s největší pravděpodobností známý dodatek Turbo. | Porsche Taycan | Zdroj: Porsche

Mnohem důležitější jsou však další detaily o výkonnostních variantách Taycanu. Porsche chce totiž své elektrické „čtyřdveřové kupé“ nabízet v několika specifikacích. | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche
Nejvýkonnější verze má tedy přijet s lehce vyšším výkonem, než se počítalo. Nakonec by tedy Taycan nabídl až kolem 463 kW (630 koní), na rozdíl od dříve uváděných 447 kW (600 koní). | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche
V této specifikaci mluví Porsche o zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 vteřiny. Hmotnost elektromobilu se má přitom pohybovat na asi 2250 kg, tedy v podobné oblasti jako u třeba u Tesly Model S nebo Jaguaru I-Pace. | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche
Střední volbou bude varianta s výkonem okolo 367 kW (500 koní) a nejslabší verze nabídne přibližně 294 kW (400 koní). Všechny modely použijí dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a lithium-iontové baterie. | Prototyp Porsche Taycan Zdroj: Porsche
10
Fotogalerie

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Elektromobil od Porsche je v poslední fázi testování před oficiální premiérou a na světlo se nyní dostávají další podrobnosti o jeho technice a schopnostech.

Odhalení prvního sériového elektromobilu Porsche je plánováno na letošní září a nejpravděpodobněji jej uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím nám ovšem německá značka ukazuje prototypy Taycanu na nových fotkách, přičemž britskému Autocaru byly automobilkou poskytnuty další zajímavé informace jak o technice vozu, tak o marketingových plánech.

Taycan v tuto chvíli podstupuje poslední fázi testování a Porsche uvádí, že s uvedením v září budou mít prototypy elektromobilu za sebou asi 6 milionů najetých kilometrů, a to v nejrůznějších a často nejkrutějších podmínkách. Na vývoji podle všeho pracovalo více jak 1000 zaměstnanců Porsche včetně testovacích pilotů, techniků, inženýrů a dalších expertů.

Mnohem důležitější jsou však další detaily o výkonnostních variantách Taycanu. Porsche chce totiž své elektrické „čtyřdveřové kupé“ nabízet v několika specifikacích. Nejvýkonnější verze má tedy přijet s lehce vyšším výkonem, než se počítalo. Nakonec by tedy Taycan nabídl až kolem 463 kW (630 koní), na rozdíl od dříve uváděných 447 kW (600 koní).

V této specifikaci mluví Porsche o zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 vteřiny. Hmotnost elektromobilu se má přitom pohybovat na asi 2250 kg, tedy v podobné oblasti jako u třeba u Tesly Model S nebo Jaguaru I-Pace. Všechny verze Taycanu pak mají zvládnout maximální rychlost 250 km/h.

Střední volbou bude varianta s výkonem okolo 367 kW (500 koní) a nejslabší verze nabídne přibližně 294 kW (400 koní). Všechny modely použijí dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a lithium-iontové baterie. Dojezd na jedno nabití je udávaných 500 km, ačkoliv tato hodnota stále odpovídá starému testovacímu cyklu NEDC. Podle nejnovějšího standardu WLTP se tak očekává v ideálních podmínkách dojezd asi 435 km.

Rychlost nabíjení Taycanu popisuje Porsche jako „převratnou“, ačkoliv samozřejmě závisí na výkonu nabíječky. S rychlonabíječkou o výkonu 350 kW tak prý zvládnete baterie z 10% kapacity dobít na 80 % za pouhých 20 minut, infrastruktura a celkové rozšíření takto výkonných nabíjecích stanic je však zatím v plenkách.   

Porsche nicméně přemýšlí o uvedení ještě další čtvrté specifikace Taycanu, která by používala pouze jeden elektromotor, pohon zadních kol a měla výkon asi 220 kW (300 koní). O této nejdostupnější variantě se zatím rozhoduje. „Pokud bude na trhu zájem, nabídneme ji,“ zaznělo z automobilky. Na druhou stranu Porsche vyvrátilo spekulace o dvoudveřové variantě Taycanu či ostré GT verzi. Produkce zvýšené, praktičtější karosářské verze na základě konceptu Cross Turismo už byla potvrzena dříve.

U označení a rozlišení jednotlivých verzí chce Porsche držet zavedený směr. Slabší varianty by tedy nejspíše dostaly přídomky S a GTS, zatímco vůbec nejsilnější Taycan dostane s největší pravděpodobností známý dodatek Turbo.  

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud