Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Elektromobil od Porsche je v poslední fázi testování před oficiální premiérou a na světlo se nyní dostávají další podrobnosti o jeho technice a schopnostech.

Odhalení prvního sériového elektromobilu Porsche je plánováno na letošní září a nejpravděpodobněji jej uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím nám ovšem německá značka ukazuje prototypy Taycanu na nových fotkách, přičemž britskému Autocaru byly automobilkou poskytnuty další zajímavé informace jak o technice vozu, tak o marketingových plánech.

Taycan v tuto chvíli podstupuje poslední fázi testování a Porsche uvádí, že s uvedením v září budou mít prototypy elektromobilu za sebou asi 6 milionů najetých kilometrů, a to v nejrůznějších a často nejkrutějších podmínkách. Na vývoji podle všeho pracovalo více jak 1000 zaměstnanců Porsche včetně testovacích pilotů, techniků, inženýrů a dalších expertů.

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Mnohem důležitější jsou však další detaily o výkonnostních variantách Taycanu. Porsche chce totiž své elektrické „čtyřdveřové kupé“ nabízet v několika specifikacích. Nejvýkonnější verze má tedy přijet s lehce vyšším výkonem, než se počítalo. Nakonec by tedy Taycan nabídl až kolem 463 kW (630 koní), na rozdíl od dříve uváděných 447 kW (600 koní).

V této specifikaci mluví Porsche o zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 vteřiny. Hmotnost elektromobilu se má přitom pohybovat na asi 2250 kg, tedy v podobné oblasti jako u třeba u Tesly Model S nebo Jaguaru I-Pace. Všechny verze Taycanu pak mají zvládnout maximální rychlost 250 km/h.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Střední volbou bude varianta s výkonem okolo 367 kW (500 koní) a nejslabší verze nabídne přibližně 294 kW (400 koní). Všechny modely použijí dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a lithium-iontové baterie. Dojezd na jedno nabití je udávaných 500 km, ačkoliv tato hodnota stále odpovídá starému testovacímu cyklu NEDC. Podle nejnovějšího standardu WLTP se tak očekává v ideálních podmínkách dojezd asi 435 km.

Rychlost nabíjení Taycanu popisuje Porsche jako „převratnou“, ačkoliv samozřejmě závisí na výkonu nabíječky. S rychlonabíječkou o výkonu 350 kW tak prý zvládnete baterie z 10% kapacity dobít na 80 % za pouhých 20 minut, infrastruktura a celkové rozšíření takto výkonných nabíjecích stanic je však zatím v plenkách.   

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Porsche nicméně přemýšlí o uvedení ještě další čtvrté specifikace Taycanu, která by používala pouze jeden elektromotor, pohon zadních kol a měla výkon asi 220 kW (300 koní). O této nejdostupnější variantě se zatím rozhoduje. „Pokud bude na trhu zájem, nabídneme ji,“ zaznělo z automobilky. Na druhou stranu Porsche vyvrátilo spekulace o dvoudveřové variantě Taycanu či ostré GT verzi. Produkce zvýšené, praktičtější karosářské verze na základě konceptu Cross Turismo už byla potvrzena dříve.

U označení a rozlišení jednotlivých verzí chce Porsche držet zavedený směr. Slabší varianty by tedy nejspíše dostaly přídomky S a GTS, zatímco vůbec nejsilnější Taycan dostane s největší pravděpodobností známý dodatek Turbo.  

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků