Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Elektromobil od Porsche je v poslední fázi testování před oficiální premiérou a na světlo se nyní dostávají další podrobnosti o jeho technice a schopnostech.

Odhalení prvního sériového elektromobilu Porsche je plánováno na letošní září a nejpravděpodobněji jej uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím nám ovšem německá značka ukazuje prototypy Taycanu na nových fotkách, přičemž britskému Autocaru byly automobilkou poskytnuty další zajímavé informace jak o technice vozu, tak o marketingových plánech.

Taycan v tuto chvíli podstupuje poslední fázi testování a Porsche uvádí, že s uvedením v září budou mít prototypy elektromobilu za sebou asi 6 milionů najetých kilometrů, a to v nejrůznějších a často nejkrutějších podmínkách. Na vývoji podle všeho pracovalo více jak 1000 zaměstnanců Porsche včetně testovacích pilotů, techniků, inženýrů a dalších expertů.

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Mnohem důležitější jsou však další detaily o výkonnostních variantách Taycanu. Porsche chce totiž své elektrické „čtyřdveřové kupé“ nabízet v několika specifikacích. Nejvýkonnější verze má tedy přijet s lehce vyšším výkonem, než se počítalo. Nakonec by tedy Taycan nabídl až kolem 463 kW (630 koní), na rozdíl od dříve uváděných 447 kW (600 koní).

V této specifikaci mluví Porsche o zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 vteřiny. Hmotnost elektromobilu se má přitom pohybovat na asi 2250 kg, tedy v podobné oblasti jako u třeba u Tesly Model S nebo Jaguaru I-Pace. Všechny verze Taycanu pak mají zvládnout maximální rychlost 250 km/h.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Střední volbou bude varianta s výkonem okolo 367 kW (500 koní) a nejslabší verze nabídne přibližně 294 kW (400 koní). Všechny modely použijí dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a lithium-iontové baterie. Dojezd na jedno nabití je udávaných 500 km, ačkoliv tato hodnota stále odpovídá starému testovacímu cyklu NEDC. Podle nejnovějšího standardu WLTP se tak očekává v ideálních podmínkách dojezd asi 435 km.

Rychlost nabíjení Taycanu popisuje Porsche jako „převratnou“, ačkoliv samozřejmě závisí na výkonu nabíječky. S rychlonabíječkou o výkonu 350 kW tak prý zvládnete baterie z 10% kapacity dobít na 80 % za pouhých 20 minut, infrastruktura a celkové rozšíření takto výkonných nabíjecích stanic je však zatím v plenkách.   

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Porsche nicméně přemýšlí o uvedení ještě další čtvrté specifikace Taycanu, která by používala pouze jeden elektromotor, pohon zadních kol a měla výkon asi 220 kW (300 koní). O této nejdostupnější variantě se zatím rozhoduje. „Pokud bude na trhu zájem, nabídneme ji,“ zaznělo z automobilky. Na druhou stranu Porsche vyvrátilo spekulace o dvoudveřové variantě Taycanu či ostré GT verzi. Produkce zvýšené, praktičtější karosářské verze na základě konceptu Cross Turismo už byla potvrzena dříve.

U označení a rozlišení jednotlivých verzí chce Porsche držet zavedený směr. Slabší varianty by tedy nejspíše dostaly přídomky S a GTS, zatímco vůbec nejsilnější Taycan dostane s největší pravděpodobností známý dodatek Turbo.  

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 73 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků