Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Elektromobil od Porsche je v poslední fázi testování před oficiální premiérou a na světlo se nyní dostávají další podrobnosti o jeho technice a schopnostech.

Odhalení prvního sériového elektromobilu Porsche je plánováno na letošní září a nejpravděpodobněji jej uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím nám ovšem německá značka ukazuje prototypy Taycanu na nových fotkách, přičemž britskému Autocaru byly automobilkou poskytnuty další zajímavé informace jak o technice vozu, tak o marketingových plánech.

Taycan v tuto chvíli podstupuje poslední fázi testování a Porsche uvádí, že s uvedením v září budou mít prototypy elektromobilu za sebou asi 6 milionů najetých kilometrů, a to v nejrůznějších a často nejkrutějších podmínkách. Na vývoji podle všeho pracovalo více jak 1000 zaměstnanců Porsche včetně testovacích pilotů, techniků, inženýrů a dalších expertů.

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Mnohem důležitější jsou však další detaily o výkonnostních variantách Taycanu. Porsche chce totiž své elektrické „čtyřdveřové kupé“ nabízet v několika specifikacích. Nejvýkonnější verze má tedy přijet s lehce vyšším výkonem, než se počítalo. Nakonec by tedy Taycan nabídl až kolem 463 kW (630 koní), na rozdíl od dříve uváděných 447 kW (600 koní).

V této specifikaci mluví Porsche o zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 vteřiny. Hmotnost elektromobilu se má přitom pohybovat na asi 2250 kg, tedy v podobné oblasti jako u třeba u Tesly Model S nebo Jaguaru I-Pace. Všechny verze Taycanu pak mají zvládnout maximální rychlost 250 km/h.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Střední volbou bude varianta s výkonem okolo 367 kW (500 koní) a nejslabší verze nabídne přibližně 294 kW (400 koní). Všechny modely použijí dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a lithium-iontové baterie. Dojezd na jedno nabití je udávaných 500 km, ačkoliv tato hodnota stále odpovídá starému testovacímu cyklu NEDC. Podle nejnovějšího standardu WLTP se tak očekává v ideálních podmínkách dojezd asi 435 km.

Rychlost nabíjení Taycanu popisuje Porsche jako „převratnou“, ačkoliv samozřejmě závisí na výkonu nabíječky. S rychlonabíječkou o výkonu 350 kW tak prý zvládnete baterie z 10% kapacity dobít na 80 % za pouhých 20 minut, infrastruktura a celkové rozšíření takto výkonných nabíjecích stanic je však zatím v plenkách.   

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Porsche nicméně přemýšlí o uvedení ještě další čtvrté specifikace Taycanu, která by používala pouze jeden elektromotor, pohon zadních kol a měla výkon asi 220 kW (300 koní). O této nejdostupnější variantě se zatím rozhoduje. „Pokud bude na trhu zájem, nabídneme ji,“ zaznělo z automobilky. Na druhou stranu Porsche vyvrátilo spekulace o dvoudveřové variantě Taycanu či ostré GT verzi. Produkce zvýšené, praktičtější karosářské verze na základě konceptu Cross Turismo už byla potvrzena dříve.

U označení a rozlišení jednotlivých verzí chce Porsche držet zavedený směr. Slabší varianty by tedy nejspíše dostaly přídomky S a GTS, zatímco vůbec nejsilnější Taycan dostane s největší pravděpodobností známý dodatek Turbo.  

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků