Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Elektromobil od Porsche je v poslední fázi testování před oficiální premiérou a na světlo se nyní dostávají další podrobnosti o jeho technice a schopnostech.

Odhalení prvního sériového elektromobilu Porsche je plánováno na letošní září a nejpravděpodobněji jej uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím nám ovšem německá značka ukazuje prototypy Taycanu na nových fotkách, přičemž britskému Autocaru byly automobilkou poskytnuty další zajímavé informace jak o technice vozu, tak o marketingových plánech.

Taycan v tuto chvíli podstupuje poslední fázi testování a Porsche uvádí, že s uvedením v září budou mít prototypy elektromobilu za sebou asi 6 milionů najetých kilometrů, a to v nejrůznějších a často nejkrutějších podmínkách. Na vývoji podle všeho pracovalo více jak 1000 zaměstnanců Porsche včetně testovacích pilotů, techniků, inženýrů a dalších expertů.

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Porsche Cayenne Coupé oficiálně: Nejhezčí SUV-kupé? V8 pod kapotou nechybí

Mnohem důležitější jsou však další detaily o výkonnostních variantách Taycanu. Porsche chce totiž své elektrické „čtyřdveřové kupé“ nabízet v několika specifikacích. Nejvýkonnější verze má tedy přijet s lehce vyšším výkonem, než se počítalo. Nakonec by tedy Taycan nabídl až kolem 463 kW (630 koní), na rozdíl od dříve uváděných 447 kW (600 koní).

V této specifikaci mluví Porsche o zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 vteřiny. Hmotnost elektromobilu se má přitom pohybovat na asi 2250 kg, tedy v podobné oblasti jako u třeba u Tesly Model S nebo Jaguaru I-Pace. Všechny verze Taycanu pak mají zvládnout maximální rychlost 250 km/h.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Střední volbou bude varianta s výkonem okolo 367 kW (500 koní) a nejslabší verze nabídne přibližně 294 kW (400 koní). Všechny modely použijí dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a lithium-iontové baterie. Dojezd na jedno nabití je udávaných 500 km, ačkoliv tato hodnota stále odpovídá starému testovacímu cyklu NEDC. Podle nejnovějšího standardu WLTP se tak očekává v ideálních podmínkách dojezd asi 435 km.

Rychlost nabíjení Taycanu popisuje Porsche jako „převratnou“, ačkoliv samozřejmě závisí na výkonu nabíječky. S rychlonabíječkou o výkonu 350 kW tak prý zvládnete baterie z 10% kapacity dobít na 80 % za pouhých 20 minut, infrastruktura a celkové rozšíření takto výkonných nabíjecích stanic je však zatím v plenkách.   

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Porsche nicméně přemýšlí o uvedení ještě další čtvrté specifikace Taycanu, která by používala pouze jeden elektromotor, pohon zadních kol a měla výkon asi 220 kW (300 koní). O této nejdostupnější variantě se zatím rozhoduje. „Pokud bude na trhu zájem, nabídneme ji,“ zaznělo z automobilky. Na druhou stranu Porsche vyvrátilo spekulace o dvoudveřové variantě Taycanu či ostré GT verzi. Produkce zvýšené, praktičtější karosářské verze na základě konceptu Cross Turismo už byla potvrzena dříve.

U označení a rozlišení jednotlivých verzí chce Porsche držet zavedený směr. Slabší varianty by tedy nejspíše dostaly přídomky S a GTS, zatímco vůbec nejsilnější Taycan dostane s největší pravděpodobností známý dodatek Turbo.  

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 114 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků