Zprvu kontroverzní Porsche Panamera se postupně začlenilo do portfolia automobilky a nyní je můžete mít dokonce ve dvou karosářských verzích. Foto: Porsche

Zprvu kontroverzní Porsche Panamera se postupně začlenilo do portfolia automobilky a nyní je můžete mít dokonce ve dvou karosářských verzích. | Foto: Porsche

Dneškem nastupuje jeho třetí generace, která je opět plná vizuálních i technických novinek. Foto: Porsche

Dneškem nastupuje jeho třetí generace, která je opět plná vizuálních i technických novinek. | Foto: Porsche

Navenek zůstává Panemera věrná zažitým tvarům, které prošly optimalizací a pozměněná je i linie oken. Foto: Porsche

Navenek zůstává Panemera věrná zažitým tvarům, které prošly optimalizací a pozměněná je i linie oken. | Foto: Porsche

Celkově však působí sportovněji a nové otvory pomáhají chladit klíčové prvky pohonu. Foto: Porsche

Celkově však působí sportovněji a nové otvory pomáhají chladit klíčové prvky pohonu. | Foto: Porsche

Nenechte se zmást, navzdory opulentním rozměrům (délka: 5052 mm, šířka 1937 mm a výška 1423 mm) zůstává sedan dokonale sportovním. Foto: Porsche

Nenechte se zmást, navzdory opulentním rozměrům (délka: 5052 mm, šířka 1937 mm a výška 1423 mm) zůstává sedan dokonale sportovním. | Foto: Porsche

Jednou z hlavních novinek je přepracovaný dvouventilový vzduchový podvozek se dvěma komorami, který precizně pohlcuje rázy a minimalizuje naklánění karoserie. Foto: Porsche

Jednou z hlavních novinek je přepracovaný dvouventilový vzduchový podvozek se dvěma komorami, který precizně pohlcuje rázy a minimalizuje naklánění karoserie. | Foto: Porsche

Model Turbo E-Hybrid dostává ještě sofistikovanější verzi Porsche Active Ride, kdy je standardní sada doplněna o elektricky ovládané hydraulické čerpadlo. Foto: Porsche

Model Turbo E-Hybrid dostává ještě sofistikovanější verzi Porsche Active Ride, kdy je standardní sada doplněna o elektricky ovládané hydraulické čerpadlo. | Foto: Porsche

To reguluje průtok kapaliny a vytváří protisíly k rázům od vozovky. Foto: Porsche

To reguluje průtok kapaliny a vytváří protisíly k rázům od vozovky. | Foto: Porsche

Ty se pro posádku stávají nepostřehnutelnými. Foto: Porsche

Ty se pro posádku stávají nepostřehnutelnými. | Foto: Porsche

Stejným způsobem vůz kompenzuje náklony v zatáčkách, při akceleraci i brzdění. Foto: Porsche

Stejným způsobem vůz kompenzuje náklony v zatáčkách, při akceleraci i brzdění. | Foto: Porsche

Při zastavení se vůz zvedne do pohodlné polohy pro vystupování a nastupování. Foto: Porsche

Při zastavení se vůz zvedne do pohodlné polohy pro vystupování a nastupování. | Foto: Porsche

Když jsme u hybridní verze, rovnou naťukneme její sofistikovaný pohon. Foto: Porsche

Když jsme u hybridní verze, rovnou naťukneme její sofistikovaný pohon. | Foto: Porsche

Jeho základem je přeplňovaná V8 o objemu 4,0 litru, která spolu s elektromotorem o výkonu 140 kW disponuje 500 kW s 930 N.m točivého momentu. Foto: Porsche

Jeho základem je přeplňovaná V8 o objemu 4,0 litru, která spolu s elektromotorem o výkonu 140 kW disponuje 500 kW s 930 N.m točivého momentu. | Foto: Porsche

Pro úsporu hmotnosti (5 kg) je elektrický motor součástí skříně devítistupňového automatu PDK. Foto: Porsche

Pro úsporu hmotnosti (5 kg) je elektrický motor součástí skříně devítistupňového automatu PDK. | Foto: Porsche

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km za 3,2 sekundy a maximální rychlost 315 km/h. Foto: Porsche

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km za 3,2 sekundy a maximální rychlost 315 km/h. | Foto: Porsche

Panamera Turbo E-Hybrid díky 25,9kWh baterii ujede 91 km v bezemisním režimu. Foto: Porsche

Panamera Turbo E-Hybrid díky 25,9kWh baterii ujede 91 km v bezemisním režimu. | Foto: Porsche

Ekologickou verzi poznáte podle exkluzivní barvy Turbo Turbonite, kterou mají vnější i vnitřní detaily. Foto: Porsche

Ekologickou verzi poznáte podle exkluzivní barvy Turbo Turbonite, kterou mají vnější i vnitřní detaily. | Foto: Porsche

Tuto verzi doplní ještě varianty Panamera a Panamera 4. Foto: Porsche

Tuto verzi doplní ještě varianty Panamera a Panamera 4. | Foto: Porsche

Obě pohání vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru a výkonu 260 kW s 500 N.m točivého momentu. Foto: Porsche

Obě pohání vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru a výkonu 260 kW s 500 N.m točivého momentu. | Foto: Porsche

Navýšený výkon o 17 kW a 50 N.m pomáhá vozu dosáhnout mety 100 km/h za 5,2 sekundy a dále ho dostat na 272 km/h. Foto: Porsche

Navýšený výkon o 17 kW a 50 N.m pomáhá vozu dosáhnout mety 100 km/h za 5,2 sekundy a dále ho dostat na 272 km/h. | Foto: Porsche

 Panamera 4 s pohonem všech kol zrychlí na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhne rychlosti 270 km/h.  Foto: Porsche

 Panamera 4 s pohonem všech kol zrychlí na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhne rychlosti 270 km/h.  | Foto: Porsche

Také interiér si udržuje zažitý koncept vhodně vyvažující poměr dotykových ploch a tlačítek. Foto: Porsche

Také interiér si udržuje zažitý koncept vhodně vyvažující poměr dotykových ploch a tlačítek. | Foto: Porsche

Volič převodovky se přemístil k volantu, aby uvolnil na středovém tunelu prostor odkládacím schránkám a tlačítkům jízdních asistentů. Foto: Porsche

Volič převodovky se přemístil k volantu, aby uvolnil na středovém tunelu prostor odkládacím schránkám a tlačítkům jízdních asistentů. | Foto: Porsche

Za příplatek může mít spolujezdec vlastní 10,9palcový displej. Foto: Porsche

Za příplatek může mít spolujezdec vlastní 10,9palcový displej. | Foto: Porsche

Na něm si zobrazí jízdní data či přehraje videa, přičemž obraz je řidiči zastíněný. Foto: Porsche

Na něm si zobrazí jízdní data či přehraje videa, přičemž obraz je řidiči zastíněný. | Foto: Porsche

Nová Panamera přichází s rozšířenou asistencí řidiče. Foto: Porsche

Nová Panamera přichází s rozšířenou asistencí řidiče. | Foto: Porsche

Adaptivní tempomat nyní čte dopravní značky a automaticky upravuje rychlost. Foto: Porsche

Adaptivní tempomat nyní čte dopravní značky a automaticky upravuje rychlost. | Foto: Porsche

Dále vůz sleduje své okolí v křižovatce a během odbočování. Foto: Porsche

Dále vůz sleduje své okolí v křižovatce a během odbočování. | Foto: Porsche

Řidič vidí dále díky matrixovým LED světlometům s dosvitem až 600 metrů. Foto: Porsche

Řidič vidí dále díky matrixovým LED světlometům s dosvitem až 600 metrů. | Foto: Porsche

Po příjezdu do destinace může vůz vzdáleně zaparkovat. Většina z těchto prvků je navíc v posílené základní výbavě. Foto: Porsche

Po příjezdu do destinace může vůz vzdáleně zaparkovat. Většina z těchto prvků je navíc v posílené základní výbavě. | Foto: Porsche

Novou Panameru již lze objednávat od 2.786.116 Kč. Foto: Porsche

Novou Panameru již lze objednávat od 2.786.116 Kč. | Foto: Porsche

Za Panameru 4 si připlatíte na 2.891.386 Kč a Turbo E-Hybrid začíná na 4.988.286 Kč. Foto: Porsche

Za Panameru 4 si připlatíte na 2.891.386 Kč a Turbo E-Hybrid začíná na 4.988.286 Kč. | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace Foto: Porsche

 | Porsche Panamera třetí generace | Foto: Porsche

Dneškem nastupuje jeho třetí generace, která je opět plná vizuálních i technických novinek. Foto: Porsche
Navenek zůstává Panemera věrná zažitým tvarům, které prošly optimalizací a pozměněná je i linie oken. Foto: Porsche
Celkově však působí sportovněji a nové otvory pomáhají chladit klíčové prvky pohonu. Foto: Porsche
Nenechte se zmást, navzdory opulentním rozměrům (délka: 5052 mm, šířka 1937 mm a výška 1423 mm) zůstává sedan dokonale sportovním. Foto: Porsche
45
Fotogalerie

Nové Porsche Panamera se naklání jako motorka. Turbo E-Hybrid se vyrovná i supersportům

Panamera má sice čtyři dveře, ale sportovní DNA je to pravé Porsche. Nová generace je navíc prošpikovaná precizní technikou.

Zprvu kontroverzní Porsche Panamera se postupně začlenilo do portfolia automobilky a nyní je můžete mít dokonce ve dvou karosářských verzích. Dneškem nastupuje jeho třetí generace, která je opět plná vizuálních i technických novinek.

Navenek zůstává Panemera věrná zažitým tvarům, které prošly optimalizací a pozměněná je i linie oken. Celkově však působí sportovněji a nové otvory pomáhají chladit klíčové prvky pohonu. Nenechte se zmást, navzdory opulentním rozměrům (délka: 5052 mm, šířka 1937 mm a výška 1423 mm) zůstává sedan dokonale sportovním.

Jednou z hlavních novinek je přepracovaný dvouventilový vzduchový podvozek se dvěma komorami, který precizně pohlcuje rázy a minimalizuje naklánění karoserie. Model Turbo E-Hybrid dostává ještě sofistikovanější verzi Porsche Active Ride, kdy je standardní sada doplněna o elektricky ovládané hydraulické čerpadlo. To reguluje průtok kapaliny a vytváří protisíly k rázům od vozovky. Ty se pro posádku stávají nepostřehnutelnými. Stejným způsobem vůz kompenzuje náklony v zatáčkách, při akceleraci i brzdění. Při zastavení se vůz zvedne do pohodlné polohy pro vystupování a nastupování.

Když jsme u hybridní verze, rovnou naťukneme její sofistikovaný pohon. Jeho základem je přeplňovaná V8 o objemu 4,0 litru, která spolu s elektromotorem o výkonu 140 kW disponuje 500 kW s 930 N.m točivého momentu. Pro úsporu hmotnosti (5 kg) je elektrický motor součástí skříně devítistupňového automatu PDK. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km za 3,2 sekundy a maximální rychlost 315 km/h. Panamera Turbo E-Hybrid díky 25,9kWh baterii ujede 91 km v bezemisním režimu. Ekologickou verzi poznáte podle exkluzivní barvy Turbo Turbonite, kterou mají vnější i vnitřní detaily.

Tuto verzi doplní ještě varianty Panamera a Panamera 4. Obě pohání vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru a výkonu 260 kW s 500 N.m točivého momentu. Navýšený výkon o 17 kW a 50 N.m pomáhá vozu dosáhnout mety 100 km/h za 5,2 sekundy a dále ho dostat na 272 km/h.  Panamera 4 s pohonem všech kol zrychlí na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhne rychlosti 270 km/h. 

Také interiér si udržuje zažitý koncept vhodně vyvažující poměr dotykových ploch a tlačítek. Volič převodovky se přemístil k volantu, aby uvolnil na středovém tunelu prostor odkládacím schránkám a tlačítkům jízdních asistentů. Za příplatek může mít spolujezdec vlastní 10,9palcový displej. Na něm si zobrazí jízdní data či přehraje videa, přičemž obraz je řidiči zastíněný.

Nová Panamera přichází s rozšířenou asistencí řidiče. Adaptivní tempomat nyní čte dopravní značky a automaticky upravuje rychlost. Dále vůz sleduje své okolí v křižovatce a během odbočování. Řidič vidí dále díky matrixovým LED světlometům s dosvitem až 600 metrů. Po příjezdu do destinace může vůz vzdáleně zaparkovat. Většina z těchto prvků je navíc v posílené základní výbavě.

Novou Panameru již lze objednávat od 2.786.116 Kč. Za Panameru 4 si připlatíte na 2.891.386 Kč a Turbo E-Hybrid začíná na 4.988.286 Kč.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud