Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Podobně jako u předchůdce nyní Porsche nabízí vyladěnější verzi GTS také u poslední generace luxusní Panamery. Výkon osmiválce povýšil, rozšířila se standardní výbava a nezapomnělo se ani na design.

Vyladěnější a vybavenější verzi GTS bude Porsche nabízet jak u klasické Panamery, tak její praktičtější varianty Sport Turismo s větším kufrem. Výčet úprav je přitom obdobný jako u dalších GTS modelů automobilky, takže i novinka půjde vcelku dobře rozeznat od klasické verze, respektive Panamery 4S a výkonnějšího E-Hybridu, mezi které v nabídce zapadá.

Tradičně tak na karoserii najdete lehce prodloužené hrany nárazníků a prahů, řadu černých doplňků, na dveřích za bočními výdechy a na zádi samozřejmě loga GTS, přičemž standardní výbavou jsou 20palcová kola Panamera Design. Další loga GTS najdete v interiéru, nechybí polstrování Alcantarou, kontrastní prošívání, karbonové obložení a nově dostala Panamera i barevný head-up displej.

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec je v GTS naladěn na 338 kW (460 koní) a 620 Nm točivého momentu. Pro srovnání, slabší Panamera 4S s šestiválcem nabízí 324 kW (440 koní) a 550 Nm, kdežto nad GTS se řadí Panamera 4 E-Hybrid s výkonem 340 kW (462 koní) a 700 Nm. Pro trochu ostřejší projev motoru je základem i sportovní výfukový systém. Na svém místě zůstává osmistupňová dvouspojková převodovka PDK a pohon všech kol.

Standardně dostává GTS i paket Sport Chrono, nově vyladěné vzduchové odpružení, světlou výšku sníženou o 10 mm a překalibrován byl i systém aktivního řízení podvozku PASM. Větší brzdy mají vpředu kotouče o průměru 390 mm, vzadu 365 mm.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Obě karosářské verze Panamery GTS zvládají sprint z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost je udávaných 292 km/h, respektive 289 km/h pro Sport Turismo.

Prodej obou GTS variant Panamery začíná v těchto dnech. V Německu bude novinka začínat na cenovce v přepočtu asi 3,5 milionu korun, praktičtější Sport Turismo vyjde minimálně na 3,6 milionu korun.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků