Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Podobně jako u předchůdce nyní Porsche nabízí vyladěnější verzi GTS také u poslední generace luxusní Panamery. Výkon osmiválce povýšil, rozšířila se standardní výbava a nezapomnělo se ani na design.

Vyladěnější a vybavenější verzi GTS bude Porsche nabízet jak u klasické Panamery, tak její praktičtější varianty Sport Turismo s větším kufrem. Výčet úprav je přitom obdobný jako u dalších GTS modelů automobilky, takže i novinka půjde vcelku dobře rozeznat od klasické verze, respektive Panamery 4S a výkonnějšího E-Hybridu, mezi které v nabídce zapadá.

Tradičně tak na karoserii najdete lehce prodloužené hrany nárazníků a prahů, řadu černých doplňků, na dveřích za bočními výdechy a na zádi samozřejmě loga GTS, přičemž standardní výbavou jsou 20palcová kola Panamera Design. Další loga GTS najdete v interiéru, nechybí polstrování Alcantarou, kontrastní prošívání, karbonové obložení a nově dostala Panamera i barevný head-up displej.

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec je v GTS naladěn na 338 kW (460 koní) a 620 Nm točivého momentu. Pro srovnání, slabší Panamera 4S s šestiválcem nabízí 324 kW (440 koní) a 550 Nm, kdežto nad GTS se řadí Panamera 4 E-Hybrid s výkonem 340 kW (462 koní) a 700 Nm. Pro trochu ostřejší projev motoru je základem i sportovní výfukový systém. Na svém místě zůstává osmistupňová dvouspojková převodovka PDK a pohon všech kol.

Standardně dostává GTS i paket Sport Chrono, nově vyladěné vzduchové odpružení, světlou výšku sníženou o 10 mm a překalibrován byl i systém aktivního řízení podvozku PASM. Větší brzdy mají vpředu kotouče o průměru 390 mm, vzadu 365 mm.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Obě karosářské verze Panamery GTS zvládají sprint z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost je udávaných 292 km/h, respektive 289 km/h pro Sport Turismo.

Prodej obou GTS variant Panamery začíná v těchto dnech. V Německu bude novinka začínat na cenovce v přepočtu asi 3,5 milionu korun, praktičtější Sport Turismo vyjde minimálně na 3,6 milionu korun.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků