Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Podobně jako u předchůdce nyní Porsche nabízí vyladěnější verzi GTS také u poslední generace luxusní Panamery. Výkon osmiválce povýšil, rozšířila se standardní výbava a nezapomnělo se ani na design.

Vyladěnější a vybavenější verzi GTS bude Porsche nabízet jak u klasické Panamery, tak její praktičtější varianty Sport Turismo s větším kufrem. Výčet úprav je přitom obdobný jako u dalších GTS modelů automobilky, takže i novinka půjde vcelku dobře rozeznat od klasické verze, respektive Panamery 4S a výkonnějšího E-Hybridu, mezi které v nabídce zapadá.

Tradičně tak na karoserii najdete lehce prodloužené hrany nárazníků a prahů, řadu černých doplňků, na dveřích za bočními výdechy a na zádi samozřejmě loga GTS, přičemž standardní výbavou jsou 20palcová kola Panamera Design. Další loga GTS najdete v interiéru, nechybí polstrování Alcantarou, kontrastní prošívání, karbonové obložení a nově dostala Panamera i barevný head-up displej.

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec je v GTS naladěn na 338 kW (460 koní) a 620 Nm točivého momentu. Pro srovnání, slabší Panamera 4S s šestiválcem nabízí 324 kW (440 koní) a 550 Nm, kdežto nad GTS se řadí Panamera 4 E-Hybrid s výkonem 340 kW (462 koní) a 700 Nm. Pro trochu ostřejší projev motoru je základem i sportovní výfukový systém. Na svém místě zůstává osmistupňová dvouspojková převodovka PDK a pohon všech kol.

Standardně dostává GTS i paket Sport Chrono, nově vyladěné vzduchové odpružení, světlou výšku sníženou o 10 mm a překalibrován byl i systém aktivního řízení podvozku PASM. Větší brzdy mají vpředu kotouče o průměru 390 mm, vzadu 365 mm.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Obě karosářské verze Panamery GTS zvládají sprint z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost je udávaných 292 km/h, respektive 289 km/h pro Sport Turismo.

Prodej obou GTS variant Panamery začíná v těchto dnech. V Německu bude novinka začínat na cenovce v přepočtu asi 3,5 milionu korun, praktičtější Sport Turismo vyjde minimálně na 3,6 milionu korun.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků