Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Podobně jako u předchůdce nyní Porsche nabízí vyladěnější verzi GTS také u poslední generace luxusní Panamery. Výkon osmiválce povýšil, rozšířila se standardní výbava a nezapomnělo se ani na design.

Vyladěnější a vybavenější verzi GTS bude Porsche nabízet jak u klasické Panamery, tak její praktičtější varianty Sport Turismo s větším kufrem. Výčet úprav je přitom obdobný jako u dalších GTS modelů automobilky, takže i novinka půjde vcelku dobře rozeznat od klasické verze, respektive Panamery 4S a výkonnějšího E-Hybridu, mezi které v nabídce zapadá.

Tradičně tak na karoserii najdete lehce prodloužené hrany nárazníků a prahů, řadu černých doplňků, na dveřích za bočními výdechy a na zádi samozřejmě loga GTS, přičemž standardní výbavou jsou 20palcová kola Panamera Design. Další loga GTS najdete v interiéru, nechybí polstrování Alcantarou, kontrastní prošívání, karbonové obložení a nově dostala Panamera i barevný head-up displej.

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec je v GTS naladěn na 338 kW (460 koní) a 620 Nm točivého momentu. Pro srovnání, slabší Panamera 4S s šestiválcem nabízí 324 kW (440 koní) a 550 Nm, kdežto nad GTS se řadí Panamera 4 E-Hybrid s výkonem 340 kW (462 koní) a 700 Nm. Pro trochu ostřejší projev motoru je základem i sportovní výfukový systém. Na svém místě zůstává osmistupňová dvouspojková převodovka PDK a pohon všech kol.

Standardně dostává GTS i paket Sport Chrono, nově vyladěné vzduchové odpružení, světlou výšku sníženou o 10 mm a překalibrován byl i systém aktivního řízení podvozku PASM. Větší brzdy mají vpředu kotouče o průměru 390 mm, vzadu 365 mm.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Obě karosářské verze Panamery GTS zvládají sprint z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost je udávaných 292 km/h, respektive 289 km/h pro Sport Turismo.

Prodej obou GTS variant Panamery začíná v těchto dnech. V Německu bude novinka začínat na cenovce v přepočtu asi 3,5 milionu korun, praktičtější Sport Turismo vyjde minimálně na 3,6 milionu korun.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik