Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Podobně jako u předchůdce nyní Porsche nabízí vyladěnější verzi GTS také u poslední generace luxusní Panamery. Výkon osmiválce povýšil, rozšířila se standardní výbava a nezapomnělo se ani na design.

Vyladěnější a vybavenější verzi GTS bude Porsche nabízet jak u klasické Panamery, tak její praktičtější varianty Sport Turismo s větším kufrem. Výčet úprav je přitom obdobný jako u dalších GTS modelů automobilky, takže i novinka půjde vcelku dobře rozeznat od klasické verze, respektive Panamery 4S a výkonnějšího E-Hybridu, mezi které v nabídce zapadá.

Tradičně tak na karoserii najdete lehce prodloužené hrany nárazníků a prahů, řadu černých doplňků, na dveřích za bočními výdechy a na zádi samozřejmě loga GTS, přičemž standardní výbavou jsou 20palcová kola Panamera Design. Další loga GTS najdete v interiéru, nechybí polstrování Alcantarou, kontrastní prošívání, karbonové obložení a nově dostala Panamera i barevný head-up displej.

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec je v GTS naladěn na 338 kW (460 koní) a 620 Nm točivého momentu. Pro srovnání, slabší Panamera 4S s šestiválcem nabízí 324 kW (440 koní) a 550 Nm, kdežto nad GTS se řadí Panamera 4 E-Hybrid s výkonem 340 kW (462 koní) a 700 Nm. Pro trochu ostřejší projev motoru je základem i sportovní výfukový systém. Na svém místě zůstává osmistupňová dvouspojková převodovka PDK a pohon všech kol.

Standardně dostává GTS i paket Sport Chrono, nově vyladěné vzduchové odpružení, světlou výšku sníženou o 10 mm a překalibrován byl i systém aktivního řízení podvozku PASM. Větší brzdy mají vpředu kotouče o průměru 390 mm, vzadu 365 mm.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Obě karosářské verze Panamery GTS zvládají sprint z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost je udávaných 292 km/h, respektive 289 km/h pro Sport Turismo.

Prodej obou GTS variant Panamery začíná v těchto dnech. V Německu bude novinka začínat na cenovce v přepočtu asi 3,5 milionu korun, praktičtější Sport Turismo vyjde minimálně na 3,6 milionu korun.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků