Nové Porsche Macan T má české ceny. Dokázal se dražší čtyřválec obhájit?

Sportovní SUV se čtyřválcem zní docela zvláštně. Znak Porsche ale dává naději, že by to mohlo být opravdu dobré.

Porsche rozšířilo nabídku svého menšího SUV Macan o linii T, která byla v aktuální nabídce zatím dostupná pouze pro model 718. Macan T má za úkol nabídnout zákazníkům větší řidičský požitek za volantem bez nutnosti jít do vrcholných verzí. Používá tak čtyřválec základní verze o objemu dvou litrů naladěný na stejných 195 kW.

Pohon zajišťuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosažení maximální rychlosti 232 km/h. Při pohledu do technických údajů vás ale možná zarazí, že Macan T je oproti standardní verzi o 20 kg těžší, respektive pohotovostní hmotnost verze T činí 1865 kg. Tak čím chce T zaujmout, když ne nižší hmotností?

Nyní už je auto v českém konfigurátoru, který odhaluje cenu 1.878.000 Kč, což je o 137.000 Kč víc než za standardní provedení. Zároveň tak vidíme lépe i do technických údajů a všech rozdílů. Verze T má přeladěný pohon všech kol s větší preferencí zadní nápravy. Standardem je také sportovní podvozek PASM se světlostí nižší o 15 mm.

Samotné aktivní tlumiče vyjdou na 32.870 Kč. Brzdy jsou u obou vozů stejné, tedy čtyřpístkové vpředu s kotouči o průměru 350 mm vpředu (330 mm vzadu). Verze T má také 20palcová kola, základní za ně připlácí minimálně 59.640 Kč. Paket Sport Chrono za 28.290 Kč je pro T taktéž standardem. Tím už se skoro dostáváme na finanční rozdíl mezi oběma verzemi.

Vedle specifického naladění podvozku se verze T liší ještě koženým paketem se středy sedadel Race-Tex s kontrastním prošitím ve stříbrné barvě. Ani Macan T však nemůže mít karbon-keramické brzdy, pouze PSCB, tedy kotouče s keramickým povlakem. Dáte za ně 84.720 Kč. Porsche Macan T může na papíře působit pouze  jako edice základní verze. Specificky naladěný pohon nicméně slibuje docela jiné svezení.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Diskuze (1) Další článek: Fiat Uno Turbo letí s cenou do závratných výšin. Na tomhle kousku z Česka už neproděláte

Témata článku: , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz