Sportovní SUV se čtyřválcem zní docela zvláštně. Znak Porsche ale dává naději, že by to mohlo být opravdu dobré.
Porsche rozšířilo nabídku svého menšího SUV Macan o linii T, která byla v aktuální nabídce zatím dostupná pouze pro model 718. Macan T má za úkol nabídnout zákazníkům větší řidičský požitek za volantem bez nutnosti jít do vrcholných verzí. Používá tak čtyřválec základní verze o objemu dvou litrů naladěný na stejných 195 kW.
Pohon zajišťuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosažení maximální rychlosti 232 km/h. Při pohledu do technických údajů vás ale možná zarazí, že Macan T je oproti standardní verzi o 20 kg těžší, respektive pohotovostní hmotnost verze T činí 1865 kg. Tak čím chce T zaujmout, když ne nižší hmotností?
Nyní už je auto v českém konfigurátoru, který odhaluje cenu 1.878.000 Kč, což je o 137.000 Kč víc než za standardní provedení. Zároveň tak vidíme lépe i do technických údajů a všech rozdílů. Verze T má přeladěný pohon všech kol s větší preferencí zadní nápravy. Standardem je také sportovní podvozek PASM se světlostí nižší o 15 mm.
Samotné aktivní tlumiče vyjdou na 32.870 Kč. Brzdy jsou u obou vozů stejné, tedy čtyřpístkové vpředu s kotouči o průměru 350 mm vpředu (330 mm vzadu). Verze T má také 20palcová kola, základní za ně připlácí minimálně 59.640 Kč. Paket Sport Chrono za 28.290 Kč je pro T taktéž standardem. Tím už se skoro dostáváme na finanční rozdíl mezi oběma verzemi.
Vedle specifického naladění podvozku se verze T liší ještě koženým paketem se středy sedadel Race-Tex s kontrastním prošitím ve stříbrné barvě. Ani Macan T však nemůže mít karbon-keramické brzdy, pouze PSCB, tedy kotouče s keramickým povlakem. Dáte za ně 84.720 Kč. Porsche Macan T může na papíře působit pouze jako edice základní verze. Specificky naladěný pohon nicméně slibuje docela jiné svezení.