Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Porsche 911 GT3 už není samostatným na okruhy zaměřeným modelem. Nyní se přidává i menší Cayman.

Vždycky, když se ukáže nějaké vyhraněné sportovní Porsche, máme z toho radost. Především víme, že to zase bude špičkové auto pro skutečné znalce samotné podstaty sportovního vozu. A také se tím obhajují všechny ty naftové Cayenny, čtyřválcové Macany a Panamery, které na tato zábavná auta vydělávají peníze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Velké křídlo má svůj důvod, skutečně totiž generuje přítlak. Pracoviště řidiče je poměrně jednoduché a přehledné. A hlavně tu je pořád klasický nadšenecký manuál, který je sice pomalejší a náročnější než automat, ale o tom to právě je

Porsche Cayman GT4 rozšiřuje nabídku modelů s označením GT. Prozatím jste si po konci šílené 911 GT2 mohli koupit pouze model Porsche 911 GT3. Nový Cayman GT4 si samozřejmě v rámci firemní hierarchie nemůže dovolit atakovat výkony vrcholného modelu, ale i tak nabídne velmi zajímavou dynamiku.

Není tu žádný downsizovaný motor, ale plochý šestiválec 3,8 l s atmosférickým sáním, který na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál posílá výkon 283 kW (385 k). Stovka je záležitostí 4,4 s a maximální rychlost dosahuje na 295 km/h, což je víc, než můžete kdy potřebovat.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Porsche Cayman GT4 je také první Cayman, jehož aerodynamika byla navržena tak, aby generovala přítlak na obou nápravách. Možná i to, vedle o 30 mm sníženého podvozku a masivních brzd, stojí za časem 7 minut a 40 sekund, který Cayman GT4 potřebuje k objetí severní smyčky Nürburgringu.

Porsche tvrdí, že Cayman GT4 navazuje na tradici sportovních modelů s motorem uprostřed, jako byl 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT a samozřejmě 918 Spyder. Německou cenu 85 779 eur včetně daně, což na naše dělá asi 2 400 000 korun, si Cayman GT4 určitě obhájí. No, a my už začínáme šetřit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků