Možná se nyní opět setkáváme s příkladem toho, že elektrifikace nemusí být zase tak špatná, pokud je v základu z „čeho“ brát. Mám tím na mysli základní železo,  kterým nutně nemusí být čtrnáctistovka  či  dvou a půl litr .  | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche

Možná se nyní opět setkáváme s příkladem toho, že elektrifikace nemusí být zase tak špatná, pokud je v základu z „čeho“ brát. Mám tím na mysli základní železo, kterým nutně nemusí být čtrnáctistovka či dvou a půl litr.  | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Vzpomeňte třeba na  hypersportovní LaFerrari ,  McLaren P1  a  Porsche 918 Spyder . I to jsou hybridy, jim ale elektřina pomáhá dosahovat magických hodnot výkonu, podobně  jako u současných monopostů Formule 1 . | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche

Vzpomeňte třeba na hypersportovní LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. I to jsou hybridy, jim ale elektřina pomáhá dosahovat magických hodnot výkonu, podobně jako u současných monopostů Formule 1. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Jinou stránku představuje hybridní Porsche Cayenne. To současné s označením E-Hybrid je totiž na pomezí obou zmíněných světů. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche

Jinou stránku představuje hybridní Porsche Cayenne. To současné s označením E-Hybrid je totiž na pomezí obou zmíněných světů. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

V základu má přeplňovaný benzinový třílitr o výkonu 250 kW (340 koní), který v kombinaci s elektromotorem (100 kW) poskytuje 340 kW (462 koní), údajně má jezdit za 3,2 l/100 km a na elektřinu ujede až 43 kilometrů. Dlouho v nabídce osamocen nezůstane, přičemž novou verzi E-Hybrid Turbo S lze vnímat jako supersport mezi SUV. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche

V základu má přeplňovaný benzinový třílitr o výkonu 250 kW (340 koní), který v kombinaci s elektromotorem (100 kW) poskytuje 340 kW (462 koní), údajně má jezdit za 3,2 l/100 km a na elektřinu ujede až 43 kilometrů. Dlouho v nabídce osamocen nezůstane, přičemž novou verzi E-Hybrid Turbo S lze vnímat jako supersport mezi SUV. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

K dvakrát přeplňovanému čtyřlitrovému osmiválci z Cayennu Turbo přidává elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní, je uložen v osmistupňové automatické převodovce), stejně jako je tomu u  Panamery Turbo S E-Hybrid . | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche

K dvakrát přeplňovanému čtyřlitrovému osmiválci z Cayennu Turbo přidává elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní, je uložen v osmistupňové automatické převodovce), stejně jako je tomu u Panamery Turbo S E-Hybrid. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Výsledkem je výkon 500 kW (680 koní), točivý moment 900 N.m, zrychlení u nuly na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 295 km/h. To jsou parametry supersportu, byť ani v tomto případě Porsche nezapomíná uklidňovat regulátory, že jde vlastně o docela ekologické auto. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche

Výsledkem je výkon 500 kW (680 koní), točivý moment 900 N.m, zrychlení u nuly na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 295 km/h. To jsou parametry supersportu, byť ani v tomto případě Porsche nezapomíná uklidňovat regulátory, že jde vlastně o docela ekologické auto. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Energii dodává 14,1kWh lithium-iontová baterie, kterou z domácí sítě nabijete asi za 6 hodin (se 7,2kWh nabíječkou to zvládnete asi za dvě a půl hodiny). V módu E-Power můžete jet na elektřinu rychlostí až 135 km/h a celkově byste bez kapky benzinu měli ujet až 40 kilometrů.  | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche

Energii dodává 14,1kWh lithium-iontová baterie, kterou z domácí sítě nabijete asi za 6 hodin (se 7,2kWh nabíječkou to zvládnete asi za dvě a půl hodiny). V módu E-Power můžete jet na elektřinu rychlostí až 135 km/h a celkově byste bez kapky benzinu měli ujet až 40 kilometrů.  | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Porsche to dnes vzalo z jedné vody na čisto a obě verze hybridu (E-Hybrid a Turbo S E-Hybrid)  dopřálo také Cayennu Coupé . Zároveň zveřejnilo rozsáhlou standardní výbavu osmiválce, která zahrnuje karbon-keramické brzdy, vektorování točivého momentu na zadní nápravě, aktivní stabilizátory, adaptivní vzduchové odpružení či litá 21palcová kola. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche

Porsche to dnes vzalo z jedné vody na čisto a obě verze hybridu (E-Hybrid a Turbo S E-Hybrid) dopřálo také Cayennu Coupé. Zároveň zveřejnilo rozsáhlou standardní výbavu osmiválce, která zahrnuje karbon-keramické brzdy, vektorování točivého momentu na zadní nápravě, aktivní stabilizátory, adaptivní vzduchové odpružení či litá 21palcová kola. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Vzpomeňte třeba na  hypersportovní LaFerrari ,  McLaren P1  a  Porsche 918 Spyder . I to jsou hybridy, jim ale elektřina pomáhá dosahovat magických hodnot výkonu, podobně  jako u současných monopostů Formule 1 . | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche
Jinou stránku představuje hybridní Porsche Cayenne. To současné s označením E-Hybrid je totiž na pomezí obou zmíněných světů. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche
V základu má přeplňovaný benzinový třílitr o výkonu 250 kW (340 koní), který v kombinaci s elektromotorem (100 kW) poskytuje 340 kW (462 koní), údajně má jezdit za 3,2 l/100 km a na elektřinu ujede až 43 kilometrů. Dlouho v nabídce osamocen nezůstane, přičemž novou verzi E-Hybrid Turbo S lze vnímat jako supersport mezi SUV. | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche
K dvakrát přeplňovanému čtyřlitrovému osmiválci z Cayennu Turbo přidává elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní, je uložen v osmistupňové automatické převodovce), stejně jako je tomu u  Panamery Turbo S E-Hybrid . | Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Zdroj: Porsche
8
Fotogalerie

Nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid je důkazem, že i hybridy můžete mít rádi

Nová generace Porsche Cayenne se už jako hybrid nabízí. Šestiválcovou verzi E-Hybrid nyní doplňuje Turbo S E-Hybrid, které těží ze síly dvakrát přeplňovaného vidlicového osmiválce.

Možná se nyní opět setkáváme s příkladem toho, že elektrifikace nemusí být zase tak špatná, pokud je v základu z „čeho“ brát. Mám tím na mysli základní železo, kterým nutně nemusí být čtrnáctistovka či dvou a půl litr, které výsledek chtě nechtě pasují do pozice závdavků pro evropské regulátory a ukázku toho, že je možné jezdit i za dva litr benzinu na sto kilometrů.

Vzpomeňte třeba na hypersportovní LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. I to jsou hybridy, jim ale elektřina pomáhá dosahovat magických hodnot výkonu, podobně jako u současných monopostů Formule 1. Jinou stránku představuje hybridní Porsche Cayenne. To současné s označením E-Hybrid je totiž na pomezí obou zmíněných světů.

V základu má přeplňovaný benzinový třílitr o výkonu 250 kW (340 koní), který v kombinaci s elektromotorem (100 kW) poskytuje 340 kW (462 koní), údajně má jezdit za 3,2 l/100 km a na elektřinu ujede až 43 kilometrů. Dlouho v nabídce osamocen nezůstane, přičemž novou verzi E-Hybrid Turbo S lze vnímat jako supersport mezi SUV.

Porsche novou nejvýkonnější verzi SUV Cayenne (sesazuje z trůnu Turbo o výkonu 404 kW/550 koní) vypustilo oficiálně do světa chvíli po půlnoci. K dvakrát přeplňovanému čtyřlitrovému osmiválci z Cayennu Turbo přidává elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní/400 N.m, je uložen v osmistupňové převodovce), stejně jako je tomu u Panamery Turbo S E-Hybrid.

Výsledkem je výkon 500 kW (680 koní), točivý moment 900 N.m, zrychlení u nuly na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 295 km/h. To jsou parametry supersportu, byť ani v tomto případě Porsche nezapomíná uklidňovat regulátory, že jde vlastně o docela ekologické auto.

Energii dodává 14,1kWh lithium-iontová baterie, kterou z domácí sítě nabijete asi za 6 hodin (se 7,2kWh nabíječkou to zvládnete za necelé dvě a půl hodiny). V módu E-Power můžete jet na elektřinu rychlostí až 135 km/h a celkově byste bez kapky benzinu měli ujet až 40 kilometrů. Kombinovaná udávaná spotřeba činí 3,7-3,9 l/100 km a 18,7-19,6 kWh/100 km, jde ale hodnoty podle metodiky NEDC.

Porsche to dnes vzalo z jedné vody na čisto a obě verze hybridu (E-Hybrid a Turbo S E-Hybrid) dopřálo také Cayennu Coupé. Zároveň zveřejnilo rozsáhlou standardní výbavu osmiválce, která zahrnuje karbon-keramické brzdy, vektorování točivého momentu, aktivní stabilizátory, adaptivní vzduchové odpružení či 21palcová kola.

Za to všechno si ale Porsche nechá pořádně zaplatit. Cayenne Turbo S E-Hybrid stojí 172.604 eur (asi 4,46 milionu korun) a Cayenne Coupé Turbo S E-Hybrid začíná na 176.293 eurech (asi 4,55 milionu korun). Třílitrový Cayenne E-Hybrid je u nás k dostání za 2.464.000 Kč, verze kupé má zatím jen oficiální německou cenu 95.968 eur. Všechny nové hybridní verze Porsche Cayenne je již možné objednávat.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud