Nové Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid je důkazem, že i hybridy můžete mít rádi

Nová generace Porsche Cayenne se už jako hybrid nabízí. Šestiválcovou verzi E-Hybrid nyní doplňuje Turbo S E-Hybrid, které těží ze síly dvakrát přeplňovaného vidlicového osmiválce.

Možná se nyní opět setkáváme s příkladem toho, že elektrifikace nemusí být zase tak špatná, pokud je v základu z „čeho“ brát. Mám tím na mysli základní železo, kterým nutně nemusí být čtrnáctistovka či dvou a půl litr, které výsledek chtě nechtě pasují do pozice závdavků pro evropské regulátory a ukázku toho, že je možné jezdit i za dva litr benzinu na sto kilometrů.

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Vzpomeňte třeba na hypersportovní LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. I to jsou hybridy, jim ale elektřina pomáhá dosahovat magických hodnot výkonu, podobně jako u současných monopostů Formule 1. Jinou stránku představuje hybridní Porsche Cayenne. To současné s označením E-Hybrid je totiž na pomezí obou zmíněných světů.

V základu má přeplňovaný benzinový třílitr o výkonu 250 kW (340 koní), který v kombinaci s elektromotorem (100 kW) poskytuje 340 kW (462 koní), údajně má jezdit za 3,2 l/100 km a na elektřinu ujede až 43 kilometrů. Dlouho v nabídce osamocen nezůstane, přičemž novou verzi E-Hybrid Turbo S lze vnímat jako supersport mezi SUV.

Video: McLaren P1 vs Ferrari LaFerrari vs Porsche 918 Spyder

Video: McLaren P1 vs Ferrari LaFerrari vs Porsche 918 Spyder

Porsche novou nejvýkonnější verzi SUV Cayenne (sesazuje z trůnu Turbo o výkonu 404 kW/550 koní) vypustilo oficiálně do světa chvíli po půlnoci. K dvakrát přeplňovanému čtyřlitrovému osmiválci z Cayennu Turbo přidává elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní/400 N.m, je uložen v osmistupňové převodovce), stejně jako je tomu u Panamery Turbo S E-Hybrid.

Výsledkem je výkon 500 kW (680 koní), točivý moment 900 N.m, zrychlení u nuly na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 295 km/h. To jsou parametry supersportu, byť ani v tomto případě Porsche nezapomíná uklidňovat regulátory, že jde vlastně o docela ekologické auto.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Energii dodává 14,1kWh lithium-iontová baterie, kterou z domácí sítě nabijete asi za 6 hodin (se 7,2kWh nabíječkou to zvládnete za necelé dvě a půl hodiny). V módu E-Power můžete jet na elektřinu rychlostí až 135 km/h a celkově byste bez kapky benzinu měli ujet až 40 kilometrů. Kombinovaná udávaná spotřeba činí 3,7-3,9 l/100 km a 18,7-19,6 kWh/100 km, jde ale hodnoty podle metodiky NEDC.

Porsche to dnes vzalo z jedné vody na čisto a obě verze hybridu (E-Hybrid a Turbo S E-Hybrid) dopřálo také Cayennu Coupé. Zároveň zveřejnilo rozsáhlou standardní výbavu osmiválce, která zahrnuje karbon-keramické brzdy, vektorování točivého momentu, aktivní stabilizátory, adaptivní vzduchové odpružení či 21palcová kola.

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Za to všechno si ale Porsche nechá pořádně zaplatit. Cayenne Turbo S E-Hybrid stojí 172.604 eur (asi 4,46 milionu korun) a Cayenne Coupé Turbo S E-Hybrid začíná na 176.293 eurech (asi 4,55 milionu korun). Třílitrový Cayenne E-Hybrid je u nás k dostání za 2.464.000 Kč, verze kupé má zatím jen oficiální německou cenu 95.968 eur. Všechny nové hybridní verze Porsche Cayenne je již možné objednávat.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků