Nové Porsche 911 už dostává i manuální převodovku. Jde o výbavu bez příplatku

Očekávané se stává realitou. Nejnovější generace Porsche 911 tak už přijíždí rovněž s volitelnou manuální převodovkou.

Nejedná se o žádné překvapení. Pozdější nabídku manuální převodovky pro novou generaci Porsche 911 (992) jsme měli potvrzenou už před samotnou premiérou novinky. Standardní osmistupňový automat tedy nyní doplní i volitelná sedmistupňová manuální převodovka. Prozatím ji Porsche uvádí pro varianty Carrera S a 4S s karoseriemi kupé i kabrioletu.

Prozatím nevíme, u kterých dalších variant 911 se možnost manuální převodovky objeví, snad by ovšem Porsche mohlo později zahrnout i základní Carreru. Zájemce přitom potěší, že manuální převodovka je volitelnou položkou bez jakéhokoliv příplatku. Za „kvedlání“ pákou si tedy automobilka nic neúčtuje.

Nejlevnější Porsche Taycan má české ceny. Co ušetříte za auto, můžete utratit za výbavu

Nejlevnější Porsche Taycan má české ceny. Co ušetříte za auto, můžete utratit za výbavu

Jak byste očekávali, volbou manuální převodovky bude 911 o špetku pomalejší ve sprintu na 100 km/h. Porsche mluví u Carrery S o přibližně 4 vteřinách, oproti standardním 3,7 vteřinám v případě automatu (bez balíčku Sport Chrono). Maximální rychlost pak není zrovna ohrožena, i manuální Carrera S totiž zvládne až 306 km/h (308 km/h u automatu).

Další výhodou volby manuálu je nicméně i snížení hmotnosti vozu. Manuální skříň je totiž lehčí než automat PDK a ve výsledku ušetří asi 38 kg. Na přesnou hodnotu pohotovostní hmotnosti evropské specifikace si ale musíme ještě počkat (Porsche nejprve zveřejnilo údaje pro americký trh).

Stejně tak ještě neznáme datum dostupnosti manuální převodovky pro 911 u českého zastoupení.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků