Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové modely Turbo a Turbo S mají podhodnocené parametry zrychlení a maximální rychlosti. I výkon motoru by mohl být vyšší.

Porsche nedávno představilo modernizovaný model 911 Turbo a Turbo S. Asi nejdůležitější údaj se týká výkonu motorů. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l totiž nyní dosahuje výkonu 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) v případě modelu Turbo S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou ve skutečnosti ještě rychlejší, než udává automobilka

Zrychlení 0-100 km/h trvá novému Turbu podle oficiálních údajů 3,0 s, Turbo S to zvládne jen za 2,9 s. Podle představitelů automobilky jsou však tyto hodnoty spíše opatrné, realita by měla být ještě lepší. 

Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou výkonnější a samozřejmě rychlejší

Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou výkonnější a samozřejmě rychlejší

„Těch 2,9 sekundy je velmi konzervativní hodnota. Měli by ji dosáhnout i průměrní řidiči za běžných podmínek,“ řekl magazínu Motoring August Achleitner, viceprezident programu 911. Dodává, že při interních testech dosáhla nová 911 Turbo S na zrychlení 0-100 km/h za 2,6 až 2,7 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche představilo nová Turba na modernizovaném okruhu v jihoafrickém Kyalami.  Porsche 911 Turbo a Turbo S mají standardně pohon všech kol

To by z Turba S dělalo vlastně stejně rychlé auto jako supersport 918 Spyder. Jen pro zajímavost, Bugatti Veyron má udávané zrychlení 2,5 sekundy. Porsche 911 Turbo S by bylo dokonce rychlejší než McLaren P1.

„Pesimismus“ Porsche při uvádění dynamických parametrů je dobře známý. Už léta je vcelku běžné, že motoristická média naměří lepší akceleraci, než jakou firma udává. To přitom u jiných značek zdaleka není pravidlem

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Automobilka také přiznává, že hodnoty točivého momentu a výkonu nových modelů 911 Turbo (540 k a 700 Nm) a Turbo S (580 k a 750 Nm) jsou zvolené s ohledem na spotřebu emise. Motor i převodovka PDK by při zachování provozní spolehlivosti měly na víc. Stejný „problém“ s emisemi řeší třeba Lexus u nástupce LFA

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 275 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků