Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové modely Turbo a Turbo S mají podhodnocené parametry zrychlení a maximální rychlosti. I výkon motoru by mohl být vyšší.

Porsche nedávno představilo modernizovaný model 911 Turbo a Turbo S. Asi nejdůležitější údaj se týká výkonu motorů. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l totiž nyní dosahuje výkonu 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) v případě modelu Turbo S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou ve skutečnosti ještě rychlejší, než udává automobilka

Zrychlení 0-100 km/h trvá novému Turbu podle oficiálních údajů 3,0 s, Turbo S to zvládne jen za 2,9 s. Podle představitelů automobilky jsou však tyto hodnoty spíše opatrné, realita by měla být ještě lepší. 

Video | Premiéry | Sportovní auta | Kupé | Kabriolety | Porsche

Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou výkonnější a samozřejmě rychlejší

„Těch 2,9 sekundy je velmi konzervativní hodnota. Měli by ji dosáhnout i průměrní řidiči za běžných podmínek,“ řekl magazínu Motoring August Achleitner, viceprezident programu 911. Dodává, že při interních testech dosáhla nová 911 Turbo S na zrychlení 0-100 km/h za 2,6 až 2,7 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche představilo nová Turba na modernizovaném okruhu v jihoafrickém Kyalami.  Porsche 911 Turbo a Turbo S mají standardně pohon všech kol

To by z Turba S dělalo vlastně stejně rychlé auto jako supersport 918 Spyder. Jen pro zajímavost, Bugatti Veyron má udávané zrychlení 2,5 sekundy. Porsche 911 Turbo S by bylo dokonce rychlejší než McLaren P1.

„Pesimismus“ Porsche při uvádění dynamických parametrů je dobře známý. Už léta je vcelku běžné, že motoristická média naměří lepší akceleraci, než jakou firma udává. To přitom u jiných značek zdaleka není pravidlem

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Automobilka také přiznává, že hodnoty točivého momentu a výkonu nových modelů 911 Turbo (540 k a 700 Nm) a Turbo S (580 k a 750 Nm) jsou zvolené s ohledem na spotřebu emise. Motor i převodovka PDK by při zachování provozní spolehlivosti měly na víc. Stejný „problém“ s emisemi řeší třeba Lexus u nástupce LFA

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků