Nové Porsche 911 Targa oficiálně: Vše je vlastně při starém. A to je dobře!

Kupé a kabriolet verze nové generace 911 už doplňuje také stylová Targa. Žádná překvapení nečekejte, tradice zůstává na místě.

Co započalo v roce 1965 Porsche 911 Targa 2.0 jakožto „bezpečný kabriolet s ochranným rámem“, teď pokračuje v roce 2020 nová Targa generace 992. Model s tradičním obloukem za posádkou Porsche opět uvádí ve variantách s pohonem všech kol Targa 4 a Targa 4S. Vybavenější GTS však v budoucnu také určitě přijde, stejně jako u klasické Carrery.

Hlavní zprávou tedy je, že Targa si uchovává svůj inovativní a plně automatický systém skládání střechy s plátěným dílem nad posádkou, ochranným obloukem a zadní prosklenou částí. Otevření a zavření střechy proběhne za 19 sekund.

Chcete zažít nejlepší road trip v životě? Vezměte si inspiraci od mistra v oboru

Chcete zažít nejlepší road trip v životě? Vezměte si inspiraci od mistra v oboru

Targa samozřejmě vychází z již známé techniky nových čtyřkolek Carrera 4 generace 992 a její výkonnější verze 4S. Vzadu tedy sídlí dvakrát přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec, který nabízí výkon 385 koní (283 kW) a točivý moment 450 N.m ve verzi Targa 4, vyšších 450 koní (331 kW) a 530 N.m ve verzi Targa 4S.

Slabší Targa 4 je díky nové technice oproti dřívější generaci rychlejší v akceleraci z nuly na 100 km/h o 1 setinu – 4,2 vteřiny (v případě volitelného paketu Sport Chrono). Silnější Targa 4S poté zvládá stejnou disciplínu za 3,6 sekundy, tedy o 4 setiny rychleji. Maximálně modely dosáhnout 289 km/h, respektive až 304 km/h.

Zajímavý nápad od Porsche: Do klasických aut teď šetrně dostanete infotainment

Zajímavý nápad od Porsche: Do klasických aut teď šetrně dostanete infotainment

Obě varianty Targy lze mít buď s osmistupňovou automatickou převodovkou PDK či volitelně (bez příplatku) s nově vyvinutou manuální sedmistupňovou převodovkou, kterou už Porsche představilo dříve. V seznamu výbavy pak ani u Targy nechybí adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách nebo systém přizvednutí přední nápravy k přejíždění nerovností fungující automaticky na základě dat z GPS.

Na trh se nové Porsche 911 Targa dostane v srpnu letošního roku. Prozatím známe německé cenovky – Targa 4 bude začínat od 128.486 eur (asi 3,5 milionu korun), zatímco Targa 4S od 143.956 eur (asi 4 miliony korun). Na červen Porsche plánuje uvedení speciální edice 911 Targa, více informací však nyní neprozrazuje.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků