Nové Porsche 911 Targa 4 s pohonem 4x4

Nejnovější řada Porsche 911 je doplněna o verzi Targa 4, která obsahuje stálý pohon všech kol. Motory jsou stejné: 3,6 l (239 kW) a 3,8 l (261 kW).

Už je tomu pěkných pár měsíců, co na trh vstoupilo kupé 911 s továrním označením 997 v základním provedení Carrera a Carrera S s pohonem zadních kol. Poté následovala čtyřkolka, otevřené kabrio, přeplňované Turbo, sportovní GT3 a ultimativní GT3 RS. Nová Targa je tedy logickým krokem k doplnění kompletní řady 911. Jsem zvědav, kdy se na scéně objeví nejsilnější Porsche 911 GT2.

Pozorní čtenáři AutoRevue si mohli Targu prohlédnout na špionážních fotografiích začátkem měsíce, kde byla zachycena zcela bez maskování. Nová Targa má opět místo horní pevné střechy skleněný panel, který je možné pomocí tlačítka zasunout za sedm sekund. Celý systém je o 2 kg lehčí než u předchozí generace. Modifikací také prošlo těsnění a deflektor, který snižuje hluk a turbulence při otevřené střeše. Ostré sluneční paprsky může posádka vozu omezit elektricky výsuvnou roletkou z černého polopropustného materiálu. Do zavazadlového prostoru, který vznikne sklopením zadních nouzových sedaček (objem až 230 l), se dostanete díky výklopnému zadnímu dílu panoramatické střechy.

Mezi pohonnými jednotkami není žádná změna: základ tvoří šestiválcový boxer o objemu 3.6 l s výkonem 239 kW (325 k) a kroutící moment je 370 Nm. Silnější model s označením S má zvětšený objem na 3.8 l a disponuje výkonem 261 kW (355 k) a točivý moment je rovných 400 Nm. Sprint z nuly na stovku zvládne Targa za 5,3 s, silnější 4S prolétne metou za 4,9 s.

Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola pomocí šestistupňového manuálu nebo příplatkového automatu Tiptronic a především díky vícelamelové viskozní spojce. Ta dokáže poslat 5-40 % síly na přední nápravu, záleží na aktuální situaci. Základní cena Porsche 911 Targy 4 je 79 000 eur, silnější Targa 4S bude stát 87 900 eur.

Tip: Stáhněte si nové tapety na plochu, vč. Porsche 911 Targa 4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Targa 4 a 911 Targa 4S.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků