Nové Porsche 911 Targa 4 s pohonem 4x4

Nejnovější řada Porsche 911 je doplněna o verzi Targa 4, která obsahuje stálý pohon všech kol. Motory jsou stejné: 3,6 l (239 kW) a 3,8 l (261 kW).

Už je tomu pěkných pár měsíců, co na trh vstoupilo kupé 911 s továrním označením 997 v základním provedení Carrera a Carrera S s pohonem zadních kol. Poté následovala čtyřkolka, otevřené kabrio, přeplňované Turbo, sportovní GT3 a ultimativní GT3 RS. Nová Targa je tedy logickým krokem k doplnění kompletní řady 911. Jsem zvědav, kdy se na scéně objeví nejsilnější Porsche 911 GT2.

Pozorní čtenáři AutoRevue si mohli Targu prohlédnout na špionážních fotografiích začátkem měsíce, kde byla zachycena zcela bez maskování. Nová Targa má opět místo horní pevné střechy skleněný panel, který je možné pomocí tlačítka zasunout za sedm sekund. Celý systém je o 2 kg lehčí než u předchozí generace. Modifikací také prošlo těsnění a deflektor, který snižuje hluk a turbulence při otevřené střeše. Ostré sluneční paprsky může posádka vozu omezit elektricky výsuvnou roletkou z černého polopropustného materiálu. Do zavazadlového prostoru, který vznikne sklopením zadních nouzových sedaček (objem až 230 l), se dostanete díky výklopnému zadnímu dílu panoramatické střechy.

Mezi pohonnými jednotkami není žádná změna: základ tvoří šestiválcový boxer o objemu 3.6 l s výkonem 239 kW (325 k) a kroutící moment je 370 Nm. Silnější model s označením S má zvětšený objem na 3.8 l a disponuje výkonem 261 kW (355 k) a točivý moment je rovných 400 Nm. Sprint z nuly na stovku zvládne Targa za 5,3 s, silnější 4S prolétne metou za 4,9 s.

Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola pomocí šestistupňového manuálu nebo příplatkového automatu Tiptronic a především díky vícelamelové viskozní spojce. Ta dokáže poslat 5-40 % síly na přední nápravu, záleží na aktuální situaci. Základní cena Porsche 911 Targy 4 je 79 000 eur, silnější Targa 4S bude stát 87 900 eur.

Tip: Stáhněte si nové tapety na plochu, vč. Porsche 911 Targa 4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Targa 4 a 911 Targa 4S.
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků