Nové Porsche 911 podstupuje finální testy. Známe pár nových detailů

Představení nové generace Porsche 911 je na spadnutí. Automobilka nám tak poskytuje oficiální záběry z finálního testování prototypů.

Nové Porsche 911 přijíždí v rámci svého vývoje na cílovou rovinku a stuttgartský výrobce nám samozřejmě musí ukázat, že i osmá generace (nejspíš s interním označením 992) bude velice variabilním sporťákem pro každodenní použití. Prototypy tak nyní podstupují finální sérii testů po celém světě a čelí extrémním zátěžovým podmínkám.

Vozy jsou při střídání klimatických zón vystavovány změnám teplot až o 85 stupňů Celsia. Sprintují na trasách, jejichž nadmořské výšky se liší o více než čtyři kilometry. Trpí v dopravních zácpách velkoměst a stanovují nové rekordy na závodních okruzích. A na konci musejí všechny systémy pracovat se stejnou spolehlivostí jako na začátku.

Rekord Nordschleife padl! Už nepatří Lamborghini, ale upravenému Porsche 911

Rekord Nordschleife padl! Už nepatří Lamborghini, ale upravenému Porsche 911

Klasicky tak Porsche testovalo v oblastech s horkým klimatem, jako jsou státy Perského zálivu na Středním východě nebo Údolí smrti v USA, kde teploty dosahují 50 stupňů Celsia. Druhým extrémem byly jízdy v zimní krajině Finska s teplotami minus 35 stupňů Celsia. Tradičně došlo i na tvrdé testy na německém Nürburgringu nebo v Itálii na vysokorychlostním okruhu Nardò. Na konci zkušebního programu mají vozidla za sebou celkem tři miliony kilometrů.

Porsche si drží část technických detailů pod pokličkou, v rámci zkušebních jízd už ale leccos vypustilo do světa. Motorově bude 911 využívat stejný základ jako odchozí generace 991.2 – přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec. Jednotka ovšem prošla rozsáhlou úpravou včetně nového sání, chlazení, vstřikování, výfukového systému a instalace filtru pevných částic.

Vítězná Porsche z Le Mans míří do muzea. Poslední cestu urazily v provozu!

Vítězná Porsche z Le Mans míří do muzea. Poslední cestu urazily v provozu!

Výkon by měl u rychlejší Carrery S povyskočit asi o 30 koní (22 kW), tedy na 450 koní (331 kW). Současná sedmistupňová automatická převodovka bude nahrazena upravenou osmistupňovou skříní, která pochází z Panamery. A jelikož Porsche naslouchá puristům a zákazníkům celkově, možné volbě manuální převodovky bychom se nedivili. Na druhou stranu, nová 911 má být připravena i pro hybridní variantu.

Vcelku zásadní novinkou bude absence užší karoserie u modelů Carrera. Všechny verze nové 911 tak budou používat širší záď (a rozchod kol) jako u dosavadních modelů s pohonem všech kol či verzí GTS. Po stránce designu je už nyní očividné, že půjde o tradiční evoluci. Uvnitř se máme dočkat nových technologií jako asistentu pro udržování jízdy v pruhu nebo příplatkového systému nočního vidění.

Porsche potvrzuje, že osmá generace 911 bude na trh uvedena na začátku příštího roku. Samotné premiéry nové devětsetjedenáctky bychom se tedy mohli dočkat ještě letos.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků