Nové Porsche 911 odhaleno únikem. Žádná revoluce se nekoná, klasicky

Nová generace Porsche 911 bude oficiálně představena již v následujících dnech. Jak už to ale chodí, hrstka fotografií odhaleného vozu již utekla na internet.

Odhalení nové generace Porsche 911 (zatím označované jako 992) proběhne v USA již toto úterý 27. listopadu, v Evropě respektive ve středu ráno. Přesto již ale na internet utekla trojice fotek, která konečný design nové devětsetjedenáctky kompletně odhaluje. Ačkoliv nemluvíme o zrovna kvalitních snímcích.

Novinka bude tradičně evolucí předchozí generace 991. Lehkou změnou projde příď, kdežto největší transformaci představuje záď, která zpátky uvede spojené zadní lampy, obdobně jako u poslední generace Panamery, Cayenne a ostatně i Macanu. Horizontální linka svítilen tak už nebude dominantou pouze Carrery 4 s pohonem všech kol, ačkoliv na fotkách se zřejmě verze 4S nachází.

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Jak už víme, vcelku zásadní novinkou bude absence užší karoserie u modelů Carrera. Všechny verze nové 911 tak budou používat širší záď (a rozchod kol) jako u dosavadních modelů s pohonem všech kol či verzí GTS.

Motorově bude 911 využívat stejný základ jako odchozí generace 991.2 – přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec. Jednotka ovšem prošla rozsáhlou úpravou včetně nového sání, chlazení, vstřikování, výfukového systému a instalace filtru pevných částic.

Výsledky spolehlivosti TÜV: Porsche 911 vítězí v každém věku, Hyundai i20 překvapil

Výsledky spolehlivosti TÜV: Porsche 911 vítězí v každém věku, Hyundai i20 překvapil

Výkon by měl u rychlejší Carrery S povyskočit asi o 30 koní (22 kW), tedy na 450 koní (331 kW). Současná sedmistupňová automatická převodovka bude nahrazena upravenou osmistupňovou skříní, která pochází z Panamery. A jelikož Porsche naslouchá puristům a zákazníkům celkově, možné volbě manuální převodovky bychom se nedivili. Na druhou stranu, nová 911 má být připravena i pro hybridní variantu.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků