| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Targa 4 GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Targa 4 GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Targa 4 GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Targa 4 GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Targa 4 GTS Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Targa 4 GTS | Zdroj: Porsche

| Porsche T-Hybrid Zdroj: Porsche

| Porsche T-Hybrid | Zdroj: Porsche

| Porsche T-Hybrid Zdroj: Porsche

| Porsche T-Hybrid | Zdroj: Porsche

| Porsche T-Hybrid Zdroj: Porsche

| Porsche T-Hybrid | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche
| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche
| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche
| Porsche 911 Carrera GTS Zdroj: Porsche
25
Fotogalerie

Nové Porsche 911 má české ceny. Hybridní GTS je dražší o čtvrt milionu a rychlé jako Turbo!

Hybridní technika cenovku GTS po modernizaci pořádně nafoukla. Na druhou stranu, dynamikou je novinka taky na kompletně nové úrovni.

Modernizace Porsche 911 na generaci 992.2 uvedla zásadní milník ve vývoji ikonického modelu, představující hybridní pohon nejnovější Carrery GTS. Automobilka přichází s novým 3,6litrovým motorem, elektrickým turbodmychadlem i elektromotorem v převodovce PDK. Technologický pokrok je nicméně pokrokem i cenovým. Kromě hybridu se ale v českém konfigurátoru už nachází i vylepšená standardní Carrera.

Cenovka nové Carrery GTS začíná v Česku od 4.370.883 Kč. Oproti starému kupé GTS (dříve od 4.116.844 Kč) je tedy novinka s ústrojím T-Hybrid o zhruba čtvrt milionu dražší. Nyní však máme co dočinění s modelem, který je na Severní smyčce Nürburgringu rychlejší vůči předchozímu modelu o 8,7 sekundy. Ostatně s časem 7 minut a 16,934 sekundy se nové GTS rovná dosavadnímu 911 Turbo S (992.1). Stovku dá nové GTS za rovné 3 sekundy a maximálně dosáhne 312 km/h.

Neskutečný pokrok v dynamice GTS je důsledkem nejen systémového výkonu 541 koní (398 kW) a točivého momentu 610 Nm, který nadále míří na zadní kola. Porsche zajistilo hybridu i kompletně přepracovaný podvozek, nyní standardně se systémem natáčení zadních kol, aktivními stabilizátory a systémem aktivního odpružení PASM. Širší je také obutí vzadu (315/30 ZR 21) a nakonec má GTS upravenou aerodynamiku s aktivními prvky na přídi.

Již dostupný kabriolet Carrera GTS startuje od 4.731.493 Kč. Schopnosti hybridní verze vybavené pohonem všech kol Carrera 4 GTS zatím Porsche neuvádí, cenovku už ale konfigurátor také odhalil – kupé od 4.581.816 Kč, v případě kabrioletu a Targy od 4.945.542 Kč. Stále přitom mluvíme o základních cenách bez jakýchkoliv příplatků.

Aerokit z karbonu (s nímž vůz zajel zmíněné kolo na Nordschleife) přijde na 123.420 Kč, sportovní výfukový systém z titanu stojí 26.923 Kč a klasika všech příplatků Porsche, karbon-keramické brzdy, posunou cenu o 288.646 Kč. Novinkou je pro modernizovanou 911 standardně dvoumístný interiér, který lze doplnit zadními sedačkami bez příplatku. Manuální převodovku byste pak u hybridu hledali marně, přičemž i standardní Carrera už ručně řazené kvalty nenabízí.

A když jsme u výchozí 911, základní Carrera nezdražila oproti hybridnímu GTS tak zásadně, alespoň tedy na poměry značky. Kupé začíná od 3.290.111 Kč (dříve 3.239.291 Kč), zatímco kabriolet startuje od 3.650.328 Kč. Zde Porsche nechalo dosavadní třílitrový twin-turbo boxer, který po vyladění produkuje 394 koní (290 kW), tedy o 9 koní (7 kW) více, zatímco točivý moment zůstává na 450 Nm. Stejně jako u GTS ale došlo na vylepšenou aerodynamiku nebo změny v interiéru, kde již zmizel analogový otáčkoměr a dosavadní otočný spínač startování nahradilo normální tlačítko.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud