Nové Porsche 911 GTS oficiálně: Černé detaily a 480 koní doplňují díly z Turba

Porsche dále rozšiřuje nabídku nové generace 911 o již tradiční variantu GTS. Ničím zrovna nepřekvapí, což je vlastně dobře.

Varianta GTS se u Porsche 911 stala zlatou střední cestou, která ikonickému modelu zajišťuje jak vyšší výkon, tak nejžádanější výbavu ve spojení s lehkým vyšperkováním exteriéru. Na této vlně pokračuje německá značka i u poslední generace 992. GTS bude nabízeno pro kupé a kabriolet Carrera a Carrerra 4, stejně jako pro Targu 4.

Porsche uvádí další generaci infotainmentu. Hledí i na bezpečnější ovládání za jízdy

Porsche uvádí další generaci infotainmentu. Hledí i na bezpečnější ovládání za jízdy

Všechny GTS modely přichází po stránce stylingu s paketem Sport Design, tedy s jinými nárazníky a prahy, které doplňují tradičně černé detaily (u Targy i oblouk za posádkou). Zatmavení se dočkaly i standardní chytré LED světlomety PDLS Plus a zadní svítilny. Černá jsou i 20palcová (vpředu) a 21palcová kola (vzadu), která si GTS vypůjčilo z 911 Turbo.

Černá dominuje také interiéru, kde se objevuje čalounění tkaninou z mikrovláken Race-Tex, obložení karbonem a standardně elektricky nastavitelné sportovní sedačky Plus. Dále Porsche redukovalo zvukovou izolaci pro ještě lepší ozvučení při jízdě a GTS s volitelnou manuální sedmistupňovou převodovkou má rovněž o 10 mm zkrácenou řadičku.

Audi poraženo! Porsche Cayenne Coupé je nejrychlejší SUV na Nürburgringu

Audi poraženo! Porsche Cayenne Coupé je nejrychlejší SUV na Nürburgringu

Vzadu produkuje přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec celkem 480 koní (353 kW), což je nárůst o 30 koní (22 kW) oproti stávající 911 Carrera S a rovněž předchozí 911 GTS. Točivý moment 570 N.m je také navýšením o 20 N.m vůči předchůdci. Nejrychleji je poté na stovce Carrera 4 GTS s pohonem všech kol a osmistupňovým PDK, na tuto hranici se dostane za 3,3 sekundy.

Do balíčku lepší dynamiky přihazuje Porsche u variant GTS adaptivní podvozek odvozený z 911 Turbo, přičemž z vrcholně přeplňované 911 si bere novinka také brzdovou soustavu. Standardem je i sportovní výfukový systém s vlastním naladěním pro modely GTS.

Nové Porsche 911 GT3 Touring oficiálně: Bez velkého křídla a opět bez příplatku

Nové Porsche 911 GT3 Touring oficiálně: Bez velkého křídla a opět bez příplatku

Nakonec bude Porsche u GTS poprvé nabízet i balíček Lightweight Design, který ušetří až 25 kg hmotnosti nasazením lehčích skořepinových sedaček z karbonu, lehčími okny vzadu a na bocích a také lehkou baterií. Zadní sedačky budou v tomto případě odstraněny. V balíčku pak najdete i systém řízení kol zadní nápravy a dodatečná vylepšení na aerodynamice vozu.

České cenovky nových variant Porsche 911 GTS zatím neznáme. Nemělo by ovšem trvat dlouho, než se novinky objeví v oficiálním konfigurátoru.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků