Nové Porsche 911 GT3 Touring oficiálně: Bez velkého křídla a opět bez příplatku

Známá technika v elegantnějším balení. Populární verze bez velkého křídla se dočkala i nová generace GT3.

Nedlouho po premiéře nového Porsche 911 GT3 (992) přináší německá automobilka i znovu očekáváný balíček Touring, který byl u předchozí generace ostré 911 (991.2) tak populární volbou. Nejzásadnější změnou je tedy opět absence velkého křídla na zádi. S optimalizovanou aerodynamikou využívá Touring pouze menší, automaticky výsuvný spoiler.

Elegantnější dojem však GT3 Touring přináší i dalšími prvky. Orámování bočních oken je provedeno z leštěného hliníku, přičemž na rozdíl od kontrastně černých částí předního nárazníku standardní GT3 má Touring přední nárazník lakovaný do barvy vozu. Uvnitř je součástí balíčku rozšířené kožené čalounění v černé barvě, obložení je z broušeného hliníku, také v černém odstínu.

Porsche spouští nový konfigurátor. Není pro auta, ale pro zakázkové hodinky

Porsche spouští nový konfigurátor. Není pro auta, ale pro zakázkové hodinky

To zásadní pak GT3 i bez velkého křídla zůstává. Vzadu najdete atmosféricky plněný šestiválcový boxer o objemu čtyř litrů produkující 510 koní (375 kW) a točivý moment 470 N.m. Omezovač zůstává nastaven na 9000 ot./min. Poprvé ale Porsche nabízí v kombinaci s balíčkem Touring i možnost automatické převodovky PDK (nadále bez příplatku).

K technice stačí dodat, že i Touring jezdí na 20palcových (vpředu) a 21palcových kolech (vzadu) a využívá nové konfigurace předního zavěšení s dvojitými lichoběžníky, vzadu pak rozsáhle upravené multi-link zavěšení i systém natáčení kol. Elegantnější verze GT3 tak v základu neztrácí nic ze své motorsportem inspirované konstrukce.

Tato 82letá dáma se prohání po okruhu v Porsche 911 GT3 RS. Víme, o koho jde!

Tato 82letá dáma se prohání po okruhu v Porsche 911 GT3 RS. Víme, o koho jde!

Porsche i pro GT3 s balíčkem Touring nabízí vlastně všechnu příplatkovou výbavu jako doposud. Všechny exteriérové barvy a odstíny kol, chytré LED světlomety Porsche Dynamic Light System Plus, řadu asistenčních systémů, karbon-keramické brzdy, systém přizvednutí přední nápravy, všechny varianty sedaček, Sport Chrono balíček i varianty audiosystémů.

Touring balíček bude Porsche opět nabízet bez příplatku k výchozí ceně modelu. V Česku začíná 911 GT3 od 4.606.000 Kč. Balíček Touring by se měl v konfigurátoru českého zastoupení objevit už zanedlouho.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků