Nejostřejší atmosférická devětsetjedenáctka zvládla Severní smyčku pod sedm minut, když svého předchůdce pokořila o neuvěřitelných 24 sekund. Podívejte se na ten kalup...
Teplota vzduchu, 14 ºC. Teplota okruhu, 18 ºC. Čas, jedenáct hodin, čtyřicet minut. Podobně detailní informace nenajdete v oficiálních tiskových zprávách automobilek často. Němci – a obzvláště ti od Porsche – jsou však perfekcionisté, a také proto staví auta, která umí jezdit rekordní časy. Tak, jak to 16. dubna předvedla aktuálně nejvýkonnější verze 911 osazená atmosférickým motorem.
Aktuální GT3 RS má nad zadní nápravou umístěný plochý šestiválec o objemu 4,0 litru, který je schopen vyprodukovat 520 koní při 8250 otáčkách za minutu a elektronický omezovač ho zastaví až při 9000 ot./min. Co tato strojovna dokáže ve spojení se standardní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, dokazují jednak tabulky, podle kterých zvládne tohle auto sprint z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a jede až 312 km/h, mnohem lepší vypovídací hodnotu má však videozáznam uvedené jízdy.
Porsche říká, že 911 GT3 RS ještě nikdy neměla tak blízko čistě okruhovému speciálu GT3 R a při pohledu na výsledný čas 6:56,7 min. není důvod pochybovat. Letošní novinka překonala na Nordschleife dokonce i hybridní 918 Spyder (6:57,0 min.), přičemž Zuffenhausen má v nabídce už jen jedno rychlejší auto – přeplňovanou 911 GT2 RS, která loni na podzim obkroužila Zelené peklo za 6:47,25 min.
Pochopitelně špičková technika GT3 RS je pouhou polovinou úspěchu německé sportovní značky. Pod tu druhou se podepsal tovární pilot Porsche, devětadvacetiletý Francouz Kévin Estre, který neskrýval své nadšení. „Tohle kolo bylo pro mě senzačním zážitkem, zejména v rychlých zatáčkách a při brzdění je GT3 RS neuvěřitelně blízko GT3 R,“ říká Estre. „Líbí se mi motor. Šestiválec schopný točit až 9000 otáček za minutu je fantastický a ten zvuk je sen.“
Svůj podíl na tomto výsledku měly rovněž pneumatiky. Porsche dodává pro GT3 RS novou generaci gum Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Jsou schválené pro běžný provoz v EU i Spojených státech. Ty přední mají rozměry 265/35 ZR20, zadní válce mají pro změnu 325/30 ZR21.
O čem se naopak nemluví, je to, jestli se (a pokud ano, tak do jaké míry) pod vynikající čas Porsche podepsaly rovněž poslední změny provedené na samotném okruhu. Profil Nürburgringu se sice nezměnil, při zimní odstávce však na několika místech proběhlo spoustu úprav. Kromě přepracovaných bariér byl položen rovněž nový asfalt, konkrétně v Hatzenbachu, Hohe Acht a dalších úsecích o celkové délce přes 900 metrů.