Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Porsche uvádí nejvíce okruhově zaměřenou 911.

Nejspíš poslední rozloučení s generací 991.2 je 911 GT3 RS. První fotky a informace unikly na australském Drive. Brzy byly smazány, ale oficiální sada bude následovat v řádu hodin. 

Oproti předchůdci zvyšuje výkon o 20 koní. To znamená, že čtyřlitrový atmosférický šestiválec s plochým uspořádáním nabídne 520 koňských sil, 383 kilowatt, od 8.250 do 9.000 otáček za minutu. Nárůst výkonu dává smysl především proto, že standardní GT3 dostala krom manuální převodovky také 20 koní navrch, na rovných 500. I u RS bude na výběr ze tří pedálů a dvouspojkové převodovky PDK.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Čísla hovoří za vše. Sprint z nuly na sto zvládne novinka za 3,2 sekund a maximální rychlost činí 312 km/h. Mnohem více se však RS soustředí na chování v zatáčkách. Pomoci má nově navržený systém natáčení zadních kol či vylepšená aerodynamika. Ta zahrnuje jinak tvarované nárazníky. Disky jsou dvacetipalcové s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 325/30 vzadu.

Pokud chcete posunout okruhové limity GT3 RS ještě dále, v příplatkové výbavě opět figuruje paket Clubsport. Zahrnuje šestibodové bezpečnostní pásy, hasicí přístroj a bezpečnostní klec. Uvnitř se standardně nachází závodní skořepinová sedadla s karbonovými zády a pásky místo madel.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 150 příspěvků