Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Porsche uvádí nejvíce okruhově zaměřenou 911.

Nejspíš poslední rozloučení s generací 991.2 je 911 GT3 RS. První fotky a informace unikly na australském Drive. Brzy byly smazány, ale oficiální sada bude následovat v řádu hodin. 

Oproti předchůdci zvyšuje výkon o 20 koní. To znamená, že čtyřlitrový atmosférický šestiválec s plochým uspořádáním nabídne 520 koňských sil, 383 kilowatt, od 8.250 do 9.000 otáček za minutu. Nárůst výkonu dává smysl především proto, že standardní GT3 dostala krom manuální převodovky také 20 koní navrch, na rovných 500. I u RS bude na výběr ze tří pedálů a dvouspojkové převodovky PDK.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Čísla hovoří za vše. Sprint z nuly na sto zvládne novinka za 3,2 sekund a maximální rychlost činí 312 km/h. Mnohem více se však RS soustředí na chování v zatáčkách. Pomoci má nově navržený systém natáčení zadních kol či vylepšená aerodynamika. Ta zahrnuje jinak tvarované nárazníky. Disky jsou dvacetipalcové s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 325/30 vzadu.

Pokud chcete posunout okruhové limity GT3 RS ještě dále, v příplatkové výbavě opět figuruje paket Clubsport. Zahrnuje šestibodové bezpečnostní pásy, hasicí přístroj a bezpečnostní klec. Uvnitř se standardně nachází závodní skořepinová sedadla s karbonovými zády a pásky místo madel.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků