Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Porsche uvádí nejvíce okruhově zaměřenou 911.

Nejspíš poslední rozloučení s generací 991.2 je 911 GT3 RS. První fotky a informace unikly na australském Drive. Brzy byly smazány, ale oficiální sada bude následovat v řádu hodin. 

Oproti předchůdci zvyšuje výkon o 20 koní. To znamená, že čtyřlitrový atmosférický šestiválec s plochým uspořádáním nabídne 520 koňských sil, 383 kilowatt, od 8.250 do 9.000 otáček za minutu. Nárůst výkonu dává smysl především proto, že standardní GT3 dostala krom manuální převodovky také 20 koní navrch, na rovných 500. I u RS bude na výběr ze tří pedálů a dvouspojkové převodovky PDK.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Čísla hovoří za vše. Sprint z nuly na sto zvládne novinka za 3,2 sekund a maximální rychlost činí 312 km/h. Mnohem více se však RS soustředí na chování v zatáčkách. Pomoci má nově navržený systém natáčení zadních kol či vylepšená aerodynamika. Ta zahrnuje jinak tvarované nárazníky. Disky jsou dvacetipalcové s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 325/30 vzadu.

Pokud chcete posunout okruhové limity GT3 RS ještě dále, v příplatkové výbavě opět figuruje paket Clubsport. Zahrnuje šestibodové bezpečnostní pásy, hasicí přístroj a bezpečnostní klec. Uvnitř se standardně nachází závodní skořepinová sedadla s karbonovými zády a pásky místo madel.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 46 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků