Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Porsche uvádí nejvíce okruhově zaměřenou 911.

Nejspíš poslední rozloučení s generací 991.2 je 911 GT3 RS. První fotky a informace unikly na australském Drive. Brzy byly smazány, ale oficiální sada bude následovat v řádu hodin. 

Oproti předchůdci zvyšuje výkon o 20 koní. To znamená, že čtyřlitrový atmosférický šestiválec s plochým uspořádáním nabídne 520 koňských sil, 383 kilowatt, od 8.250 do 9.000 otáček za minutu. Nárůst výkonu dává smysl především proto, že standardní GT3 dostala krom manuální převodovky také 20 koní navrch, na rovných 500. I u RS bude na výběr ze tří pedálů a dvouspojkové převodovky PDK.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Čísla hovoří za vše. Sprint z nuly na sto zvládne novinka za 3,2 sekund a maximální rychlost činí 312 km/h. Mnohem více se však RS soustředí na chování v zatáčkách. Pomoci má nově navržený systém natáčení zadních kol či vylepšená aerodynamika. Ta zahrnuje jinak tvarované nárazníky. Disky jsou dvacetipalcové s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 325/30 vzadu.

Pokud chcete posunout okruhové limity GT3 RS ještě dále, v příplatkové výbavě opět figuruje paket Clubsport. Zahrnuje šestibodové bezpečnostní pásy, hasicí přístroj a bezpečnostní klec. Uvnitř se standardně nachází závodní skořepinová sedadla s karbonovými zády a pásky místo madel.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků