Nové Porsche 911 GT3 RS představuje další vrchol atmosférických motorů

Porsche uvádí nejvíce okruhově zaměřenou 911.

Nejspíš poslední rozloučení s generací 991.2 je 911 GT3 RS. První fotky a informace unikly na australském Drive. Brzy byly smazány, ale oficiální sada bude následovat v řádu hodin. 

Oproti předchůdci zvyšuje výkon o 20 koní. To znamená, že čtyřlitrový atmosférický šestiválec s plochým uspořádáním nabídne 520 koňských sil, 383 kilowatt, od 8.250 do 9.000 otáček za minutu. Nárůst výkonu dává smysl především proto, že standardní GT3 dostala krom manuální převodovky také 20 koní navrch, na rovných 500. I u RS bude na výběr ze tří pedálů a dvouspojkové převodovky PDK.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

Čísla hovoří za vše. Sprint z nuly na sto zvládne novinka za 3,2 sekund a maximální rychlost činí 312 km/h. Mnohem více se však RS soustředí na chování v zatáčkách. Pomoci má nově navržený systém natáčení zadních kol či vylepšená aerodynamika. Ta zahrnuje jinak tvarované nárazníky. Disky jsou dvacetipalcové s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 325/30 vzadu.

Pokud chcete posunout okruhové limity GT3 RS ještě dále, v příplatkové výbavě opět figuruje paket Clubsport. Zahrnuje šestibodové bezpečnostní pásy, hasicí přístroj a bezpečnostní klec. Uvnitř se standardně nachází závodní skořepinová sedadla s karbonovými zády a pásky místo madel.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků