Nové Porsche 911 GT3 RS je konečně tady! Čísla jsou zřejmě pro děti, tohle je mistrovství funkce a přítlaku

Tak jsme se dočkali a nové Porsche 911 GT3 RS se nám ukazuje v celé své kráse. MIlovníci motorsportu musí jít z výsledku opravdu do kolen.

Pokrevní linie těch nejsportovnějších Porsche začala již v 70. letech s modelem Carrera RS, od generace 996.2 je pak každá 911 s označením GT3 RS dokonale vyladěným hybridem mezi závodním a silničním autem. Nyní, po třech letech od premiéry základního modelu, je tu premiéra generace 992. Nová GT3 RS nemá tisíc koní, ani osm set, a dokonce ani šest set. O co největší čísla tady totiž nejde.

Porsche 911 GT3 RS generace 992 si bere inspiraci ze svých závodních sourozenců a přivlastňuje si některé jejich prvky. Vpředu je obří nasávací otvor, kterým proudí vzduch skrze místo, kde mají obyčejné 911 kufr. Výdechy tohoto nasávacího otvoru jsou na kapotě. Pod tímto systémem je ještě klapka, která dokáže proudění vzduchu ještě lépe usměrnit.

Proudění vzduchu není uzpůsoben jen předek, ale vlastně celé auto. Všimněte si klapek za předními koly, malých ploutviček na střeše a také kachního ocasu, který se krčí pod obřím adaptivním křídlem. Asi tak není divu, že 911 GT3 RS generuje při rychlosti 200 km/h 409 kilogramů přítlaku, což je oproti předchůdci dvakrát tolik. Při rychlosti 285 km/h pak auto generuje 860 kg přítlaku.

Na stisk tlačítka pak lze vůbec poprvé vyvolat funkci DRS pro dosahování co nejvyšších rychlostí na rovinkách. Pro tohle Porsche to ale není jediné prvenství. Má také jako první horní hranu křídla výš než střechu a poprvé má také karbonové dveře, které šetří 5 kg z odpružené hmotnosti.

GT3 RS zůstává vpředu věrné dvojitým lichoběžníkovým závěsům, ale Porsche i tento prvek uzpůsobilo proudění vzduchu, kdy některé části jsou z profilů kapkovitého tvaru. Jen samotná přední náprava tak generuje při maximální rychlosti okolo 40 kg přítlaku. Rozchod kol je oproti běžné GT3 širší o 29 mm, modifikací uložení a pružin se pak dosáhlo toho, že by auto mělo být na brzdách ještě klidnější.

V režimu Track si lze auto přizpůsobit přesně ke svému jízdnímu stylu, povrchu a situaci. Nad rámec běžných nastavení je tu možné hrát si s několika úrovněmi kontroly trakce, chováním zadního diferenciálu a dokonce si hrát s nastavením komprese tlumení. Na volantu se také nachází tlačítko DRS a při ježdění na okruhu určitě oceníte, že informační displeje lze přepnout do režimu jen nejdůležitějších informací.

Konečně k motoru. Je to atmosférický plochý šestiválec, u kterého se mimo jiné výměnou vačkových hřídelí podařilo navýšit výkon na 386 kW (525 koní). Síla jde na kola přes sedmistupňovou převodovku PDK, která má oproti GT3 kratší převody. Stovku dá GT3 RS za 3,2 sekundy a dosáhne rychlosti až 296 km/h. Tohle dnes nejsou nijak ohromující čísla, snad se až zdá, že GT3 RS má o pár koní navíc jen aby se neřeklo, jenže o číslech to prostě primárně není.

Důležité tady mimo výše uvedeného je, že auto váží pouhých 1450 kilogramů. Toho bylo dosaženo také mnoha díly z karbonu, třeba plně skořepinovými sedadly. Interiér je kombinací černé kůže, karbonu a tkaniny Race-Tex. Ve standardu je vůz vybavený paketem Clubsport, tedy šestibodovými bezpečnostními pásy, hasicím přístrojem a na některých trzích také ochranou klecí.

Příplatkový paket Weissach pak přidává vozu spoustu dílů z karbonu nebo pádla převodovky PDK s magnety, což je technologie z motorsportu a řidič s nimi lépe vnímá řazení. K tomuto paketu lze ještě vzít kovaná kola z magnézia, která šetří dalších osm kilogramů. Je vám to všechno málo? Kupte si ještě hodinky ve zbarvení vaší GT3 RS. O dostupnosti modelu na našem trhu vás budeme informovat.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Diskuze (10) Další článek: Sally z filmu Auta opět ožívá. Unikátní Porsche 911 GTS vzniklo jen jedno, výtěžek z aukce půjde na charitu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,