Klasické „esko“ teď dosahuje schopností předchozího GTS, manuální skříň však opět nechává jiným derivátům 911.
Porsche dále rozšiřuje nabídku modernizované 911 generace 992.2 a mezi dosud uvedenou základní Carreru a nové hybridní GTS teď nasazuje i tradiční mezistupeň Carrera S. Novinka dle předpokladů opět posunuje svůj výkon a schopnosti – vlastně se nachází na úrovní předchozí generace GTS, k čemuž Porsche i dále obohacuje seznam standardní výbavy a možností personalizace.
V kupé či kabrioletu Carrera S tedy najdete dále vyladěnou verzi posledního twin-turbo šestiválcového boxeru o objemu tří litrů. Nové „esko“ nabízí výkon 480 koní (353 kW), tedy o 30 koní (22 kW) více oproti modelu před modernizací, zatímco hodnota točivého momentu 530 Nm se nemění. Motor je výhradně spojen s dvouspojkovým osmistupňovým automatem PDK – kdo chce manuální skříň v levnější devětsetjedenáctce, musí zvolit puristickou Carreru T. Kupé zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximálně dosáhne 308 km/h.
Zase o chlup lepší dynamiku spojuje Porsche se standardním setem 20-/21palcových kol, pokročilým systémem vektorování točivého momentu PTV+, sportovním výfukovým systémem a taky silnější brzdovou soustavou z GTS, která používá 408mm kotouče vpředu a 380mm vzadu. Volitelně je možné Carreru S vybavit karbon-keramickými brzdami (PCCB) a nižším (-10 mm) sportovním podvozkem (PASM) v kombinaci s natáčením kol zadní nápravy.
Uvnitř je nasazení zadních sklopitelných sedaček opět volitelným prvkem bez příplatku, kabriolet je nicméně zadními sedačkami vybaven standardně. Nově má „esko“ v základní výbavě i Matrix LED světlomety nebo bezdrátovou nabíječku telefonu, kdežto mezi příplatky se objevují také vylepšené HD-Matrix LED světlomety, rozšířené kožené čalounění interiéru nebo paket Sport Chrono s aplikací Porsche Track Precision pro využití na okruhu.
Nové Porsche 911 Carrera S míří do prodeje ve verzi kabrioletu a kupé již nyní. České cenovky se určitě dozvíme zanedlouho. V blízké době pak nabídku 911 dále čeká doplnění modelů Carrera 4S s pohonem všech kol, kde kupé a kabrio rozšíří také nejnovější Targa.