| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) | Zdroj: Porsche

| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche
| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche
| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche
| Porsche 911 Carrera S (992.2) Zdroj: Porsche
8
Fotogalerie

Nové Porsche 911 Carrera S už má skoro pětistovku koní. Spoléhá se výhradně na PDK

Klasické „esko“ teď dosahuje schopností předchozího GTS, manuální skříň však opět nechává jiným derivátům 911.

Porsche dále rozšiřuje nabídku modernizované 911 generace 992.2 a mezi dosud uvedenou základní Carreru a nové hybridní GTS teď nasazuje i tradiční mezistupeň Carrera S. Novinka dle předpokladů opět posunuje svůj výkon a schopnosti – vlastně se nachází na úrovní předchozí generace GTS, k čemuž Porsche i dále obohacuje seznam standardní výbavy a možností personalizace.

V kupé či kabrioletu Carrera S tedy najdete dále vyladěnou verzi posledního twin-turbo šestiválcového boxeru o objemu tří litrů. Nové „esko“ nabízí výkon 480 koní (353 kW), tedy o 30 koní (22 kW) více oproti modelu před modernizací, zatímco hodnota točivého momentu 530 Nm se nemění. Motor je výhradně spojen s dvouspojkovým osmistupňovým automatem PDK – kdo chce manuální skříň v levnější devětsetjedenáctce, musí zvolit puristickou Carreru T. Kupé zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximálně dosáhne 308 km/h.

Zase o chlup lepší dynamiku spojuje Porsche se standardním setem 20-/21palcových kol, pokročilým systémem vektorování točivého momentu PTV+, sportovním výfukovým systémem a taky silnější brzdovou soustavou z GTS, která používá 408mm kotouče vpředu a 380mm vzadu. Volitelně je možné Carreru S vybavit karbon-keramickými brzdami (PCCB) a nižším (-10 mm) sportovním podvozkem (PASM) v kombinaci s natáčením kol zadní nápravy.

Uvnitř je nasazení zadních sklopitelných sedaček opět volitelným prvkem bez příplatku, kabriolet je nicméně zadními sedačkami vybaven standardně. Nově má „esko“ v základní výbavě i Matrix LED světlomety nebo bezdrátovou nabíječku telefonu, kdežto mezi příplatky se objevují také vylepšené HD-Matrix LED světlomety, rozšířené kožené čalounění interiéru nebo paket Sport Chrono s aplikací Porsche Track Precision pro využití na okruhu.

Nové Porsche 911 Carrera S míří do prodeje ve verzi kabrioletu a kupé již nyní. České cenovky se určitě dozvíme zanedlouho. V blízké době pak nabídku 911 dále čeká doplnění modelů Carrera 4S s pohonem všech kol, kde kupé a kabrio rozšíří také nejnovější Targa.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud