Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Porsche představuje v Los Angeles osmou generaci legendárního modelu 911. Design je klasicky evolucí, samozřejmostí je vyšší výkon a pro dnešní dobu má být německý sporťák ještě více „digitální“.

Nová generace Porsche 911 s interním označením 992 nepřináší po stránce designu kdovíjaká překvapení. Lehkou změnou prochází příď s novými LED světlomety, kdežto největší transformaci představuje záď, na které jsou pro model 911 znovu uvedeny spojené zadní lampy – obdobně jako u poslední generace Panamery, Cayenne a ostatně i Macanu. Horizontální linka svítilen tak už nebude dominantou pouze Carrery 4 s pohonem všech kol.

Novinkou pro celou řadu 911 je absence užší karoserie u modelů Carrera. Všechny verze nové 911 budou používat širší záď (a rozchod kol) jako u dosavadních modelů s pohonem všech kol či verzí GTS. Přesné rozměry ještě neznáme, ale také samotná příď byla oproti staré generaci rozšířena o 45 mm. Zajímavým prvkem jsou na novince zapuštěné kliky dveří. S výjimkou předního a zadního nárazníku jsou nyní veškeré vnější panely karoserie vyrobeny z hliníku.

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Motorově bude 911 využívat stejný základ jako odchozí generace 991.2 – přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec. Jednotka ovšem prošla rozsáhlou úpravou včetně nového sání, chlazení, vstřikování, výfukového systému a instalace filtru pevných částic. Hnací síla je poté přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Sedmistupňová manuální skříň by měla zůstat v nabídce.

Technické informace nám Porsche v tuto chvíli sděluje pouze u výkonnějších modelů Carrera S a její varianty s pohonem všech kol Carrera 4S. Zde boxer produkuje 331 kW (450 koní), tedy o 22 kW (30 koní) více oproti předchůdci. Kupé s pohonem zadních kol zvládne sprint za 3,7 sekundy, verze 4S za 3,6 sekundy. U obou jde o zlepšení 0,4 sekundy, přičemž s paketem Sport Chrono mluvíme o dalších 0,2 vteřinách k dobru. Nejvyšší rychlosti činí 308 km/h, respektive 306 km/h u varianty s pohonem všech kol.

Jak vznikalo novodobé 935? Porsche zveřejnilo video pro fajnšmekry

Jak vznikalo novodobé 935? Porsche zveřejnilo video pro fajnšmekry

Nových řešení se dočkal i interiér 911, kterému opět dominuje přístrojová deska s centrálně umístěným otáčkoměrem. Po jeho boku pak klasické budíky nahrazují dva tenké displeje. Poslední infotainment systém má velikost 10,9 palce a standardně nabízí navigaci i připojení k internetu. Přepracován byl i středový panel s nově řešeným voličem převodovky.

Do řady jízdních režimů byl nyní standardně přidán takzvaný Wet Mode, který rozpoznává vodu na silnici, přizpůsobí těmto podmínkám činnost regulačních systémů a upozorní řidiče. V 911 nechybí asistent nouzového brzdění, volitelně funkce nočního vidění s termovizí nebo adaptivní tempomat s automatickým udržováním bezpečné vzdálenosti.  

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Prodej nového Porsche 911 startuje již nyní. Cenovky v Německu začínají na 120.125 euro (3,1 milionu korun) za Carreru S a 127.979 euro (3,3 milionu korun) za Carreru 4S.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků