Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Porsche představuje v Los Angeles osmou generaci legendárního modelu 911. Design je klasicky evolucí, samozřejmostí je vyšší výkon a pro dnešní dobu má být německý sporťák ještě více „digitální“.

Nová generace Porsche 911 s interním označením 992 nepřináší po stránce designu kdovíjaká překvapení. Lehkou změnou prochází příď s novými LED světlomety, kdežto největší transformaci představuje záď, na které jsou pro model 911 znovu uvedeny spojené zadní lampy – obdobně jako u poslední generace Panamery, Cayenne a ostatně i Macanu. Horizontální linka svítilen tak už nebude dominantou pouze Carrery 4 s pohonem všech kol.

Novinkou pro celou řadu 911 je absence užší karoserie u modelů Carrera. Všechny verze nové 911 budou používat širší záď (a rozchod kol) jako u dosavadních modelů s pohonem všech kol či verzí GTS. Přesné rozměry ještě neznáme, ale také samotná příď byla oproti staré generaci rozšířena o 45 mm. Zajímavým prvkem jsou na novince zapuštěné kliky dveří. S výjimkou předního a zadního nárazníku jsou nyní veškeré vnější panely karoserie vyrobeny z hliníku.

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Motorově bude 911 využívat stejný základ jako odchozí generace 991.2 – přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec. Jednotka ovšem prošla rozsáhlou úpravou včetně nového sání, chlazení, vstřikování, výfukového systému a instalace filtru pevných částic. Hnací síla je poté přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Sedmistupňová manuální skříň by měla zůstat v nabídce.

Technické informace nám Porsche v tuto chvíli sděluje pouze u výkonnějších modelů Carrera S a její varianty s pohonem všech kol Carrera 4S. Zde boxer produkuje 331 kW (450 koní), tedy o 22 kW (30 koní) více oproti předchůdci. Kupé s pohonem zadních kol zvládne sprint za 3,7 sekundy, verze 4S za 3,6 sekundy. U obou jde o zlepšení 0,4 sekundy, přičemž s paketem Sport Chrono mluvíme o dalších 0,2 vteřinách k dobru. Nejvyšší rychlosti činí 308 km/h, respektive 306 km/h u varianty s pohonem všech kol.

Jak vznikalo novodobé 935? Porsche zveřejnilo video pro fajnšmekry

Jak vznikalo novodobé 935? Porsche zveřejnilo video pro fajnšmekry

Nových řešení se dočkal i interiér 911, kterému opět dominuje přístrojová deska s centrálně umístěným otáčkoměrem. Po jeho boku pak klasické budíky nahrazují dva tenké displeje. Poslední infotainment systém má velikost 10,9 palce a standardně nabízí navigaci i připojení k internetu. Přepracován byl i středový panel s nově řešeným voličem převodovky.

Do řady jízdních režimů byl nyní standardně přidán takzvaný Wet Mode, který rozpoznává vodu na silnici, přizpůsobí těmto podmínkám činnost regulačních systémů a upozorní řidiče. V 911 nechybí asistent nouzového brzdění, volitelně funkce nočního vidění s termovizí nebo adaptivní tempomat s automatickým udržováním bezpečné vzdálenosti.  

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Prodej nového Porsche 911 startuje již nyní. Cenovky v Německu začínají na 120.125 euro (3,1 milionu korun) za Carreru S a 127.979 euro (3,3 milionu korun) za Carreru 4S.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků