Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Porsche představuje v Los Angeles osmou generaci legendárního modelu 911. Design je klasicky evolucí, samozřejmostí je vyšší výkon a pro dnešní dobu má být německý sporťák ještě více „digitální“.

Nová generace Porsche 911 s interním označením 992 nepřináší po stránce designu kdovíjaká překvapení. Lehkou změnou prochází příď s novými LED světlomety, kdežto největší transformaci představuje záď, na které jsou pro model 911 znovu uvedeny spojené zadní lampy – obdobně jako u poslední generace Panamery, Cayenne a ostatně i Macanu. Horizontální linka svítilen tak už nebude dominantou pouze Carrery 4 s pohonem všech kol.

Novinkou pro celou řadu 911 je absence užší karoserie u modelů Carrera. Všechny verze nové 911 budou používat širší záď (a rozchod kol) jako u dosavadních modelů s pohonem všech kol či verzí GTS. Přesné rozměry ještě neznáme, ale také samotná příď byla oproti staré generaci rozšířena o 45 mm. Zajímavým prvkem jsou na novince zapuštěné kliky dveří. S výjimkou předního a zadního nárazníku jsou nyní veškeré vnější panely karoserie vyrobeny z hliníku.

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Motorově bude 911 využívat stejný základ jako odchozí generace 991.2 – přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec. Jednotka ovšem prošla rozsáhlou úpravou včetně nového sání, chlazení, vstřikování, výfukového systému a instalace filtru pevných částic. Hnací síla je poté přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Sedmistupňová manuální skříň by měla zůstat v nabídce.

Technické informace nám Porsche v tuto chvíli sděluje pouze u výkonnějších modelů Carrera S a její varianty s pohonem všech kol Carrera 4S. Zde boxer produkuje 331 kW (450 koní), tedy o 22 kW (30 koní) více oproti předchůdci. Kupé s pohonem zadních kol zvládne sprint za 3,7 sekundy, verze 4S za 3,6 sekundy. U obou jde o zlepšení 0,4 sekundy, přičemž s paketem Sport Chrono mluvíme o dalších 0,2 vteřinách k dobru. Nejvyšší rychlosti činí 308 km/h, respektive 306 km/h u varianty s pohonem všech kol.

Jak vznikalo novodobé 935? Porsche zveřejnilo video pro fajnšmekry

Jak vznikalo novodobé 935? Porsche zveřejnilo video pro fajnšmekry

Nových řešení se dočkal i interiér 911, kterému opět dominuje přístrojová deska s centrálně umístěným otáčkoměrem. Po jeho boku pak klasické budíky nahrazují dva tenké displeje. Poslední infotainment systém má velikost 10,9 palce a standardně nabízí navigaci i připojení k internetu. Přepracován byl i středový panel s nově řešeným voličem převodovky.

Do řady jízdních režimů byl nyní standardně přidán takzvaný Wet Mode, který rozpoznává vodu na silnici, přizpůsobí těmto podmínkám činnost regulačních systémů a upozorní řidiče. V 911 nechybí asistent nouzového brzdění, volitelně funkce nočního vidění s termovizí nebo adaptivní tempomat s automatickým udržováním bezpečné vzdálenosti.  

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Prodej nového Porsche 911 startuje již nyní. Cenovky v Německu začínají na 120.125 euro (3,1 milionu korun) za Carreru S a 127.979 euro (3,3 milionu korun) za Carreru 4S.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků