Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Porsche představuje v Los Angeles osmou generaci legendárního modelu 911. Design je klasicky evolucí, samozřejmostí je vyšší výkon a pro dnešní dobu má být německý sporťák ještě více „digitální“.

Nová generace Porsche 911 s interním označením 992 nepřináší po stránce designu kdovíjaká překvapení. Lehkou změnou prochází příď s novými LED světlomety, kdežto největší transformaci představuje záď, na které jsou pro model 911 znovu uvedeny spojené zadní lampy – obdobně jako u poslední generace Panamery, Cayenne a ostatně i Macanu. Horizontální linka svítilen tak už nebude dominantou pouze Carrery 4 s pohonem všech kol.

Novinkou pro celou řadu 911 je absence užší karoserie u modelů Carrera. Všechny verze nové 911 budou používat širší záď (a rozchod kol) jako u dosavadních modelů s pohonem všech kol či verzí GTS. Přesné rozměry ještě neznáme, ale také samotná příď byla oproti staré generaci rozšířena o 45 mm. Zajímavým prvkem jsou na novince zapuštěné kliky dveří. S výjimkou předního a zadního nárazníku jsou nyní veškeré vnější panely karoserie vyrobeny z hliníku.

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Chris Harris z Top Gearu naboural své Porsche 911 GT3. Střetl se s pick-upem

Motorově bude 911 využívat stejný základ jako odchozí generace 991.2 – přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec. Jednotka ovšem prošla rozsáhlou úpravou včetně nového sání, chlazení, vstřikování, výfukového systému a instalace filtru pevných částic. Hnací síla je poté přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Sedmistupňová manuální skříň by měla zůstat v nabídce.

Technické informace nám Porsche v tuto chvíli sděluje pouze u výkonnějších modelů Carrera S a její varianty s pohonem všech kol Carrera 4S. Zde boxer produkuje 331 kW (450 koní), tedy o 22 kW (30 koní) více oproti předchůdci. Kupé s pohonem zadních kol zvládne sprint za 3,7 sekundy, verze 4S za 3,6 sekundy. U obou jde o zlepšení 0,4 sekundy, přičemž s paketem Sport Chrono mluvíme o dalších 0,2 vteřinách k dobru. Nejvyšší rychlosti činí 308 km/h, respektive 306 km/h u varianty s pohonem všech kol.

Jak vznikalo novodobé 935? Porsche zveřejnilo video pro fajnšmekry

Jak vznikalo novodobé 935? Porsche zveřejnilo video pro fajnšmekry

Nových řešení se dočkal i interiér 911, kterému opět dominuje přístrojová deska s centrálně umístěným otáčkoměrem. Po jeho boku pak klasické budíky nahrazují dva tenké displeje. Poslední infotainment systém má velikost 10,9 palce a standardně nabízí navigaci i připojení k internetu. Přepracován byl i středový panel s nově řešeným voličem převodovky.

Do řady jízdních režimů byl nyní standardně přidán takzvaný Wet Mode, který rozpoznává vodu na silnici, přizpůsobí těmto podmínkám činnost regulačních systémů a upozorní řidiče. V 911 nechybí asistent nouzového brzdění, volitelně funkce nočního vidění s termovizí nebo adaptivní tempomat s automatickým udržováním bezpečné vzdálenosti.  

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Prodej nového Porsche 911 startuje již nyní. Cenovky v Německu začínají na 120.125 euro (3,1 milionu korun) za Carreru S a 127.979 euro (3,3 milionu korun) za Carreru 4S.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků