Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Po očekávané premiéře nové generace Porsche 911 se musí samozřejmě objevit i jeho otevřená varianta. A pochopitelně je zase lepší než kdy dříve.

O designu nového Porsche 911 Cabriolet se zřejmě není třeba rozepisovat, jelikož novinka samozřejmě vychází z klasického kupé, o jehož vzhledu už bylo řečeno mnohé. Kabriolet tedy dostává elektricky stahovatelnou plátěnou střechu, která se složí či natáhne za 12 vteřin a tento proces můžete provádět i při jízdě do rychlosti 50 km/h.

Stejně jako kupé představuje Porsche i verzi Cabriolet nejprve ve verzích Carrera S (pohon zadních kol) a Carrera 4S (pohon všech kol). Jak už je známo, nová generace s interním označením 992 bude využívat u všech variant široké zadní blatníky a širší rozchod kol – na rozdíl od minulosti, kdy se tímto vyznačovaly právě jen modely s pohonem všech kol.

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Technika vzadu je rovněž stejná jako u kupé Carrera S a 4S. Rozsáhle upravený přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec vychází z odchozí generace 911.2 a nyní produkuje 331 kW (450 koní) a 530 N.m točivého momentu. Hnací síla je poté přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Carrera S Cabriolet zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy (3,7 s volitelným balíčkem úprav Sport Chrono) a maximálně se rozjede na 306 km/h. Čtyřkolka 4S Cabriolet se pyšní zrychlením na stovku za 3,8 sekundy (respektive 3,6 s u balíčku Sport Chrono) a maximálně dosáhne rychlosti 304 km/h.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Porsche dále zmiňuje, že díky novému uložení motoru se nový Cabriolet vyznačuje ještě lepší torzní tuhostí než u předchůdce. Poprvé je také pro 911 ve verzi kabriolet dostupná volba elektronického systému nastavení tlumičů PASM. S ním auto využívá kratší a tužší pružiny, tužší přední a zadní stabilizátory a světlá výška je celkově snížena o 10 mm.  

Zbytek novinek pak Cabriolet kopíruje od kupé, o němž jsme se podrobněji rozepsali během premiéry. Objednávky se na trzích Evropy spouští již nyní a první vozy budou zákazníkům dodány v létě. Prozatím známe německé ceny, kdy Carrera S Cabriolet začíná na 134.405 euro (asi 3,4 milionu korun), zatímco 4S Cabriolet startuje na částce 142.259 euro (asi 3,6 milionu korun).

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků