Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Po očekávané premiéře nové generace Porsche 911 se musí samozřejmě objevit i jeho otevřená varianta. A pochopitelně je zase lepší než kdy dříve.

O designu nového Porsche 911 Cabriolet se zřejmě není třeba rozepisovat, jelikož novinka samozřejmě vychází z klasického kupé, o jehož vzhledu už bylo řečeno mnohé. Kabriolet tedy dostává elektricky stahovatelnou plátěnou střechu, která se složí či natáhne za 12 vteřin a tento proces můžete provádět i při jízdě do rychlosti 50 km/h.

Stejně jako kupé představuje Porsche i verzi Cabriolet nejprve ve verzích Carrera S (pohon zadních kol) a Carrera 4S (pohon všech kol). Jak už je známo, nová generace s interním označením 992 bude využívat u všech variant široké zadní blatníky a širší rozchod kol – na rozdíl od minulosti, kdy se tímto vyznačovaly právě jen modely s pohonem všech kol.

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Technika vzadu je rovněž stejná jako u kupé Carrera S a 4S. Rozsáhle upravený přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec vychází z odchozí generace 911.2 a nyní produkuje 331 kW (450 koní) a 530 N.m točivého momentu. Hnací síla je poté přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Carrera S Cabriolet zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy (3,7 s volitelným balíčkem úprav Sport Chrono) a maximálně se rozjede na 306 km/h. Čtyřkolka 4S Cabriolet se pyšní zrychlením na stovku za 3,8 sekundy (respektive 3,6 s u balíčku Sport Chrono) a maximálně dosáhne rychlosti 304 km/h.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Porsche dále zmiňuje, že díky novému uložení motoru se nový Cabriolet vyznačuje ještě lepší torzní tuhostí než u předchůdce. Poprvé je také pro 911 ve verzi kabriolet dostupná volba elektronického systému nastavení tlumičů PASM. S ním auto využívá kratší a tužší pružiny, tužší přední a zadní stabilizátory a světlá výška je celkově snížena o 10 mm.  

Zbytek novinek pak Cabriolet kopíruje od kupé, o němž jsme se podrobněji rozepsali během premiéry. Objednávky se na trzích Evropy spouští již nyní a první vozy budou zákazníkům dodány v létě. Prozatím známe německé ceny, kdy Carrera S Cabriolet začíná na 134.405 euro (asi 3,4 milionu korun), zatímco 4S Cabriolet startuje na částce 142.259 euro (asi 3,6 milionu korun).

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků