Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Po očekávané premiéře nové generace Porsche 911 se musí samozřejmě objevit i jeho otevřená varianta. A pochopitelně je zase lepší než kdy dříve.

O designu nového Porsche 911 Cabriolet se zřejmě není třeba rozepisovat, jelikož novinka samozřejmě vychází z klasického kupé, o jehož vzhledu už bylo řečeno mnohé. Kabriolet tedy dostává elektricky stahovatelnou plátěnou střechu, která se složí či natáhne za 12 vteřin a tento proces můžete provádět i při jízdě do rychlosti 50 km/h.

Stejně jako kupé představuje Porsche i verzi Cabriolet nejprve ve verzích Carrera S (pohon zadních kol) a Carrera 4S (pohon všech kol). Jak už je známo, nová generace s interním označením 992 bude využívat u všech variant široké zadní blatníky a širší rozchod kol – na rozdíl od minulosti, kdy se tímto vyznačovaly právě jen modely s pohonem všech kol.

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Technika vzadu je rovněž stejná jako u kupé Carrera S a 4S. Rozsáhle upravený přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec vychází z odchozí generace 911.2 a nyní produkuje 331 kW (450 koní) a 530 N.m točivého momentu. Hnací síla je poté přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Carrera S Cabriolet zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy (3,7 s volitelným balíčkem úprav Sport Chrono) a maximálně se rozjede na 306 km/h. Čtyřkolka 4S Cabriolet se pyšní zrychlením na stovku za 3,8 sekundy (respektive 3,6 s u balíčku Sport Chrono) a maximálně dosáhne rychlosti 304 km/h.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport: Má šestiválec a zajímavou přírodní inovaci

Porsche dále zmiňuje, že díky novému uložení motoru se nový Cabriolet vyznačuje ještě lepší torzní tuhostí než u předchůdce. Poprvé je také pro 911 ve verzi kabriolet dostupná volba elektronického systému nastavení tlumičů PASM. S ním auto využívá kratší a tužší pružiny, tužší přední a zadní stabilizátory a světlá výška je celkově snížena o 10 mm.  

Zbytek novinek pak Cabriolet kopíruje od kupé, o němž jsme se podrobněji rozepsali během premiéry. Objednávky se na trzích Evropy spouští již nyní a první vozy budou zákazníkům dodány v létě. Prozatím známe německé ceny, kdy Carrera S Cabriolet začíná na 134.405 euro (asi 3,4 milionu korun), zatímco 4S Cabriolet startuje na částce 142.259 euro (asi 3,6 milionu korun).

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků