Hranici milionu korun elektrifikované HS zásadně nepřekročí ani s volitelnou výbavou.
Nová generace populárního SUV HS od britsko-čínského MG se předvedla už loni v červenci, načež do prodeje v Česku vstoupila nejdříve v čistě benzinové variantě. Na cenovky konvenční motorizace a úplně základní specifikace jsme se tedy již podívali. Nyní však značka konečně doplňuje českou nabídku také o vysoce očekávanou a podstatně výkonnější plug-in hybridní verzi.
MG HS PHEV stojí v Česku od 949.900 Kč. Pod kapotou mu najdete elektrifikovanou verzi standardního zážehového turbo čtyřválce 1,5 TGI, který ve spojení s elektromotorem produkuje systémových 272 koní (200 kW) a pohání přední kola. S kapacitou baterie 21,4 kWh pak HS ujede v čistě elektrickém režimu slušných 100 km a navíc také disponuje funkcí V2L (Vehicle-to-Load), tedy možností použít baterii pohonného ústrojí k nabíjení externích zařízení.
Základní stupeň výbavy Emotion obsahuje v plug-in hybridu HS standardně 19palcová litá kola, LED světlomety, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, zadní parkovací senzory s kamerou, dvojici 12,3palcových displejů přístrojové desky a infotainmentu s navigací nebo obsáhlý soubor asistentů včetně inteligentní adaptivního tempomatu či hlídání mrtvého úhlu.
Druhá vyšší úroveň Exclusive pak začíná s PHEV ústrojím na ceně 999.900 Kč a přidává například 360° parkovací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, elektricky ovládané páté dveře, čalounění ze syntetické kůže, přední vyhřívaná sedadla nebo audiosystém s osmi reproduktory.
Příplatků má HS obecně v nabídce pouze hrstku, u plug-in hybridu je tak dodatečnou koupí jen nabíjecí kabel do domácí zásuvky (230 V, 10 A) za 6990 Kč a stejně jako u tradičního spalováku možnost čalounění interiéru v hnědé barvě (pro výbavu Exclusive) za 12.000 Kč. Nakonec lze volit z metalických laků karoserie (18.000 Kč), standardně totiž HS nosí světle modrou barvu Arctic.
MG HS: Technické údaje a české ceny |
Motorizace |
1,5 TGI |
1,5 TGI PHEV |
Objem [ccm] |
1496 |
1496 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Výkon [kW/ot.min] |
125/5000 |
105/5500 |
Točivý moment [N.m/ot.min] |
275/3000-4000 |
230/4000 |
Výkon elektromotoru [kW] |
- |
135 |
Systémový výkon [kW] |
- |
200 |
Akumulátor [kWh] |
- |
21,4 |
Dojezd EV [km] |
- |
100 |
Pohon |
přední kola |
Převodovka |
6M (7DCT) |
2A - multimódová |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,4 (9,6) |
6,9 |
Maximální rychlost [km/h] |
190 (195) |
190 |
Hmotnost [kg] |
1550-1575 (1575-1600) |
1830-1855 |
Rozměry [mm] |
4655 x 1890 x 1664 |
Rozvor [mm] |
2765 |
Objem kufru [l] |
507/1484 |
441/1291 |
Cena Emotion [Kč] |
669.900
(729.900) |
949.900 |
Cena Exclusive [Kč] |
739.900
(799.900) |
999.900 |
MG je britská automobilka založená v roce 1924 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.
Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínský státní výrobce SAIC Motor.
MG3 • MG ZS EV