Nové Pagani Utopia nás už z bot asi nevyzuje, ale svět je s ní lepším místem. V12, manuál, karbon... Co chtít víc?

Po šesti letech vývoje a mnoha lákáních nám autombilka Pagani konečně představuje svůj v pořadí již třetí model. Jmenuje se Utopia, designově je spíše evolucí a těší nás, že v ní vidíme pořád to stejné auto jako v roce 1999.

Utopia, česky utopie, může znamenat ideální, dokonalou smyšlenou společnost, ale také vysněnou představu. Od roku 1999 jde teprve o třetí model automobilky Horacia Paganiho, vznikne pouze 99 kusů a cena za jeden činí přes 62 milionů korun. Je tak o dost levnější než třeba Bugatti Divo, ale zase dražší než nové De Tomaso P72.

Na první pohled vidíme spíše evoluci modelu Huayra s příměsí některých prvků ze Zondy, zejména v zadní části vozu, ale sami asi víte, jak Pagani své auta dělá. Horacio sedí dlouhé dny zavřený s modely v ateliéru a kouká na ně jako skutečný umělec. Každá křivka má svůj důvod. Představa Horacia o dokonalém autě se jmenuje Zonda a není tak nutné u dalších modelů něco zásadního měnit.

Karoserie je z hliníku s příměsí kompozitních materiálů pro snížení hmotnosti. Pod tělem auta je šasi už z kompozitních materiálů, konkrétně jde o Carbotanium a Carbo-Triax. Torzní tuhost vozu je o 10,5 % vyšší než u modelu Huayra. Pagani Utopia navíc suchá váží pouze 1280 kilogramů, což z ní dělá nejlehčí základní model značky.

Utopia má dvojité lichoběžníkové zavěšení s tlumením odvozeným od modelu Huayra R. Pod kapotou vozu je stále dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec od AMG o objemu 6,0 litru, který produkuje 864 koní a 1100 N.m točivého momentu. Od derivátu Codalunga si Utopia bere titanové výfuky s keramickým povlakem.

Všechnu sílu můžete posílat na zadní kola přes automatickou převodovku Xtrac, nebo vše vzít do vlastních rukou a spolehnout se na nový sedmistupňový manuál. Kola jsou 21 a 22 palcová s karbonovými prstenci s průduchy, přes které se odvádí teplo od kotoučů pryč. Ty jsou karbon-keramické s kotouči o průměru 410 mm vpředu a 390 mm vzadu.

Vůz jezdí na pneumatikách Pirelli P-Zero Corsa o šířce 265 vpředu a 325 vzadu. Na přání je k mání zimní sada Pirelli SottoZero. Pokud už jste se v galerii proklikali na interiér, určitě vám udělalo radost, že se Pagani i nadále drží stranou velkých displejů a digitálního ovládání. Interiér, exteriér, motor i podvozek jsou opět vyvedeny jako umělecká díla. Co víc si v této době přát?

Diskuze (8) Další článek: Unikátní Porsche 989 předběhlo dobu o dvacet let. Bylo na něj ale moc brzo a přišlo o otce

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,