Umění na kolech: Huayra Roadster BC má přes 800 koní a vznikne jich pouze 40

Očekávatelné se stává realitou. Rovněž u své přiostřené Huayry BC se Pagani rozhodlo zahodit střechu. Jen o vítr ve vlasech ale nejde…

Přestože by se mohlo zdát, že Pagani u Huayry BC pouze uřízlo střechu a na výsledný produkt klasicky pláclo stratosférickou cenovku, tato myšlenka se u nového Roadsteru BC potvrzuje jen částečně. Ano, střechu nyní zastává oddělitelný karbonový panel a za kabinou se objevují tradiční ochranné oblouky, další novinky se ale nacházejí i dále vzadu…

Přesněji tedy uprostřed, kde se nachází nejnovější verze dvakrát přeplňovaného šestilitrového dvanáctiválce, který si Pagani dále nechává vyrábět exkluzivně u AMG – a tato spolupráce na speciálních motorech V12 pro italskou značku prý bude pokračovat i do budoucna, přestože samo AMG už nebude dvanáctiválce v Mercedesech nabízet.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Roadster BC má díky novým vnitřnostem dokonce vyšší výkon než předchozí kupé. Hezkých 802 koní (590 kW) a točivý moment 1050 N.m jsou tedy polepšením o přibližně 50 koní (36 kW) a 50 N.m. Směrem na zadní kola pak tuto sílu opět zpracovává jednospojková sekvenční převodovka, kterou Pagani stále využívá hlavně kvůli nižší hmotnosti.

I Roadster se totiž pyšní vcelku nízkou hmotností 1250 kg (suchá), čemuž samozřejmě přispělo i hromadné využití karbonových dílů včetně celé karoserie. Otevřené BC má rovněž speciální vyladěnou aerodynamiku a jinak nastavený podvozek. Nová kola pak obouvají pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R se zakázkovou směsí určenou pro Pagani.

Nejdražší leasing na světě? Tento vůz stojí měsíčně jako Škoda Octavia

Nejdražší leasing na světě? Tento vůz stojí měsíčně jako Škoda Octavia

Oficiální časy zrychlení a hodnotu maximální rychlosti zatím Pagani neuvádí. Od kupé a jeho 2,7 vteřiny z nuly na 100 km/h a přibližně 354 km/h se ale nejspíš příliš nevzdálí.

Také Huayra Roadster BC bude produkčně limitovaným šperkem pro hrstku vyvolených. Pagani tak vyrobí pouze 40 kusů. Cenovka přitom začíná na částce 3,5 milionu dolarů, tedy v přepočtu přes 80 milionů korun.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 91 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků