Umění na kolech: Huayra Roadster BC má přes 800 koní a vznikne jich pouze 40

Očekávatelné se stává realitou. Rovněž u své přiostřené Huayry BC se Pagani rozhodlo zahodit střechu. Jen o vítr ve vlasech ale nejde…

Přestože by se mohlo zdát, že Pagani u Huayry BC pouze uřízlo střechu a na výsledný produkt klasicky pláclo stratosférickou cenovku, tato myšlenka se u nového Roadsteru BC potvrzuje jen částečně. Ano, střechu nyní zastává oddělitelný karbonový panel a za kabinou se objevují tradiční ochranné oblouky, další novinky se ale nacházejí i dále vzadu…

Přesněji tedy uprostřed, kde se nachází nejnovější verze dvakrát přeplňovaného šestilitrového dvanáctiválce, který si Pagani dále nechává vyrábět exkluzivně u AMG – a tato spolupráce na speciálních motorech V12 pro italskou značku prý bude pokračovat i do budoucna, přestože samo AMG už nebude dvanáctiválce v Mercedesech nabízet.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Roadster BC má díky novým vnitřnostem dokonce vyšší výkon než předchozí kupé. Hezkých 802 koní (590 kW) a točivý moment 1050 N.m jsou tedy polepšením o přibližně 50 koní (36 kW) a 50 N.m. Směrem na zadní kola pak tuto sílu opět zpracovává jednospojková sekvenční převodovka, kterou Pagani stále využívá hlavně kvůli nižší hmotnosti.

I Roadster se totiž pyšní vcelku nízkou hmotností 1250 kg (suchá), čemuž samozřejmě přispělo i hromadné využití karbonových dílů včetně celé karoserie. Otevřené BC má rovněž speciální vyladěnou aerodynamiku a jinak nastavený podvozek. Nová kola pak obouvají pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R se zakázkovou směsí určenou pro Pagani.

Nejdražší leasing na světě? Tento vůz stojí měsíčně jako Škoda Octavia

Nejdražší leasing na světě? Tento vůz stojí měsíčně jako Škoda Octavia

Oficiální časy zrychlení a hodnotu maximální rychlosti zatím Pagani neuvádí. Od kupé a jeho 2,7 vteřiny z nuly na 100 km/h a přibližně 354 km/h se ale nejspíš příliš nevzdálí.

Také Huayra Roadster BC bude produkčně limitovaným šperkem pro hrstku vyvolených. Pagani tak vyrobí pouze 40 kusů. Cenovka přitom začíná na částce 3,5 milionu dolarů, tedy v přepočtu přes 80 milionů korun.

TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě dražší elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků