Umění na kolech: Huayra Roadster BC má přes 800 koní a vznikne jich pouze 40

Očekávatelné se stává realitou. Rovněž u své přiostřené Huayry BC se Pagani rozhodlo zahodit střechu. Jen o vítr ve vlasech ale nejde…

Přestože by se mohlo zdát, že Pagani u Huayry BC pouze uřízlo střechu a na výsledný produkt klasicky pláclo stratosférickou cenovku, tato myšlenka se u nového Roadsteru BC potvrzuje jen částečně. Ano, střechu nyní zastává oddělitelný karbonový panel a za kabinou se objevují tradiční ochranné oblouky, další novinky se ale nacházejí i dále vzadu…

Přesněji tedy uprostřed, kde se nachází nejnovější verze dvakrát přeplňovaného šestilitrového dvanáctiválce, který si Pagani dále nechává vyrábět exkluzivně u AMG – a tato spolupráce na speciálních motorech V12 pro italskou značku prý bude pokračovat i do budoucna, přestože samo AMG už nebude dvanáctiválce v Mercedesech nabízet.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Roadster BC má díky novým vnitřnostem dokonce vyšší výkon než předchozí kupé. Hezkých 802 koní (590 kW) a točivý moment 1050 N.m jsou tedy polepšením o přibližně 50 koní (36 kW) a 50 N.m. Směrem na zadní kola pak tuto sílu opět zpracovává jednospojková sekvenční převodovka, kterou Pagani stále využívá hlavně kvůli nižší hmotnosti.

I Roadster se totiž pyšní vcelku nízkou hmotností 1250 kg (suchá), čemuž samozřejmě přispělo i hromadné využití karbonových dílů včetně celé karoserie. Otevřené BC má rovněž speciální vyladěnou aerodynamiku a jinak nastavený podvozek. Nová kola pak obouvají pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R se zakázkovou směsí určenou pro Pagani.

Nejdražší leasing na světě? Tento vůz stojí měsíčně jako Škoda Octavia

Nejdražší leasing na světě? Tento vůz stojí měsíčně jako Škoda Octavia

Oficiální časy zrychlení a hodnotu maximální rychlosti zatím Pagani neuvádí. Od kupé a jeho 2,7 vteřiny z nuly na 100 km/h a přibližně 354 km/h se ale nejspíš příliš nevzdálí.

Také Huayra Roadster BC bude produkčně limitovaným šperkem pro hrstku vyvolených. Pagani tak vyrobí pouze 40 kusů. Cenovka přitom začíná na částce 3,5 milionu dolarů, tedy v přepočtu přes 80 milionů korun.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků