Nové Nissany budou umět číst myšlenky řidiče. Takto toho docílí

Podle specialistů japonské automobilky chystaná technologie skýtá přímo neuvěřitelné možnosti
Nové Nissany budou umět číst myšlenky řidiče. Takto toho docílí

Téměř z kategorie sci-fi je projekt, kterým se momentálně zabývají odborníci japonské automobilky Nissan. První výsledky svého bádání představí již od neděle na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas.

Nová technologie, které nese název B2V (Brain-to-Vehicle) umožní v budoucnosti řídit auto přímo signály z mozku. Kvůli tomu vyvinul Nissan také speciální rozhraní, které také ukáže na svém stánku návštěvníkům veletrhu CES. To umí detekovat signály z lidského mozku a následně je předat řídícímu počítači ve voze.

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Hlavním smyslem bádání v tomto směru je vylepšit schopnosti řidičů během klasického způsobu řízení a současně i zpříjemnit lidem jízdu v režimu autonomního řízení.

"Když většina lidí přemýšlí o autonomním řízení, mají velmi neosobní představu o budoucnosti, kdy se lidé vzdají kontroly nad stroji. Technologie B2V dělá opak, pomocí signálů z vlastního mozku se jízda v autě stane ještě více vzrušující a příjemnější , "řekl výkonný viceprezident společnosti Nissan Daniele Schillaci.

Tato technologie je postavena na predikci a detekci. V podstatě jde o to, že technologie umí přečíst myšlenku řidiče, že třeba hodlá v autě udělat nějaký pohyb. Elektronika poté danou funkci zapojí sama. Například tak rychleji zabrzdí nebo zapne varovná světla, jakmile si řidič pomyslí, že je to okamžitě vhodné udělat.

Nissan Skyline GT-R (1969 – 2002): Od Prince k Playstationu

Nissan Skyline GT-R (1969 – 2002): Od Prince k Playstationu

Nissan již vyzkoumal, že takto lze urychlit daný úkon o zhruba dvě desetiny až půl sekundy, což vůbec není zanedbatelný časový úsek. Navíc systém bude schopen rozeznat například to, že se řidič cítí nekomfortně nebo začíná podléhat únavě. Následně samočinně změní například nastavení sedačky, klimatizace nebo jízdní konfiguraci při režimu autonomní jízdy.

Také je teoreticky možné pomocí mozkových signálů měnit interní prostředí vozidla. Například půjde využívat rozšířenou realitu k úpravě toho, co řidič vidí, a vytvoří se tak pro něj příjemnější prostředí.

"Potenciál této technologie je přímo neuvěřitelný," uzavřel doktor Lucian Gheorghe, který je vedoucím výzkumného pracoviště výzkumného centra Nissan v Japonsku.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků