Nové Nissany budou umět číst myšlenky řidiče. Takto toho docílí

Podle specialistů japonské automobilky chystaná technologie skýtá přímo neuvěřitelné možnosti
Nové Nissany budou umět číst myšlenky řidiče. Takto toho docílí

Téměř z kategorie sci-fi je projekt, kterým se momentálně zabývají odborníci japonské automobilky Nissan. První výsledky svého bádání představí již od neděle na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas.

Nová technologie, které nese název B2V (Brain-to-Vehicle) umožní v budoucnosti řídit auto přímo signály z mozku. Kvůli tomu vyvinul Nissan také speciální rozhraní, které také ukáže na svém stánku návštěvníkům veletrhu CES. To umí detekovat signály z lidského mozku a následně je předat řídícímu počítači ve voze.

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Hlavním smyslem bádání v tomto směru je vylepšit schopnosti řidičů během klasického způsobu řízení a současně i zpříjemnit lidem jízdu v režimu autonomního řízení.

"Když většina lidí přemýšlí o autonomním řízení, mají velmi neosobní představu o budoucnosti, kdy se lidé vzdají kontroly nad stroji. Technologie B2V dělá opak, pomocí signálů z vlastního mozku se jízda v autě stane ještě více vzrušující a příjemnější , "řekl výkonný viceprezident společnosti Nissan Daniele Schillaci.

Tato technologie je postavena na predikci a detekci. V podstatě jde o to, že technologie umí přečíst myšlenku řidiče, že třeba hodlá v autě udělat nějaký pohyb. Elektronika poté danou funkci zapojí sama. Například tak rychleji zabrzdí nebo zapne varovná světla, jakmile si řidič pomyslí, že je to okamžitě vhodné udělat.

Nissan Skyline GT-R (1969 – 2002): Od Prince k Playstationu

Nissan Skyline GT-R (1969 – 2002): Od Prince k Playstationu

Nissan již vyzkoumal, že takto lze urychlit daný úkon o zhruba dvě desetiny až půl sekundy, což vůbec není zanedbatelný časový úsek. Navíc systém bude schopen rozeznat například to, že se řidič cítí nekomfortně nebo začíná podléhat únavě. Následně samočinně změní například nastavení sedačky, klimatizace nebo jízdní konfiguraci při režimu autonomní jízdy.

Také je teoreticky možné pomocí mozkových signálů měnit interní prostředí vozidla. Například půjde využívat rozšířenou realitu k úpravě toho, co řidič vidí, a vytvoří se tak pro něj příjemnější prostředí.

"Potenciál této technologie je přímo neuvěřitelný," uzavřel doktor Lucian Gheorghe, který je vedoucím výzkumného pracoviště výzkumného centra Nissan v Japonsku.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků