Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

Luxusní německá automobilka Audi mění strukturu pojmenování svých motorů. Nyní ji poodhalila a uvedla i důvod, proč tomu tak je.
Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

U Audi jsme byli léta zvyklí na určité zaběhlé pořádky, přeci jen je to německý výrobce a preciznost, tradice a zaběhlé rituály, se u těchto společností nemění. Teď si ale budeme muset zvykat na novou strukturu pojmenování. Přichází, kvůli zařazení elektromotorů a hybridů do modelových řad značky.

Audi má nový patent pro hybridy. Najde nejlepší trasu z hlediska spotřeby

Audi má nový patent pro hybridy. Najde nejlepší trasu z hlediska spotřeby

Názvy jako A3, A5, Q7 a jiné se měnit nebudou. Jen se změní jejich "příjmení." Doposud totiž platilo, že se za název řadil obsah motoru a poté jeho typ. Například Audi A3 1.0 TFSI. Nyní však Němci přidají za model dvojciferná čísla.

Jaká? Tak například nejslabší motorizace budou označovány jako "30" a naopak nejsilnější obdrží odznak "70." V praxi se z naší již zmiňované A3 stane model  A3 30 TFSI.

Audi chystá stylové SUV. Bude Q4 vypadat takto?

Audi chystá stylové SUV. Bude Q4 vypadat takto?

Vše se řídí podle šablony:

109 až 129 koní a označení "30"
227 až 248 koní a označení "45"
Dále hodnoty naskakují po pěti s tím, že nejsilnější vozidla s výkonem přes 536 koní dostanou již zmiňovanou "sedmdesátku." Modely RS a S se nemění.

Audi chce tyto změny zavádět v modelech vyráběných od roku 2019.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků