Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

Luxusní německá automobilka Audi mění strukturu pojmenování svých motorů. Nyní ji poodhalila a uvedla i důvod, proč tomu tak je.

U Audi jsme byli léta zvyklí na určité zaběhlé pořádky, přeci jen je to německý výrobce a preciznost, tradice a zaběhlé rituály, se u těchto společností nemění. Teď si ale budeme muset zvykat na novou strukturu pojmenování. Přichází, kvůli zařazení elektromotorů a hybridů do modelových řad značky.

Názvy jako A3, A5, Q7 a jiné se měnit nebudou. Jen se změní jejich "příjmení." Doposud totiž platilo, že se za název řadil obsah motoru a poté jeho typ. Například Audi A3 1.0 TFSI. Nyní však Němci přidají za model dvojciferná čísla.

Jaká? Tak například nejslabší motorizace budou označovány jako "30" a naopak nejsilnější obdrží odznak "70." V praxi se z naší již zmiňované A3 stane model  A3 30 TFSI.

Vše se řídí podle šablony:

109 až 129 koní a označení "30"
227 až 248 koní a označení "45"
Dále hodnoty naskakují po pěti s tím, že nejsilnější vozidla s výkonem přes 536 koní dostanou již zmiňovanou "sedmdesátku." Modely RS a S se nemění.

Audi chce tyto změny zavádět v modelech vyráběných od roku 2019.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud