Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

Luxusní německá automobilka Audi mění strukturu pojmenování svých motorů. Nyní ji poodhalila a uvedla i důvod, proč tomu tak je.
Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

U Audi jsme byli léta zvyklí na určité zaběhlé pořádky, přeci jen je to německý výrobce a preciznost, tradice a zaběhlé rituály, se u těchto společností nemění. Teď si ale budeme muset zvykat na novou strukturu pojmenování. Přichází, kvůli zařazení elektromotorů a hybridů do modelových řad značky.

Audi má nový patent pro hybridy. Najde nejlepší trasu z hlediska spotřeby

Audi má nový patent pro hybridy. Najde nejlepší trasu z hlediska spotřeby

Názvy jako A3, A5, Q7 a jiné se měnit nebudou. Jen se změní jejich "příjmení." Doposud totiž platilo, že se za název řadil obsah motoru a poté jeho typ. Například Audi A3 1.0 TFSI. Nyní však Němci přidají za model dvojciferná čísla.

Jaká? Tak například nejslabší motorizace budou označovány jako "30" a naopak nejsilnější obdrží odznak "70." V praxi se z naší již zmiňované A3 stane model  A3 30 TFSI.

Audi chystá stylové SUV. Bude Q4 vypadat takto?

Audi chystá stylové SUV. Bude Q4 vypadat takto?

Vše se řídí podle šablony:

109 až 129 koní a označení "30"
227 až 248 koní a označení "45"
Dále hodnoty naskakují po pěti s tím, že nejsilnější vozidla s výkonem přes 536 koní dostanou již zmiňovanou "sedmdesátku." Modely RS a S se nemění.

Audi chce tyto změny zavádět v modelech vyráběných od roku 2019.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků