Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

Luxusní německá automobilka Audi mění strukturu pojmenování svých motorů. Nyní ji poodhalila a uvedla i důvod, proč tomu tak je.
Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

U Audi jsme byli léta zvyklí na určité zaběhlé pořádky, přeci jen je to německý výrobce a preciznost, tradice a zaběhlé rituály, se u těchto společností nemění. Teď si ale budeme muset zvykat na novou strukturu pojmenování. Přichází, kvůli zařazení elektromotorů a hybridů do modelových řad značky.

Audi má nový patent pro hybridy. Najde nejlepší trasu z hlediska spotřeby

Audi má nový patent pro hybridy. Najde nejlepší trasu z hlediska spotřeby

Názvy jako A3, A5, Q7 a jiné se měnit nebudou. Jen se změní jejich "příjmení." Doposud totiž platilo, že se za název řadil obsah motoru a poté jeho typ. Například Audi A3 1.0 TFSI. Nyní však Němci přidají za model dvojciferná čísla.

Jaká? Tak například nejslabší motorizace budou označovány jako "30" a naopak nejsilnější obdrží odznak "70." V praxi se z naší již zmiňované A3 stane model  A3 30 TFSI.

Audi chystá stylové SUV. Bude Q4 vypadat takto?

Audi chystá stylové SUV. Bude Q4 vypadat takto?

Vše se řídí podle šablony:

109 až 129 koní a označení "30"
227 až 248 koní a označení "45"
Dále hodnoty naskakují po pěti s tím, že nejsilnější vozidla s výkonem přes 536 koní dostanou již zmiňovanou "sedmdesátku." Modely RS a S se nemění.

Audi chce tyto změny zavádět v modelech vyráběných od roku 2019.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků