Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

Luxusní německá automobilka Audi mění strukturu pojmenování svých motorů. Nyní ji poodhalila a uvedla i důvod, proč tomu tak je.
Nové názvosloví motorů Audi. Jak se změní a proč to vůbec dělají?

U Audi jsme byli léta zvyklí na určité zaběhlé pořádky, přeci jen je to německý výrobce a preciznost, tradice a zaběhlé rituály, se u těchto společností nemění. Teď si ale budeme muset zvykat na novou strukturu pojmenování. Přichází, kvůli zařazení elektromotorů a hybridů do modelových řad značky.

Audi má nový patent pro hybridy. Najde nejlepší trasu z hlediska spotřeby

Audi má nový patent pro hybridy. Najde nejlepší trasu z hlediska spotřeby

Názvy jako A3, A5, Q7 a jiné se měnit nebudou. Jen se změní jejich "příjmení." Doposud totiž platilo, že se za název řadil obsah motoru a poté jeho typ. Například Audi A3 1.0 TFSI. Nyní však Němci přidají za model dvojciferná čísla.

Jaká? Tak například nejslabší motorizace budou označovány jako "30" a naopak nejsilnější obdrží odznak "70." V praxi se z naší již zmiňované A3 stane model  A3 30 TFSI.

Audi chystá stylové SUV. Bude Q4 vypadat takto?

Audi chystá stylové SUV. Bude Q4 vypadat takto?

Vše se řídí podle šablony:

109 až 129 koní a označení "30"
227 až 248 koní a označení "45"
Dále hodnoty naskakují po pěti s tím, že nejsilnější vozidla s výkonem přes 536 koní dostanou již zmiňovanou "sedmdesátku." Modely RS a S se nemění.

Audi chce tyto změny zavádět v modelech vyráběných od roku 2019.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků