Nové naftové motory Volkswagenu již na podzim

Německá automobilka Volkswagen chystá malou revoluci. Na konci letošního roku představí zcela novou generaci svých naftových motorů, které se v první polovině příštího objeví i v prodeji.

Zásadní novinkou bude odchod u čtyřválců od koncernového vstřikování PD k modernějšímu a perspektivnějšímu vstřikování common rail. Tato obměna se bude týkat všech malých agregátů, tedy od malého 1,4 TDI až po střední 2,0 TDI.

Prim u nové generace přebere agregát 1,6 TDI CR, který nahradí většinu současných malých naftových motorů. 1,4 TDI o výkonech 51 kW, resp. 59 kW zcela zaniknou a nahradí je slabší verze nového motoru.

Větší motory 1,9 TDI také zmizí ze světa a nahradí je opět agregát 1,6 TDI CR, který bude ve vrcholné verzi nabízet výkon až 92 kW (125 k). K tomuto motoru bude dodávat vstřikování společnost Siemens VDO, půjde o poslední generaci piezo vstřikování common rail.

Agregát 1,6 TDI CR tak nahradí značnou část motorů a půjde o jakousi obdobu agregátu 1,6 HDI/TDCI, kterou nabízí automobilky Citroen, Peugeot, nebo Ford.

Motor 2,0 TDI 16V o výkonu 103 kW, kterému dodává v této chvíli vstřikování Siemens, dostane nové od Bosche. Výkon by měl vzrůst na 110-115 kW. Silnější verze o výkonu 125 kW  se vstřikováním P-PD pak dostane také vstřikování Bosch a výkon by měl v počátku zůstat stejný. Později se počítá i zde s mírným nárůstem.

Stejných evolucí se dočkají i agregáty ve vybraných modelech automobilky Mitsubishi, Dodge a další, které v této chvíli používají naftové motory Volkswagenu. S příchodem nové generace naftových motorů se změní nabídka i u české automobilky Škoda.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků