Nové naftové motory Volkswagenu již na podzim

Nové naftové motory Volkswagenu již na podzim

Německá automobilka Volkswagen chystá malou revoluci. Na konci letošního roku představí zcela novou generaci svých naftových motorů, které se v první polovině příštího objeví i v prodeji.

Zásadní novinkou bude odchod u čtyřválců od koncernového vstřikování PD k modernějšímu a perspektivnějšímu vstřikování common rail. Tato obměna se bude týkat všech malých agregátů, tedy od malého 1,4 TDI až po střední 2,0 TDI.

Prim u nové generace přebere agregát 1,6 TDI CR, který nahradí většinu současných malých naftových motorů. 1,4 TDI o výkonech 51 kW, resp. 59 kW zcela zaniknou a nahradí je slabší verze nového motoru.

Větší motory 1,9 TDI také zmizí ze světa a nahradí je opět agregát 1,6 TDI CR, který bude ve vrcholné verzi nabízet výkon až 92 kW (125 k). K tomuto motoru bude dodávat vstřikování společnost Siemens VDO, půjde o poslední generaci piezo vstřikování common rail.

Agregát 1,6 TDI CR tak nahradí značnou část motorů a půjde o jakousi obdobu agregátu 1,6 HDI/TDCI, kterou nabízí automobilky Citroen, Peugeot, nebo Ford.

Motor 2,0 TDI 16V o výkonu 103 kW, kterému dodává v této chvíli vstřikování Siemens, dostane nové od Bosche. Výkon by měl vzrůst na 110-115 kW. Silnější verze o výkonu 125 kW  se vstřikováním P-PD pak dostane také vstřikování Bosch a výkon by měl v počátku zůstat stejný. Později se počítá i zde s mírným nárůstem.

Stejných evolucí se dočkají i agregáty ve vybraných modelech automobilky Mitsubishi, Dodge a další, které v této chvíli používají naftové motory Volkswagenu. S příchodem nové generace naftových motorů se změní nabídka i u české automobilky Škoda.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků