Nové naftové motory Volkswagenu již na podzim

Německá automobilka Volkswagen chystá malou revoluci. Na konci letošního roku představí zcela novou generaci svých naftových motorů, které se v první polovině příštího objeví i v prodeji.

Zásadní novinkou bude odchod u čtyřválců od koncernového vstřikování PD k modernějšímu a perspektivnějšímu vstřikování common rail. Tato obměna se bude týkat všech malých agregátů, tedy od malého 1,4 TDI až po střední 2,0 TDI.

Prim u nové generace přebere agregát 1,6 TDI CR, který nahradí většinu současných malých naftových motorů. 1,4 TDI o výkonech 51 kW, resp. 59 kW zcela zaniknou a nahradí je slabší verze nového motoru.

Větší motory 1,9 TDI také zmizí ze světa a nahradí je opět agregát 1,6 TDI CR, který bude ve vrcholné verzi nabízet výkon až 92 kW (125 k). K tomuto motoru bude dodávat vstřikování společnost Siemens VDO, půjde o poslední generaci piezo vstřikování common rail.

Agregát 1,6 TDI CR tak nahradí značnou část motorů a půjde o jakousi obdobu agregátu 1,6 HDI/TDCI, kterou nabízí automobilky Citroen, Peugeot, nebo Ford.

Motor 2,0 TDI 16V o výkonu 103 kW, kterému dodává v této chvíli vstřikování Siemens, dostane nové od Bosche. Výkon by měl vzrůst na 110-115 kW. Silnější verze o výkonu 125 kW  se vstřikováním P-PD pak dostane také vstřikování Bosch a výkon by měl v počátku zůstat stejný. Později se počítá i zde s mírným nárůstem.

Stejných evolucí se dočkají i agregáty ve vybraných modelech automobilky Mitsubishi, Dodge a další, které v této chvíli používají naftové motory Volkswagenu. S příchodem nové generace naftových motorů se změní nabídka i u české automobilky Škoda.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků