Nové nafťáky pro Ford Mondeo

Ford přichází s mírnou obměnou naftových motorů u modelu Mondeo. Stávající motor 2.2 TDCI s výkonem 114 kW (155 k) a kroutícím momentem 360 Nm dostane od ledna 2006 nové turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, které by mělo dále zlepšit práci motoru v nízkých otáčkách a vylepšit reakce na plynový pedál. Dle informací by se měla spodní hranice použitelných otáček posunout až k 1 300 ot/min. Dále bude motor upraven, aby vyhovoval emisní normě EURO 4. Maximální výkon motoru nebude nižšími emisemi dotčen a stejná by měla zůstat i cena.

Druhou změnou u Fordu je nahrazení dnes již velmi zastaralého motoru 2.0 TDDi o výkonu 66 kW (90 k) novějším nafťákem 2.0 TDCI s totožným výkonem ale s moderním common-railem. Tato změna se sice netýká přímo českého trhu, protože starý nafťák není Česku v nabídce, ale je otázkou, zda se nový motor neobjeví i u nás. Šlo by sice o suverénně nejslabší motor pod kapotou, jehož dynamika by by ve spojení s velkým Mondeem určitě nebyla velkým lákadlem, sympatie by si však mohl získat nízkou cenou. U nás stále jezdí poměrně dost velkých vozů s obdobnými motory a zájem kupujících o nejslabší model by nemusel být zanedbatelný. Kompenzací by byla lákavá cena, která se má pohybovat kolem 20 000 eur.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků