Nové motory pro VW Phaeton: 5.0 V10 TDI a 4,2 V8

5 komentářů

LK
16. července • 11:04

Co mně na první pohled zarazilo, je docela nepoměr cen V8 a V10 modelů.
Zatímco 4-sedadlový V8 je o cca 150k levnější než V10, 5-sedadlový V8 je levnější než V10 o celých 313K.
Ne že bych ho šel kupovat , ale překvapilo mně to jako zajímavost. Koukal jsem se i VW a překlep tam není.

Petr22
18. července • 7:17

Uvedomte si, ze V8 je benzinak a V10 je diesel. Proto ten cenovy rozdil.

A 4-sedadlova verze je drazsi nez 5-sedadlova z toho duvodu, ze 4-sed. verze je ma mnohem luxusnejsi parametry sedadel a proto je paradoxne drazsi, nez kdyz je tam o sedadlo vice.

LK
18. července • 7:43

To jste mně nepochopil.
Uvedená fakta jsou mi zřejmá. Já jsem řešil, že v jednom modelu (5sedadlo) je ten diesel dražší o 150K než (předpokládám) jinak úplně stejný benzín (tzn cena dieselu - cena benzínu = 150K), zatímco v jiném modelu (4sedadlo) je ten diesel dražší už o 313K, což je více než dvojnásobek rozdílu než v případě 5sedadla.
Vůbec neřeším rozdíl ceny 4sedadlo vs 5sedadlo se stejným motorem.

X12345678
19. července • 22:41

Obchodní politika a výrobní náklady spolu vůbec nesouvisí.

Apropos, poměrně rozsáhlou zkušenost s V8 4,2 250 kW od Audi už mám za sebou a tomuhle motoru bych se propříště obloukem vyhnul. Ne že by neměl zvuk, výkon, točivý moment, kulturu chodu atd., to všechna čest, jenže má jeden podstatný neduh. Žízeň. Abnormální. Viz např. parametry spotřeby současného Audi S4, malé auto se spotřebou o 3 litry větší než M3 nebo MB C AMG. Upřímně řečeno, dost se divím, že ho do Phaetonu zařadili. Spíš by patřil do historie. Ovšem pozor, problém se týká jen výkonnějších verzí se zvětšeným zdvihem sacích ventilů (S4, S6, Phaeton), civilní verze v A8 a Touaregu je v pohodě.

Martin
21. července • 11:03

myslím, že sa s tým dá súhlasiť, verzia 4,2 5V v A6 avant papa max 11,8, ked dostala lepsi vyfuk tak 11 pri obuti 255.40.17. To sa da vydrzat, kazdopadne na pneumatikach 235 je to o 0,6 menej. Je tam hodne faktorov, kazdopadne porovnanie V8 4V a  5V z predchadzajuceho  a noveho modelu je dost podtstatny rozdiel, takze nejaky pokrok tam je.

Doporučujeme

Články odjinud