Nové motory pro Seaty Ibiza a Cordoba

Španělský Seat Ibiza se na sklonku roku dočkal drobného dárku, který doplní facelift z jara letošního roku. Po vzoru ostatních koncernových automobilek i Seat vymění starší motor za nový.

Tip: Přehled změn jarního faceliftu naleznete zde

Pod kapotou malého hatchbacku Ibiza, ale i sedanu Cordoba, se nově objeví čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 77 kW (105 k). Ten nahradí dosavadní agregát 1,4 16V o výkonu 75 kW (100 k), který z nabídky zcela zmizí.

Ibiza s tímto motorem zvládne sprint na stovku za 10,6 s a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h. To vše s kombinovanou spotřebou 6,9 l na 100 km.

Tip2: Test nového Seatu Ibiza s motorem 1,2 naleznete zde

Přestože nebyla přesná cena stanovena, Ibiza s tímto motorem by měla stát jen nepatrně více, než s motorem 1,4 16V. Ta u nás v základní verzi stojí 368 000 Kč.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků