Nové motory pod kapotou Audi

Přestože patří motory koncernu VW mezi špičku, zvláště co se týká vznětových TDI, řekla si automobilka, že přišel ten správný čas pro vylepšení těch stávajících, a tak se již nyní začínají prodávat modely s motory novějšími.
Nové motory pod kapotou Audi

Nové motory se zatím dostanou pod kapotu nejmenšího sedanu A4, ale během krátké doby se objeví i pod kapotou zbývajicích modelů, včetně ostatních koncernových značek.

Největší novinkou pod kapotou Audi A4 je čtyřválec o objemu 2,0 litru, který stejně, jako jeho menší bratři 1,4 a 1,6 je vybaven technologií přímého vstřiku benzínu, u VW označovaného jako FSI. Přepracování motoru na tuto technologii přineslo kýžené výsledky, takže výkon oproti předchozí verze stoupl o celých 14 kW na hodnotu 110kW (150k), přitom kombinovaná hodnota spotřeby paliva klesla o 0,8 litru, na hodnotu 7,1 l/100km.

Klepněte pro větší obrázek

Se snížením spotřeby samozřejmě souvisí i snížení množství emisí ve výfukových plynech. S tímto motorem stoupla největší rychlost na 218 km/h a o 0,6 sekundy se zlepšilo i zrychlení z 0 – 100 km/h na současných 9,3 s.

Dalším z motorů, který prošel modernizací je šestiválec 2,5 TDI. Celkovým vylepšením managementu motoru se výkon tohoto motoru zvýšil o 6 kW na 120 kW(163k) resp. 138 kW (188 k) u varianty s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Zlepšeným výkonovým charakteristikám odpovídá i mírné zvýšení jízdních výkonů, při současně snížené kombinované spotřebě paliva o 0,1 l/100 km.

Posledním z motorů, který se dočkal změn, je přeplňovaný čtyřválec 1,8 T. Známe ho mimo jiné i z Octavie a nově se pyšní výkonem 120 kW (163 k). Tohoto nárůstu bylo dosaženo optimalizací elektroniky turbodmychadla, u kterého by měl být o něco snížen i tzv. turboefekt, kdy dojde k určité prodlevě záběru turba při prudším sešlápnutí akcelerátoru. U tohoto motoru zůstala při zlepšených charakteristikách spotřeba na stejné úrovni, což v praxi znamená 8,2 l/100 km v kombinovaném provozu u vozu Audi A4.

V souvislosti s modernizací určitých agregátů se v rámci koncernu hovoří také o tom, že v příštím modelovém roce by se i u naší Fabie měl objevit moderní motor 1,4 FSI, což je určitě pozitivní, nicméně stále zůstane velký objemový rozdíl mezi 1,4 litrovým motorem a silnějším 2,0 MPI.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků