Nové motory pod kapotou Audi

Přestože patří motory koncernu VW mezi špičku, zvláště co se týká vznětových TDI, řekla si automobilka, že přišel ten správný čas pro vylepšení těch stávajících, a tak se již nyní začínají prodávat modely s motory novějšími.
Nové motory pod kapotou Audi

Nové motory se zatím dostanou pod kapotu nejmenšího sedanu A4, ale během krátké doby se objeví i pod kapotou zbývajicích modelů, včetně ostatních koncernových značek.

Největší novinkou pod kapotou Audi A4 je čtyřválec o objemu 2,0 litru, který stejně, jako jeho menší bratři 1,4 a 1,6 je vybaven technologií přímého vstřiku benzínu, u VW označovaného jako FSI. Přepracování motoru na tuto technologii přineslo kýžené výsledky, takže výkon oproti předchozí verze stoupl o celých 14 kW na hodnotu 110kW (150k), přitom kombinovaná hodnota spotřeby paliva klesla o 0,8 litru, na hodnotu 7,1 l/100km.

Klepněte pro větší obrázek

Se snížením spotřeby samozřejmě souvisí i snížení množství emisí ve výfukových plynech. S tímto motorem stoupla největší rychlost na 218 km/h a o 0,6 sekundy se zlepšilo i zrychlení z 0 – 100 km/h na současných 9,3 s.

Dalším z motorů, který prošel modernizací je šestiválec 2,5 TDI. Celkovým vylepšením managementu motoru se výkon tohoto motoru zvýšil o 6 kW na 120 kW(163k) resp. 138 kW (188 k) u varianty s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Zlepšeným výkonovým charakteristikám odpovídá i mírné zvýšení jízdních výkonů, při současně snížené kombinované spotřebě paliva o 0,1 l/100 km.

Posledním z motorů, který se dočkal změn, je přeplňovaný čtyřválec 1,8 T. Známe ho mimo jiné i z Octavie a nově se pyšní výkonem 120 kW (163 k). Tohoto nárůstu bylo dosaženo optimalizací elektroniky turbodmychadla, u kterého by měl být o něco snížen i tzv. turboefekt, kdy dojde k určité prodlevě záběru turba při prudším sešlápnutí akcelerátoru. U tohoto motoru zůstala při zlepšených charakteristikách spotřeba na stejné úrovni, což v praxi znamená 8,2 l/100 km v kombinovaném provozu u vozu Audi A4.

V souvislosti s modernizací určitých agregátů se v rámci koncernu hovoří také o tom, že v příštím modelovém roce by se i u naší Fabie měl objevit moderní motor 1,4 FSI, což je určitě pozitivní, nicméně stále zůstane velký objemový rozdíl mezi 1,4 litrovým motorem a silnějším 2,0 MPI.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků