Nové motory pod kapotou Audi

Přestože patří motory koncernu VW mezi špičku, zvláště co se týká vznětových TDI, řekla si automobilka, že přišel ten správný čas pro vylepšení těch stávajících, a tak se již nyní začínají prodávat modely s motory novějšími.
Nové motory pod kapotou Audi

Nové motory se zatím dostanou pod kapotu nejmenšího sedanu A4, ale během krátké doby se objeví i pod kapotou zbývajicích modelů, včetně ostatních koncernových značek.

Největší novinkou pod kapotou Audi A4 je čtyřválec o objemu 2,0 litru, který stejně, jako jeho menší bratři 1,4 a 1,6 je vybaven technologií přímého vstřiku benzínu, u VW označovaného jako FSI. Přepracování motoru na tuto technologii přineslo kýžené výsledky, takže výkon oproti předchozí verze stoupl o celých 14 kW na hodnotu 110kW (150k), přitom kombinovaná hodnota spotřeby paliva klesla o 0,8 litru, na hodnotu 7,1 l/100km.

Klepněte pro větší obrázek

Se snížením spotřeby samozřejmě souvisí i snížení množství emisí ve výfukových plynech. S tímto motorem stoupla největší rychlost na 218 km/h a o 0,6 sekundy se zlepšilo i zrychlení z 0 – 100 km/h na současných 9,3 s.

Dalším z motorů, který prošel modernizací je šestiválec 2,5 TDI. Celkovým vylepšením managementu motoru se výkon tohoto motoru zvýšil o 6 kW na 120 kW(163k) resp. 138 kW (188 k) u varianty s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Zlepšeným výkonovým charakteristikám odpovídá i mírné zvýšení jízdních výkonů, při současně snížené kombinované spotřebě paliva o 0,1 l/100 km.

Posledním z motorů, který se dočkal změn, je přeplňovaný čtyřválec 1,8 T. Známe ho mimo jiné i z Octavie a nově se pyšní výkonem 120 kW (163 k). Tohoto nárůstu bylo dosaženo optimalizací elektroniky turbodmychadla, u kterého by měl být o něco snížen i tzv. turboefekt, kdy dojde k určité prodlevě záběru turba při prudším sešlápnutí akcelerátoru. U tohoto motoru zůstala při zlepšených charakteristikách spotřeba na stejné úrovni, což v praxi znamená 8,2 l/100 km v kombinovaném provozu u vozu Audi A4.

V souvislosti s modernizací určitých agregátů se v rámci koncernu hovoří také o tom, že v příštím modelovém roce by se i u naší Fabie měl objevit moderní motor 1,4 FSI, což je určitě pozitivní, nicméně stále zůstane velký objemový rozdíl mezi 1,4 litrovým motorem a silnějším 2,0 MPI.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků