Nové motory od PSA a Fordu - další body pro naftu

Turbodiesely od Peugeotu a Fordu jsou proslavené a používají je i některé další automobilky. Koncern PSA a Ford Motor Company právě představuje dva nové motory s technologií common-rail o objemech 1.6 a 2 litry. Úsporné a výkonné diesely jsou zkrátka "in".
Nové motory od PSA a Fordu - další body pro naftu

Motory se budou postupně objevovat v nabídce automobilek od druhého pololetí roku 2003. Jejich vývoj si vyžádal téměř miliardu eur. Po dosažení plné výrobní kapacity se bude roční produkce pohybovat okolo 1 600 000 motorů, které se budou montovat do většiny vozů obou automobilových koncernů.

Jednašestka pro všechny

Ve vozech Peugeot a Citroën se bude jmenovat HDI 1.6 a Duratorq TDCi 1.6 ve vozech Ford. Motor se bude vyrábět s výkony 66 kW/90 k a 80 kW/110 k. Objeví se v celkem 37 verzích automobilů obou koncernů.

Jde o celohliníkový agregát, což umožňuje dosáhnout velmi příznivé hmotnosti (120 kg) a předurčuje ho k montáži také do malých vozů. Motory HDI/TDCi 1.6 jsou postaveny na systému vstřikování Common-rail Bosch druhé generace, který vyvíjí vstřikovací tlak až 160 MPa, v kombinaci s vícečetným vstřikováním (až 6 vstřiků paliva v průběhu jednoho cyklu).

Začátkem roku 2004 budou tyto motory dosahovat v některých verzích díky kombinaci s filtrem pevných částic mimořádně nízkých emisních hodnot a s ročním předstihem splní normu Euro IV, která by měla začít platit v lednu 2005.

2.0 HDI druhé generace

Ten ponese u Fordů název Duratorq TDCi 2.0. Nová koncepce je postavena na úspěšné rodině 2.0 HDI, která se od roku 1998 montuje do vozů střední a vyšší třídy koncernu PSA a k dnešnímu dni pohání více než tři milióny peugeotů a citroënů.

Od předchozí generace se bude odlišovat zejména zdokonalenými dynamickými vlastnostmi bez zvýšených požadavků na spotřebu. Už při uvedení motorů na trh bude k dispozici verze s filtrem pevných částic, splňující normu Euro IV. Technologii přímého vstřikování nové generace dodává Siemens. Elektronický řídicí systém využívá šesti různých druhů vstřikování s tlakem až 160 MPa.

Nový agregát 2.0 HDI/Duratorq TDCi 2.0 nabídne výkon 100 kW/136 k, tedy zlepšení o 25 %, zatímco spotřeba zůstává stále nízká. Ještě více než na maximální výkon se vývojáři soustředili na točivý moment, který se podařilo zvýšit o 36 %. Agregáty se budou vyrábět v továrně PSA Peugeot Citroën v Trémery (departement Lorraine ve Francii).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové dieselové agregáty, které vznikly ve spolupráci Fordu
a PSA jsou špičkou mezi motory s technologií common-rail.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků