Nové motory 1.6 HDI a 2.0 HDI (100 kW) pro Peugeot 307

Společnost Peugeot Česká republika s.r.o. a síť koncesionářů Peugeot uvádí na český trh nové motorizace 1.6 HDI o výkonu 110 k a 2.0 HDI o výkonu 136 k.

Vznětový motor 1.6 HDI o výkonu 110 k je nabízen u sportovních verzí modelu 206 (verze výbavy Premium a XS) a 206 SW (verze výbavy XS) a v modelové řadě 307 ve všech verzích výbavy kromě základní XR. U modelu 307 nahrazuje motorická jednotka 1.6 HDI motorizaci 2.0 HDI o stejném výkonu.

1.6 HDI 81 kW

Čtyřválec 1.6 HDI 16V dosahuje maximálního výkonu 80 kW (110 k) a točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min. Díky funkci overboost lze točivý moment nárazově zvýšit až na 260 Nm. Motor je opatřen filtrem pevných částic (FAP) s minimální životností 120 000 km (FAP k dispozici pouze v modelové řadě 206). Průměrná spotřeba v kombinovaném provozu dosahuje u modelu 206 hodnoty 4,8 l/100 km, mimo město 4,1 l/100 km a ve městě 6 l/100 km, u modelu 307 se pohybuje průměrná spotřeba v kombinovaném provozu na hodnotě 4,9 l/100km, mimo město 4,3 l/100 km a ve městě 6,1 l/100 km. Motor splňuje emisní normy Euro 4. Výkonnostní a ekologické parametry motoru jsou doprovázeny zřetelným zlepšením akustického komfortu a snížením vibrací. Na příkladném jízdním komfortu se podílí i použitá pětistupňová převodovka ovládaná lanky se zkráceným převody a nový posilovač řízení. Základní cena modelu 206 s motorem 1.6 HDI ve verzi Premium je 496 900 Kč. Model 307 s motorem 1.6 HDI lze pořídit od druhé verze výbavy XR Présence za cenu od 565 000 Kč.

2.0 HDI 100 kW

Nový vznětový motor 2.0 HDI o výkonu 136 k stojí na vrcholu nabídky dieselových motorů HDI a je nabízen pouze v nejvyšších verzích výbavy XT a XSI u modelu 307 a verzi SW Pack u modelu 307 SW. Motor je konstrukčně založen na bázi motoru 2.0 HDI 110 k, odlišuje se však hliníkovou hlavou s šestnáctiventilovou technikou, systémem vstřikování Siemens tzv. druhé generace (vyvíjí tlak vstřiku 1 650 barů a je ovládán piezoelektricky) a turbokompresorem s proměnnou geometrií. Motor je vybaven šestistupňovou převodovkou. Točivý moment jednotky dosahuje maxima 320 Nm při 2 000 1/min. Systém overboost navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 340 Nm. Motor 2.0 HDI 136 k je vybaven filtrem pevných částic (FAP), který splňuje emisní normy Euro 4, a jehož životnost dosahuje minimálně 120 000 km. Průměrná spotřeba v kombinovaném provozu dosahuje u modelu 307 hatchback hodnoty 5,4 l/100 km, mimo město 4,5 l/100 km a ve městě 7,1 l/100 km.

Mezi prvky základní výbavy modelu 307 s motorem 2.0 HDI 136 k patří např. automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem, kožený volant, mlhové světlomety, automatické stěrače s detektorem deště, samočinná aktivace světlometů a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Cena modelu 307 s motorem 2.0 HDI 136 k ve verzi XT začíná na 675 000 Kč.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků