Nové modely Audi ultra – mimořádně úsporná jízda

Nízké emise – silné emoce. Tento slogan věrně vystihuje vlastnosti nových modelů Audi ultra, které jsou vzorem hospodárnosti a zároveň nabízejí mimořádné potěšení z jízdy. Nové motory TDI splňují emisní normu EU6 a na českém trhu jsou k dispozici pro modely Audi A4, A5 a A6 ultra v různých karosářských variantách.
Nové modely Audi ultra – mimořádně úsporná jízda

Modely Audi A6 ultra používají vrcholnou verzi turbodieselu 2.0 TDI, vyladěnou na nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 400 N.m. V závislosti na karosářské variantě (Limuzína nebo Avant) a druhu převodovky (mechanická nebo dvouspojková S tronic) se průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu EU pohybuje v rozpětí od 4,4 do 4,6 l/100 km (114 až 119 g CO2/km). Ceny na českém trhu sahají od 1 063 900 Kč (A6 Limuzína ultra) do 1 187 900 Kč (A6 Avant ultra S tronic).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nových modelech Audi A4 ultra a Audi A5 ultra nalézá uplatnění rozsáhle přepracovaný turbodiesel 2.0 TDI, který v závislosti na verzi poskytuje nejvyšší výkon 100 kW (136 k) nebo 120 kW (163 k) a maximální točivý moment 320 N.m, resp. 400 N.m. Méně výkonná verze vystačí v modelu A4 Limuzína s pouhými 4,0 l/100 km (104 g CO2/km), v modelech A4 Avant činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km (109 g CO2/km). Stejnou spotřebou se může pochlubit výkonnější verze v modelech A4 Limuzína a A5 Coupé, zatímco v modelech A5 Sportback a A4 Avant spotřebuje průměrně 4,3 l/100 km (111 g CO2/km), resp. 4,4 l/100 km (114 g CO2/km). Nové motory 2.0 TDI EU6 jsou vybaveny systémem čištění výfukových plynů SCR (AdBlue).

Sériová výbava modelů Audi A4 ultra je rozšířena o sportovní podvozek, informační systém řidiče a 16“ kola s pneumatikami se sníženým valivým odporem. Ceny modelu Audi A4 Limuzína ultra začínají na 851 900 Kč (100 kW), resp. 895 900 Kč (120 kW), za model A4 Avant ultra si zákazník připlatí jen 45 000 Kč. V modelové řadě Audi A5 jsou verze ultra na českém trhu poháněny výhradně výkonnějším motorem 2.0 TDI 120 kW. Jejich ceny byly stanoveny na 951 900 Kč (Sportback), resp. 972 900 Kč (Coupé).

Označení „Audi ultra“ je vyhrazeno vždy nejúspornějšímu modelu příslušné modelové řady a symbolizuje trvale udržitelnou mobilitu bez kompromisů v jiných oblastech. Audi v současnosti vyrábí pro světové trhy celkem 23 modelů ultra v modelových řadách A3, A4, A5, A6 a A7. Patnáct z nich je vybaveno motorem TDI. Modely Audi ultra patří s průměrnou spotřebou 3,2 až 4,9 litru na 100 kilometrů a emisemi CO2 85 až 122 g/km mezi nejhospodárnější vozy ve svém segmentu bez omezení z hlediska jízdní dynamiky a komfortu.

Modely Audi ultra jsou sériově vybaveny mechanickou převodovkou, jejíž vyšší převodové stupně mají v porovnání s běžnými převodovkami delší převod. Na přání dodávaná převodovka S tronic pro modelovou řadu A6 je zcela nová. K hospodárnosti přispívá také systém start-stop, rekuperace kinetické energie, lehká konstrukce a informační systém řidiče s programem pro podporu hospodárné jízdy. Modely ultra řady A3 a A4 mají navíc optimalizovanou aerodynamiku a nižší světlou výšku. Všechny modely ultra lze rozpoznat podle decentního označení na zádi. 

bazar

Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 88 139 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2003
Stav: 209 611 km
Cena: 98 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků