Bez ohledu na opožděný příchod do Evropy se nejnovější Outlander pyšní obecně lepšími schopnostmi než předchozí generace.
V pořadí čtvrtou generaci modelu Outlander sice Mitsubishi představilo už na začátku roku 2021, do Evropy se však novinka dostává až nyní, a to výhradně jako plug-in hybrid, který už se prodává například v Japonsku i USA. S ohledem na evropské portfolio modelů asi tedy potěší, že nový Outlander není jen dalším přeznačkovaným Renaultem – známý charakter svého SUV nicméně značka přináší na platformě CMF-CD sdílené s aliančním Nissanem X-Trail.
Slova Mitsubishi, že byl nový Outlander „vyvinutý speciálně pro evropský trh“ berte trochu s nadsázkou. Jednoduše mluvíme o evropské specifikaci vozu, jehož design jsme viděli už před třemi lety. Vylepšení každopádně novinka oproti předchozí generací přináší celou řadu. Ze strany podvozku (McPherson vpředu; multi-link vzadu) tu máme přepracované tlumiče, pružiny i vylepšené řízení s citlivějším elektrickým posilovačem nebo posilněnou brzdovou soustavu.
SUV také mezigeneračně povyrostlo s délkou 4719 mm (+24 mm), šířkou 1862 mm (+52 mm), výškou 1750 mm (+40 mm) a rozvorem 2704 mm (+34 mm). Zvětšení místa v kabině pro posádku se projevilo i do většího objemu kufru – standardně 495 litrů (dříve u plug-in hybridu 451 litrů). Maximální objem po složení zadních sedaček (dělená 40:20:40) je 1422 litrů. Případnou dostupnost sedmimístné varianty (po vzoru ostatních trhů – nově i pro PHEV) zatím automobilka pro evropskou specifikaci SUV nezmiňuje.
K interiéru zmiňuje Mitsubishi i lepší odhlučnění a potlačení vibrací, přičemž vyšší úroveň pohodlí zajistí také lepší přední sedadla s vyhříváním, odvětráváním a masážní funkcí. Dle posledních trendů má pak řidič před sebou plně digitální přístrojový štít (12,3 palce), zatímco infotainment se stejnou uhlopříčkou nabízí nastavitelné widgety, bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo hlasové ovládání. Z výbavy lze zmínit také head-up displej, bezrámečkové digitální zpětné zrcátko, přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu, otevírací panoramatické střešní okno nebo audiosystém (až 12 reproduktorů) vyvinutý ve spolupráci s Yamahou.
Nová generace plug-in hybridního pohonu je také schopnější v každém ohledu. Vylepšený benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru (se zatím neupřesněným výkonem) spolupracuje s dvojicí silnějších elektromotorů (vpředu 85 kW/255 Nm; vzadu 100 kW/195 Nm) a větší baterií o kapacitě 22,7 kWh (dříve 13,8 kWh). Systémový výkon ústrojí tak v novém Outlanderu vzrostl na 225 kW (302 koní), oproti předchůdci s 167 kW (227 koní). Kombinovaná spotřeba navzdory tomu klesla na 0,8 l/100 km (dříve 1,7 l/100 km).
V čistě elektrickém režimu umí SUV nyní ujet až 86 km (WTLP) – dříve 54 km – čemuž napomáhá i integrace tepleného čerpadla, která snižuje spotřebu energie při spuštěné klimatizaci. Za zmínku stojí také technologie V2H (vehicle-to-home) umožňující využívat energii uloženou v baterii vozidla k napájení externích zařízení. Menší konstrukce zadního elektromotoru pak nejen ušetřila místo většímu kufru, ale také objemnější palivové nádrži (53 litrů). Dojezd v kombinovaném režimu tak Mitsubishi udává až na 844 km.
Outlander i nadále spoléhá na inteligentní pohon všech kol, kdy v rámci systému S-AWC (Super All Wheel Control) nabízí volitelné jízdní režimy Tarmac (asfalt), Gravel (šotolina), Snow (sníh) a Mud (bahno) pro zohlednění podmínek na cestě.
Z bezpečnostních a asistenčních systémů uvádí nový Outlander evropský standard, jemuž nechybí třeba asistent projíždění křižovatkou, automatické nouzové brzdění i při couvání, systém monitorování pozornosti řidiče nebo také asistent stability přívěsu – ten vyhodnocuje, zda nedochází k rozkmitání přívěsu, a podle potřeby přibrzďuje jedno či několik kol vozidla. Uvedení na český trh plánuje Mitsubishi začátkem roku 2025, cenovky však zatím nezveřejňuje.
Mitsubishi Outlander PHEV: Dostupné technické údaje |
Motor |
2.4 MIVEC |
Objem [ccm] |
2360 |
Válce/ventily |
4/4 |
Výkon [kW/ot.min] |
zatím neupřesněno |
Točivý moment [N.m/ot.min] |
zatím neupřesněno |
Elektromotory přední/zadní [kW] |
85/100 |
Systémový výkon [kW] |
225 |
Akumulátor [kWh] |
22,7 |
Dojezd EV [km] |
86 |
Pohon |
4x4 |
Převodovka |
CVT |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,9 |
Maximální rychlost [km/h] |
zatím neupřesněno |
Max. rychlost v EV režimu [km/h] |
130 |
Hmotnost [kg] |
zatím neupřesněno |
Objem nádrže [l] |
53 |
Spotřeba WLTP [l] |
0,8 |
Zavazadelník [l] |
495 |
Rozměry [mm] |
4719 x 1862 x 1750 |
Rozvor [mm] |
2704 |