| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) | Zdroj: Mitsubishi

| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi
| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi
| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi
| Mitsubishi Outlander PHEV (2025) Zdroj: Mitsubishi
26
Fotogalerie

Nové Mitsubishi Outlander PHEV oficiálně: Silnější, prostornější a jezdí za 0,8 l/100 km

Bez ohledu na opožděný příchod do Evropy se nejnovější Outlander pyšní obecně lepšími schopnostmi než předchozí generace.

V pořadí čtvrtou generaci modelu Outlander sice Mitsubishi představilo už na začátku roku 2021, do Evropy se však novinka dostává až nyní, a to výhradně jako plug-in hybrid, který už se prodává například v Japonsku i USA. S ohledem na evropské portfolio modelů asi tedy potěší, že nový Outlander není jen dalším přeznačkovaným Renaultem – známý charakter svého SUV nicméně značka přináší na platformě CMF-CD sdílené s aliančním Nissanem X-Trail.

Slova Mitsubishi, že byl nový Outlander „vyvinutý speciálně pro evropský trh“ berte trochu s nadsázkou. Jednoduše mluvíme o evropské specifikaci vozu, jehož design jsme viděli už před třemi lety. Vylepšení každopádně novinka oproti předchozí generací přináší celou řadu. Ze strany podvozku (McPherson vpředu; multi-link vzadu) tu máme přepracované tlumiče, pružiny i vylepšené řízení s citlivějším elektrickým posilovačem nebo posilněnou brzdovou soustavu.

SUV také mezigeneračně povyrostlo s délkou 4719 mm (+24 mm), šířkou 1862 mm (+52 mm), výškou 1750 mm (+40 mm) a rozvorem 2704 mm (+34 mm). Zvětšení místa v kabině pro posádku se projevilo i do většího objemu kufru – standardně 495 litrů (dříve u plug-in hybridu 451 litrů). Maximální objem po složení zadních sedaček (dělená 40:20:40) je 1422 litrů. Případnou dostupnost sedmimístné varianty (po vzoru ostatních trhů – nově i pro PHEV) zatím automobilka pro evropskou specifikaci SUV nezmiňuje.

K interiéru zmiňuje Mitsubishi i lepší odhlučnění a potlačení vibrací, přičemž vyšší úroveň pohodlí zajistí také lepší přední sedadla s vyhříváním, odvětráváním a masážní funkcí. Dle posledních trendů má pak řidič před sebou plně digitální přístrojový štít (12,3 palce), zatímco infotainment se stejnou uhlopříčkou nabízí nastavitelné widgety, bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo hlasové ovládání. Z výbavy lze zmínit také head-up displej, bezrámečkové digitální zpětné zrcátko, přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu, otevírací panoramatické střešní okno nebo audiosystém (až 12 reproduktorů) vyvinutý ve spolupráci s Yamahou.

Nová generace plug-in hybridního pohonu je také schopnější v každém ohledu. Vylepšený benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru (se zatím neupřesněným výkonem) spolupracuje s dvojicí silnějších elektromotorů (vpředu 85 kW/255 Nm; vzadu 100 kW/195 Nm) a větší baterií o kapacitě 22,7 kWh (dříve 13,8 kWh). Systémový výkon ústrojí tak v novém Outlanderu vzrostl na 225 kW (302 koní), oproti předchůdci s 167 kW (227 koní). Kombinovaná spotřeba navzdory tomu klesla na 0,8 l/100 km (dříve 1,7 l/100 km).

V čistě elektrickém režimu umí SUV nyní ujet až 86 km (WTLP) – dříve 54 km – čemuž napomáhá i integrace tepleného čerpadla, která snižuje spotřebu energie při spuštěné klimatizaci. Za zmínku stojí také technologie V2H (vehicle-to-home) umožňující využívat energii uloženou v baterii vozidla k napájení externích zařízení. Menší konstrukce zadního elektromotoru pak nejen ušetřila místo většímu kufru, ale také objemnější palivové nádrži (53 litrů). Dojezd v kombinovaném režimu tak Mitsubishi udává až na 844 km.  

Outlander i nadále spoléhá na inteligentní pohon všech kol, kdy v rámci systému S-AWC (Super All Wheel Control) nabízí volitelné jízdní režimy Tarmac (asfalt), Gravel (šotolina), Snow (sníh) a Mud (bahno) pro zohlednění podmínek na cestě.

Z bezpečnostních a asistenčních systémů uvádí nový Outlander evropský standard, jemuž nechybí třeba asistent projíždění křižovatkou, automatické nouzové brzdění i při couvání, systém monitorování pozornosti řidiče nebo také asistent stability přívěsu – ten vyhodnocuje, zda nedochází k rozkmitání přívěsu, a podle potřeby přibrzďuje jedno či několik kol vozidla. Uvedení na český trh plánuje Mitsubishi začátkem roku 2025, cenovky však zatím nezveřejňuje.

Mitsubishi Outlander PHEV: Dostupné technické údaje
Motor 2.4 MIVEC
Objem [ccm] 2360
Válce/ventily 4/4
Výkon [kW/ot.min] zatím neupřesněno
Točivý moment [N.m/ot.min] zatím neupřesněno
Elektromotory přední/zadní [kW] 85/100
Systémový výkon [kW] 225
Akumulátor [kWh] 22,7
Dojezd EV [km] 86
Pohon 4x4
Převodovka CVT
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9
Maximální rychlost [km/h] zatím neupřesněno
Max. rychlost v EV režimu [km/h] 130
Hmotnost [kg] zatím neupřesněno
Objem nádrže [l] 53
Spotřeba WLTP [l] 0,8
Zavazadelník [l] 495
Rozměry [mm] 4719 x 1862 x 1750
Rozvor [mm] 2704

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud