České zastoupení Mitsubishi uvedlo na český trh poslední verzi dnes již legendárního modelu Lancer Evolution.
Takřka ikonický vůz, který své renomé statečně hájil nejen na tratích světových rallye, ale i na běžných silnicích, však dává novou generací sbohem svému tradičnímu naladění. V rámci devastace tradic Mitsubishi upustilo i od číselného označení generace Evo X, protože, jak sama automobilka přiznává, nová generace znamená citelný odklon od výhradní orientace na výkon a příchod větší porce komfortu. Zda je tento posun správný, nebo špatný, posuďte sami, ale pro ty, kteří pamatují časy Evo V, VI či VII je nová generace velkým překvapením.
Z vozu, který stačilo „vyrámovat” a mohli jste s ním vyrazit na rallye, se tak stává jakýsi sporťák pro každý den. Nové Evo je sice o dost výkonnější než všechna předchozí, je také ale o dost pomalejší - zrychlení takřka třistakoňového kompaktu s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem na stovku za 6,3 sekundy (v „kontinentální” evropské, tudíž i u nás nabízené verzi) zní trochu podezřele a časy zrychlení na dvoustovku nejsou ani o trochu lepší. Za mnohé může samozřejmě hmotnost, která se u verze s automatickou převodovkou vyšplhala při měření na váze až přes masivních 1600 kilogramů. Na rallye to tedy není, zase ale můžete v neděli vzít celou rodinu pohodlně do kostela (třeba pomodlit se za staré časy).
Pokud jste ale právě na takové Evo čekali, má jej pro vás české Mitsu ve dvou verzích - GSR a MR. Levnější GSR je k dispozici s pětistupňovým manuálem nebo s dvouspojkovým automatem TC-SST s možností volby jízdního režimu (normal, sport, supersport). Cena v tomto případě začíná na 1 149 900 Kč, za automat se připlácí 60 tisíc Kč. Dražší MR je v nabídce jen s automatem a navíc je paradoxně vybaveno sadou pro vysoký výkon (tlumiče Bilstein, pružiny Eibach, 18“ kola BBS a přední brzdy od Bremba). Cena této verze činí 1 359 900 Kč.
Mitsubishi Lancer Evolution