Nové Mitsubishi Lancer Evolution zná své české ceny

České zastoupení Mitsubishi uvedlo na český trh poslední verzi dnes již legendárního modelu Lancer Evolution.

Takřka ikonický vůz, který své renomé statečně hájil nejen na tratích světových rallye, ale i na běžných silnicích, však dává novou generací sbohem svému tradičnímu naladění. V rámci devastace tradic Mitsubishi upustilo i od číselného označení generace Evo X, protože, jak sama automobilka přiznává, nová generace znamená citelný odklon od výhradní orientace na výkon a příchod větší porce komfortu. Zda je tento posun správný, nebo špatný, posuďte sami, ale pro ty, kteří pamatují časy Evo V, VI či VII je nová generace velkým překvapením.

Z vozu, který stačilo „vyrámovat” a mohli jste s ním vyrazit na rallye, se tak stává jakýsi sporťák pro každý den. Nové Evo je sice o dost výkonnější než všechna předchozí, je také ale o dost pomalejší - zrychlení takřka třistakoňového kompaktu s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem na stovku za 6,3 sekundy (v „kontinentální” evropské, tudíž i u nás nabízené verzi) zní trochu podezřele a časy zrychlení na dvoustovku nejsou ani o trochu lepší. Za mnohé může samozřejmě hmotnost, která se u verze s automatickou převodovkou vyšplhala při měření na váze až přes masivních 1600 kilogramů. Na rallye to tedy není, zase ale můžete v neděli vzít celou rodinu pohodlně do kostela (třeba pomodlit se za staré časy).

Pokud jste ale právě na takové Evo čekali, má jej pro vás české Mitsu ve dvou verzích - GSR a MR. Levnější GSR je k dispozici s pětistupňovým manuálem nebo s dvouspojkovým automatem TC-SST s možností volby jízdního režimu (normal, sport, supersport). Cena v tomto případě začíná na 1 149 900 Kč, za automat se připlácí 60 tisíc Kč. Dražší MR je v nabídce jen s automatem a navíc je paradoxně vybaveno sadou pro vysoký výkon (tlumiče Bilstein, pružiny Eibach, 18“ kola BBS a přední brzdy od Bremba). Cena této verze činí 1 359 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evolution
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků