Nové Mini v roce 2007: výkonné, úsporné a stylové

Nové Mini zaútočí na peněženky zákazníků v roce 2007. Dostane silnější a vyspělejší motory, upravený design a mnoho drobných změn, které by měly Mini zajistit i do budoucna post nejpřitažlivějšího malého automobilu.
Nové Mini v roce 2007: výkonné, úsporné a stylové

Nová generace se nebude designově příliš lišit od současné verze, všechny změny jsou totiž prováděny s ohledem na stávající retro styl. Úpravy designu tak budou jen decentní, nový model bude vypadat spíše jako výraznější facelift než nová generace - to hlavní se totiž odehraje pod kapotou. Je to podobné jako u Porsche 911; to se prakticky nemění už desítky let. Výrazné změny v designu by mohly znamenat propad prodejů a snížení sběratelské hodnoty starší generace.

Stále kulatá světla

Nový model bude mít klasickou třídvéřovou karosérii, ale vážně se uvažuje i o pětidvéřové variantě. Mini decentně nabere na objemu, přesné rozměry zatím nejsou dostupné, ale bude se jednat o pouhé milimetry. Délka bude 3,6 m a rozvor náprav 2,4 m. Podvozek bude z větší části odvozen z toho dnešního. Interiér bude i nadále působit rozpustilým dojmem, zachováno bude pohodlí současné generace. Vnitřní plasty budou kvalitnější, čelní sklo zůstane poměrně svislé a relativně blízko u řidiče.

Přední část vozu dostane lepší deformační zóny a bude šetrnější vůči střetu s chodcem. Pověsti o dvojitých světlometech, jako má například Mercedes-Benz třídy C, se ukázaly jako nepodložené. Maska Mini bude mít klasické oválné světlomety a chromovanou mřížku na sání do motoru. Otvor pro sání bude ale o něco větší, protože modely Cooper a Cooper S budou poháněny turbodmychadlem a jejich mezichladič stlačeného vzduchu bude umístněn dole v přední části.

Silnější motory

Novinka bude nabízet tři výkonnostní varianty benzínového motoru s objemem 1.6 l. Základní verze One bude mít výkon 85 kW (115 k), což je o 19 kW více než u dnešního modelu. Cooper bude disponovat výkonem 105 kW (143 k) a nejsilnější Cooper S nabídne 124 kW (168 k); oba výkonnější motory budou mít turbo. Nová šestnáctistovka byla představena nedávno a jde o výsledek spolupráce koncernu PSA a BMW.

Každý z partnerů přinesl své know-how, které se odrazilo v mnohých technických řešeních, jež budou v nových motorech využity. Jedná se např. o rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů, olejové čerpadlo s řízeným výtlakem, pohon příslušenství jednoduchým řemenem či hlavu válců odlévanou metodou „ztracené formy“. Kromě jiného došlo také na mnohé inovace, jako přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu, turbo Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí a odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí.

Předpokládaná hmotnost nového Mini bude okolo 1 100 kg, dle modelu. Mini One se z klidu na stovku rozjede za 9 s, což je o 0,2 s lepší hodnota, než jakou má současný střední model nabídky, Cooper. Mini One se totiž zdálo vedení automobilky dosti loudavé, proto bylo od slabého motoru upuštěno. Také posílená verze Cooper bude při sprintu na stovku svižnější, rozjede se za 8,5 s. Nejvýkonnější Cooper S pak stovku zvládne za cca 7,2 s. Nové motory budou plnit normu Euro V, která bude platná od roku 2008. Ta udává, že průměrné emise CO2 nesmí překročit 140 g/km. Nové motory budou také ekonomičtější, spotřeba se sníží o cca deset procent.

V roce 2007

Předpokládaný debut nového Mini se odehraje na ženevském autosalónu v roce 2007, cena základního modelu One bude začínat na 11 000 librách, Cooperu na 14 000 librách a nejsilnější verze Cooper S na 16 000 librách. Cenová hladina se tak oproti současné nijak zvlášť nezmění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků