Nové Mini prichádza (info + foto z okruhu)

Do oficiálneho predstavenia ďalšej generácie legendárneho Mini zostáva ešte nejaký čas, no svetlo sveta uzreli prvé fotografie s čiastočným maskovaním a informácie ohľadne modernizovanej techniky.

Podľa očakávaní sa na trhu objavia všetky známe prevedenia. Ako prvé dorazia Cooper a športový Cooper S, neskôr ich doplní aj základný model One. Pod jeho kapotou by sa mal objaviť motor 1,6 l s výkonom 70 kW (95 k) a modernizovaný turbodiesel 1,4 l so vstrekovaním Common-rail a výkonom okolo 59 kW (80 k).

Cooper dostane prepracovaný 16-ventilový atmosférický agregát 1,6 l s variabilným časovaním ventilov Valvetronic, ktorý bude podávať maximálny výkon 88 kW (120 k) pri 6000 ot./min. a krútiaci moment 160 Nm pri 4250 ot./min. Jeho silnou stránkou by mala byť jak spotreba, tak prispôsobivosť na kvalitu paliva. Cooper totiž nepohrdne ani 91-oktánovým benzínom.

Športovo zameraný Cooper S bude pod kapotou používať preplňovanú verziu „jednašestky“, ktorá bude navyše disponovať priamym vstrekovaním paliva do valcov a turbodúchadlom TwinScroll s veľmi dobrými odozvami. Maximálny výkon je na svoj objem výborných 128 kW (174 k), motor má charakter malej elektrárne – 240 Nm krútiaceho momentu je k dispozícii vo veľmi širokom pásme otáčok 1600-5000 ot./min. Krátkodobo dokáže turbodúchadlo zvýšiť plniaci tlak a dodať tak ďalších 20 Nm k dobru.

Štandardom nových Mini budú 6-stupňové manuálne prevodovky, za príplatok bude možné zvoliť automat s rovnakým počtom stupňov a možnosťou sekvenčného radenia pádlami pod volantom. Cooper S bude mať v zozname príplatkovej výbavy diferenciál so zvýšenou svornosťou – ten bude zabraňovať neefektívnemu pretáčaniu odľahčeného predného kolesa pri výjazdoch zo zákrut. K dispozícii bude celá rada podporných elektronických bezpečnostných systémov.

Mini narástlo do dĺžky o celých 60 mm, a tak nie divu, že ho nasledoval i rázvor kolies. Spolu so zvýšenou tuhosťou karosérie, prepracovaným podvozkom a širším rozchodom kolies by mali byť jazdné vlastnosti a pre Mini tak charakteristická „mrštnosť“ na vynikajúcej úrovni.

Ďalšie informácie zo strany automobilky, vrátane fotiek bez maskovania, by mali byť uvoľnené v blízkej dobe.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Mini na holandskom okruhu Zandvoort

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků