Nové Mini oficiálně: legenda pokračuje

Nový Mini Cooper zachovává designovou linii svého předchůdce, přidává ale novou techniku a motory. (velká fotogalerie)

Na nové Mini čekáme už několik měsíců; poslední dobou se objevovala řada špionážních fotografií, které odhalily řadu detailů. Následně automobilka sama zveřejnila několik obrázků Mini na okruhu, ovšem ještě s některými zamaskovanými detaily.

Podobnost tu je...

Malé stylové Mini se stalo doslova legendou - a to jak původní model, tak jeho remake v režii BMW. Proto není divu, že došlo jen ke kosmetickým změnám - co je dobré, neměníme. Ostatně to je politika i neměckého Porsche; u každé generace dochází k daleko větším změnám techniky, než designu.

Nová generace je větší než ta předchozí o 60 mm, přičemž rozvor narostl jen nepatrně. Vůz je stále určen spíše pro řidiče a jeho spolujezdce, než pro převážení výbavy na dovolenou. Změn doznala příď, novinkou jsou směrová světla zabudovaná přímo v hlavních světlometech. Ty jsou o něco kulatější a dále od sebe. Zkrátka jde jen o detaily. Oproti starému modelu se zvětšil rozchod, což přinese lepší jízdní stabilitu - tento detail vynikne zejména při pohledu zezadu.

Na první pohled se nezměnil ani interiér, ovšem při podrobnějším zkoumání narazíte na spoustu detailů jako je přepracovaný CD přehrávač, jeho ovládání v tachometru či ovladače na středové konzole. Obava, že by BMW interiér umírnilo a více přiblížilo obyčejným vozům, se nenaplnila.

Silnější motory

Tím nejdůležitějším jsou ale samozřejmě motory. Prozatím bude základem nepřeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 88 kW s variabilním časováním ventilů Valvetronic. Zajímavostí budiž otočení motoru o 180 st., takže výfuková část nyní míří vpřed. Snížen byl odběr výkonu pomocných částí motoru a vnitřní tření. BMW slibuje snížení spotřeby o 12,5 % v kombinovaném režimu a živější reakce motoru na sešlápnutí plynu. Maxima výkonu dosahuje motor v 6 000 ot. a točivého momentu 160 Nm v 4 250 ot.

Druhý motor má stejný objem, ale je přeplňovaný a disponuje přímým vstřikem benzinu. Dosahuje maximálního výkonu 128 kW v 5 500 ot. a točivého momentu 240 Nm od 1 600 do 5 000 ot. Krátkodobě se může zvýšit až na 260 Nm. Nové turbodmychadlo TwinScroll omezuje turboefekt a dává vysoký plnící tlak už v nízkých otáčkách. Časem se objeví i verze One, která bude mít motor s výkonem 70 kW, objeví se i modernizovaný turbodiesel. Všechny modely budou mít ve standardu šestistupňovou převodovku.

Nový posilovač, měkčí i tvrdší podvozek

Příkazy řidiče se přenáší na kola pomocí elektromechanického posilovače, u něhož by měla být zachována výborná odezva současné verze. Tlačítkem bude možné zapnout sportovní režim s ostřejší odezvou. Tento režim se projeví i na lepší odezvě plynového pedálu. Podvozek bude mít dvě naladění - komfortní, které bude měkčí než nyní, a sportovní, které naopak bude tvrdší. Zadní náprava má opět vlečená ramena, což ale sportovní ambice vozu nijak nesnižuje.

Tip: Stáhněte si tapety na plochu s novým Mini Cooperem S.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Mini

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků