Nové Mini oficiálně: legenda pokračuje

Nový Mini Cooper zachovává designovou linii svého předchůdce, přidává ale novou techniku a motory. (velká fotogalerie)

Na nové Mini čekáme už několik měsíců; poslední dobou se objevovala řada špionážních fotografií, které odhalily řadu detailů. Následně automobilka sama zveřejnila několik obrázků Mini na okruhu, ovšem ještě s některými zamaskovanými detaily.

Podobnost tu je...

Malé stylové Mini se stalo doslova legendou - a to jak původní model, tak jeho remake v režii BMW. Proto není divu, že došlo jen ke kosmetickým změnám - co je dobré, neměníme. Ostatně to je politika i neměckého Porsche; u každé generace dochází k daleko větším změnám techniky, než designu.

Nová generace je větší než ta předchozí o 60 mm, přičemž rozvor narostl jen nepatrně. Vůz je stále určen spíše pro řidiče a jeho spolujezdce, než pro převážení výbavy na dovolenou. Změn doznala příď, novinkou jsou směrová světla zabudovaná přímo v hlavních světlometech. Ty jsou o něco kulatější a dále od sebe. Zkrátka jde jen o detaily. Oproti starému modelu se zvětšil rozchod, což přinese lepší jízdní stabilitu - tento detail vynikne zejména při pohledu zezadu.

Na první pohled se nezměnil ani interiér, ovšem při podrobnějším zkoumání narazíte na spoustu detailů jako je přepracovaný CD přehrávač, jeho ovládání v tachometru či ovladače na středové konzole. Obava, že by BMW interiér umírnilo a více přiblížilo obyčejným vozům, se nenaplnila.

Silnější motory

Tím nejdůležitějším jsou ale samozřejmě motory. Prozatím bude základem nepřeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 88 kW s variabilním časováním ventilů Valvetronic. Zajímavostí budiž otočení motoru o 180 st., takže výfuková část nyní míří vpřed. Snížen byl odběr výkonu pomocných částí motoru a vnitřní tření. BMW slibuje snížení spotřeby o 12,5 % v kombinovaném režimu a živější reakce motoru na sešlápnutí plynu. Maxima výkonu dosahuje motor v 6 000 ot. a točivého momentu 160 Nm v 4 250 ot.

Druhý motor má stejný objem, ale je přeplňovaný a disponuje přímým vstřikem benzinu. Dosahuje maximálního výkonu 128 kW v 5 500 ot. a točivého momentu 240 Nm od 1 600 do 5 000 ot. Krátkodobě se může zvýšit až na 260 Nm. Nové turbodmychadlo TwinScroll omezuje turboefekt a dává vysoký plnící tlak už v nízkých otáčkách. Časem se objeví i verze One, která bude mít motor s výkonem 70 kW, objeví se i modernizovaný turbodiesel. Všechny modely budou mít ve standardu šestistupňovou převodovku.

Nový posilovač, měkčí i tvrdší podvozek

Příkazy řidiče se přenáší na kola pomocí elektromechanického posilovače, u něhož by měla být zachována výborná odezva současné verze. Tlačítkem bude možné zapnout sportovní režim s ostřejší odezvou. Tento režim se projeví i na lepší odezvě plynového pedálu. Podvozek bude mít dvě naladění - komfortní, které bude měkčí než nyní, a sportovní, které naopak bude tvrdší. Zadní náprava má opět vlečená ramena, což ale sportovní ambice vozu nijak nesnižuje.

Tip: Stáhněte si tapety na plochu s novým Mini Cooperem S.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Mini
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků