Nové Mini John Cooper Works GP má 306 koní. Je to nejostřejší model v historii značky

Nová nejostřejší verze Mini Cooperu je konečně tady. Silácky exteriér zcela vyrovnává svaly pod kapotou.

Mini se u svého nejnovějšího ostrého počinu utrhlo ze řetězu. Další kousek v řadě ostrých Mini s dodatkem John Cooper Works GP je totiž nejrychlejší a nejvýkonnějším produkčním modelem v historii automobilky. Co již nasvědčovaly záběry maskovaného prototypu, nyní potvrzují hlavně čísla a seznam úprav, které standardní třídveřový Cooper podstoupil.

Je potřeba začít u exteriéru, protože široký aerodynamický bodykit jednoduše nelze přehlédnout, kdy hlavně extrémně výrazné nástavce blatníků a dvojité křídlo na zádi kradou pozornost. Úpravy na přídi dále zlepšují chlazení upravené techniky uvnitř a celek zvyšuje aerodynamický přítlak. Široké blatníky jsou taky nutné kvůli rozšířenému rozchodu kol.

Elektrické Mini Cooper SE má české ceny. Za styl se platí, pohybuje se kolem milionu

Elektrické Mini Cooper SE má české ceny. Za styl se platí, pohybuje se kolem milionu

Když už jsme u podvozku, ten leží o 10 mm níže vůči standardnímu Mini JCW, dostal tužší silentbloky, nové tlumiče, pružiny a stabilizátory, dodatečné výztuhy (rozpěry najdete v motorovém prostoru i za předními sedačkami), dále nechybí silnější brzdová soustava s odvětrávanými předními kotouči o průměru 360 mm a čtyřpístkovými třmeny nebo lehčí 18palcová kola.

A motor? V JCW GP najdete vůbec nejsilnější motor, který kdy Mini nasadilo do svého produkčního vozu. Z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce se podařilo získat dalších 55 kW (75 koní) oproti standardnímu JCW, takže výsledkem je hezkých 225 kW (306 koní). Ke zvýšení výkonu patří i účinnější systém mazání a chlazení motoru a zbrusu nový výfukový systém.

Produkční milník pro Mini. Britská značka už vyrobila 10 milionů aut

Produkční milník pro Mini. Britská značka už vyrobila 10 milionů aut

Pro zajištění co nejlepší dynamiky se Mini rozhodlo u JCW GP nabídnout výhradně osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic. Předokolka si standardně pomáhá mechanickým samosvorným diferenciálem a přeladěnou charakteristikou ESP se speciálním režimem GP k potlačování nedotáčivosti i přetáčivosti.

Oficiálně o tom zatím Mini nemluví, ale při testování na Nordschleife mělo JCW GP zajet kolo německého okruhu pod hranici 8 minut. Každopádně, akceleraci z nuly na 100 km/h má zvládnout za 5,2 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti až 265 km/h.

Ostrá Toyota Yaris GR-4 na první fotce. Dostane hot-hatch pohon všech kol?

Ostrá Toyota Yaris GR-4 na první fotce. Dostane hot-hatch pohon všech kol?

Se zmíněnou rozpěrou za předními sedačkami má tedy JCW GP pouze dvoumístný interiér, přičemž sportovní sedačky doplňuje tříramenný volant obšitý kůží se středovou značkou a kovovými pádly řazení. Inženýři dokonce z kabiny vykuchali přebytečnou zvukovou izolaci a styl exteriéru doplňují červené doplňky.

Nové Mini John Cooper Works GP bude mít limitovanou produkci. Automobilka plánuje vyrobit jen 3000 kusů. Dodávky zákazníkům odstartují v březnu 2020. Cena na českém trhu je stanovena na 1.157.000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků